Stereo naar Neural X, geen geluid uit center

Gestart door LeonChame, januari 16, 2021, 22:54:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LeonChame

Ik had op mijn vorige receiver een functie die Dolby Prologic II heette en gaf voor mij een mooi geluid wanneer ik series keek in stereo. Het geluid werd geupscaled. Echter sinds ik een SR015 heb, is deze functie weg. Wel heb ik Neural X erop zitten en bevalt goed, maar niet bij stereo opnames en dat is vaak het geval bij series. Het spraak geluid komt uit alle spreakers behalve de center. Ik kan ook geen Center Spread vinden. Iemand een oplossing?

CBdicX

Citaat van: LeonChame op januari 16, 2021, 22:54:20
Ik had op mijn vorige receiver een functie die Dolby Prologic II heette en gaf voor mij een mooi geluid wanneer ik series keek in stereo. Het geluid werd geupscaled. Echter sinds ik een SR015 heb, is deze functie weg. Wel heb ik Neural X erop zitten en bevalt goed, maar niet bij stereo opnames en dat is vaak het geval bij series. Het spraak geluid komt uit alle spreakers behalve de center. Ik kan ook geen Center Spread vinden. Iemand een oplossing?

Center spread is Dolby, NeuralX is DTS en die heeft die optie niet.
De huidige DSU (Dolby Surround Upmixer) die Prologic vervangt, heeft nog steeds Center Spread, maar alleen op een Stereo bron, niet surround.
Dus als je NeuralX kiest, kies je voor DTS en die heeft die optie nooit gehad maar zou je Center wel gewoon moeten werken.