Sr 6015 pre out naar front werkt niet

Gestart door argus, januari 17, 2021, 20:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

argus

Ik heb een sr6015 aangeschaft. Ik wil de front speakers door een andere versterker aan laten sturen, een PM15s1. Ik heb dat via speaker setup geprobeerd, ik geef dan op dat ik meer dan 9 speakers heb. Ik krijg de goede instructies om de pre outs voor de fronts aan te sluiten op de andere versterker. Vervolgens geef ik aan dat ik een center en surrounds heb, geen sr backs, geen Dolby, geen hoogte geen sub. Dan mag ik de speakers testen en er komt geen geluid uit. De andere versterker. Ik heb wel geluid als ik met deze instelling de fronts aansluit op de speakeringangen van de sr6015.
Wat kan ik doen om dit wel voor elkaar te krijgen?


CBdicX

Citaat van: argus op januari 17, 2021, 20:46:24
Ik heb een sr6015 aangeschaft. Ik wil de front speakers door een andere versterker aan laten sturen, een PM15s1. Ik heb dat via speaker setup geprobeerd, ik geef dan op dat ik meer dan 9 speakers heb. Ik krijg de goede instructies om de pre outs voor de fronts aan te sluiten op de andere versterker. Vervolgens geef ik aan dat ik een center en surrounds heb, geen sr backs, geen Dolby, geen hoogte geen sub. Dan mag ik de speakers testen en er komt geen geluid uit. De andere versterker. Ik heb wel geluid als ik met deze instelling de fronts aansluit op de speakeringangen van de sr6015.
Wat kan ik doen om dit wel voor elkaar te krijgen?

De pre-outs zijn altijd actief, daar hoef je niets voor te doen of in te stellen.
Op de extra versterker bijvoorbeeld de CD ingang gebruiken en het volume op 30-40% zetten, dan zou het moeten werken.

argus

O dus al dat gedoe voor niks? Ik heb nu van pre uit Front naar CD ingang. maar helaas  geen geluid uit de andere versterker.

CBdicX

Citaat van: argus op januari 18, 2021, 15:01:37
O dus al dat gedoe voor niks? Ik heb nu van pre uit Front naar CD ingang. maar helaas  geen geluid uit de andere versterker.

Is die versterker wel in orde ?
Kan je een andere versterker proberen, misschien geven de pre-outs geen signaal.

argus

ja de andere versterker een pm15s1 is dik in orde. in de gebruiksaanwijzing staat dat de pre-out geactiveerd moet worden. dat lukt alleen als je in het setup menu aangeeft dat je meer dan 9 speakers hebt. ( ik heb alleen fronts, een center en surounds)

argus

Ik heb net met Marantz gebeld, een technisch verhaal wat ik hier als non techneut zo goed mogelijk weergeef.
Je kunt de pre-outs in de sr6015 activeren door in het menu 7.2 bi amp te kiezen. Maar de stroom uit de pre-out is niet sterk genoeg voor de PM15S1 je kunt op de pre-outs alleen een stroomversterker (zeg maar eindversterker aansluiten maar bijvoorbeeld de  MM7025) maar met de MM7025 ga ik ga er qua stereo geluid niet echt op vooruit. Dus dat is geen optie.

Dus ik kan de vraag veranderen naar, hoe kan ik dezelfde front speakers de ene keer met de SR6015 aansturen( bij film en TV) en de andere keer (bij Stereo) aan sturen met de PM15s1 zonder elke keer de aansluitingen te veranderen? .



RHK

#6
Citaat van: argus op januari 18, 2021, 16:12:47
Dus ik kan de vraag veranderen naar, hoe kan ik dezelfde front speakers de ene keer met de SR6015 aansturen( bij film en TV) en de andere keer (bij Stereo) aan sturen met de PM15s1 zonder elke keer de aansluitingen te veranderen? .

Bijv met een versterker switch. Ik heb er een van Dynavox amp-S, gehad, die naar behoefte kon switchen tussen mn PM8000 en SR7008.  Speakerdraden van beide apparaatuitgangen naar de Dynavox, en van de Dynavox naar de speakers. Zo schakel je naar behoefte van de ene amp naar de andere.

https://www.google.com/search?q=Dynavox+ampswitch&oq=Dynavox+ampswitch&aqs=chrome..69i57.13095j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

argus


CBdicX

#8
Citaat van: argus op januari 18, 2021, 16:12:47
Ik heb net met Marantz gebeld, een technisch verhaal wat ik hier als non techneut zo goed mogelijk weergeef.
Je kunt de pre-outs in de sr6015 activeren door in het menu 7.2 bi amp te kiezen. Maar de stroom uit de pre-out is niet sterk genoeg voor de PM15S1 je kunt op de pre-outs alleen een stroomversterker (zeg maar eindversterker aansluiten maar bijvoorbeeld de  MM7025) maar met de MM7025 ga ik ga er qua stereo geluid niet echt op vooruit. Dus dat is geen optie.

Dus ik kan de vraag veranderen naar, hoe kan ik dezelfde front speakers de ene keer met de SR6015 aansturen( bij film en TV) en de andere keer (bij Stereo) aan sturen met de PM15s1 zonder elke keer de aansluitingen te veranderen? .

"Stroom" uit pre-out niet sterk genoeg voor een 15S1  :-o
Lijkt wel een 1 April grap van "tech support"
En pre-outs actief maken door 7.2 bi-amp te kiezen, dit slaat nergens meer op.

Heb in het verleden vaak genoeg de (altijd) actieve pre-outs gebruikt, met lichte en zware versterkers als eindstation, nooit problemen, zeker niet met de stroom uit pre-outs........ :wink:

Kan jij niets aan doen maar ik denk toch echt dat je een technische invaller heb gesproken.



RHK

Citaat van: CBdicX op januari 18, 2021, 18:00:25
"Stroom" uit pre-out niet sterk genoeg voor een 15S1  :-o
Lijkt wel een 1 April grap van "tech support"
En pre-outs actief maken door 7.2 bi-amp te kiezen, dit slaat nergens meer op.

Heb in het verleden vaak genoeg de (altijd) actieve pre-outs gebruikt, met lichte en zware versterkers als eindstation, nooit problemen, zeker niet met de stroom uit pre-outs........ :wink:

Kan jij niets aan doen maar ik denk toch echt dat je een technische invaller heb gesproken.

Ondertussen blijf jij ook wel scherp,  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: argus op januari 18, 2021, 16:12:47
Ik heb net met Marantz gebeld, een technisch verhaal wat ik hier als non techneut zo goed mogelijk weergeef.
Je kunt de pre-outs in de sr6015 activeren door in het menu 7.2 bi amp te kiezen. Maar de stroom uit de pre-out is niet sterk genoeg voor de PM15S1 je kunt op de pre-outs alleen een stroomversterker (zeg maar eindversterker aansluiten maar bijvoorbeeld de  MM7025) maar met de MM7025 ga ik ga er qua stereo geluid niet echt op vooruit. Dus dat is geen optie.

Dus ik kan de vraag veranderen naar, hoe kan ik dezelfde front speakers de ene keer met de SR6015 aansturen( bij film en TV) en de andere keer (bij Stereo) aan sturen met de PM15s1 zonder elke keer de aansluitingen te veranderen? .

Ehhhh, de ene keer als Surround aansturen, de andere keer als Stereo.
Kan je ook nog kiezen, met en zonder subwoofer in Stereo.


argus

Ehhhh, de ene keer als Surround aansturen, de andere keer als Stereo.
Kan je ook nog kiezen, met en zonder subwoofer in Stereo.


Ja als ik de SR6015 gebruik. Maar niet als ik stereo via se PM15 wil luisteren.

argus

Citaat van: CBdicX op januari 18, 2021, 18:00:25
"Stroom" uit pre-out niet sterk genoeg voor een 15S1  :-o
Lijkt wel een 1 April grap van "tech support"
En pre-outs actief maken door 7.2 bi-amp te kiezen, dit slaat nergens meer op.

Heb in het verleden vaak genoeg de (altijd) actieve pre-outs gebruikt, met lichte en zware versterkers als eindstation, nooit problemen, zeker niet met de stroom uit pre-outs........ :wink:

Kan jij niets aan doen maar ik denk toch echt dat je een technische invaller heb gesproken.

technische invaller zo klonk het niet. Maar mij kan je alles wijsmaken. Het had er ook mee te maken dat dit een geïntegreerde versterker was en de mm7025 niet.

Ik heb de SR6015 ook nog ingesteld als "voorversterker," maar ook dan komt er geen geluid uit de PM15.
dus dan denk ik toch dat zo'n switch nog de beste work around is.
Maar misschien heb je nog een andere suggestie die ik uit kan proberen?

CBdicX

Citaat van: argus op januari 18, 2021, 18:31:22
technische invaller zo klonk het niet. Maar mij kan je alles wijsmaken. Het had er ook mee te maken dat dit een geïntegreerde versterker was en de mm7025 niet.

Ik heb de SR6015 ook nog ingesteld als "voorversterker," maar ook dan komt er geen geluid uit de PM15.
dus dan denk ik toch dat zo'n switch nog de beste work around is.
Maar misschien heb je nog een andere suggestie die ik uit kan proberen?

Zo op afstand niet helaas, de pre-outs zouden moeten werken, en jou PM15 ook, dus ik loop helaas vast..... :-(
Of er is iets in de 6015 software instelling die dwars ligt.

RHK

Voor Argus is denk ik de oplossing; hou het simpel, switch er tussen. Anders blijven we heen-en-weren met instellingen.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*