KRK

Gestart door Marvin, januari 13, 2021, 06:48:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Ik heb ze eens in een muziek instrumenten winkel in Hilversum gehoord.
Daar zat iemand met een synthesizer over KRK's  te spelen.
Ik was erg verbaast hoeveel laag er uitkwam.
Zou ook eens bij tweakers in de verkoop sectie kijken, daar staan ook af & toe leuke spullekes te koop.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Dank voor je input.
Ja die mannen zeggen zelf ook dat het erg fijn klinkt dat KRK.
Heb zelf alleen m'n twijfels  om het als een ruimte vullend systeem in te zetten.
Voor de booth-monitor en produceer hoek heb ik er minder afkeer tegen.

TurboMarco

De KRK's zijn prima voor het doel wat je voor ogen hebt ,maar om een ruimte te vullen heb je dan wel een extra set speakers nodig.
Zonder het feestje te bederven kan ik alleen maar zeggen dat het begint met een 12 inch en een gevoeligheid van 98db.
PA dus. 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ja helemaal mijn idee Marco.
Zeker wanneer de luidsprekers ook nog een ingezet gaan worden voor feestjes in de zon, legaal of illegaal. [emoji56]

Marvin


TurboMarco

#20
https://link.marktplaats.nl/a1166699637

Zoiets ?

edit: scheelt maar 138,- t.o.v de Puma's
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ja dikke kast hoor.
De tijd zal het leren..!

Nostra

Ha! Interessant topic!

Ik heb zelf een set krk rockit6 v2's gehad en ik heb ze weg gedaan. Goed klinkende monitor dat wel maar ik vond ze om den duur wollig spelen en de tweeter kwam op luidere volumes wel te kort vond ik. Ook v Curve sound waardoor het midden Toch wel wat ontbreekt op hogere volumes

Als je bij krk wil blijven ga dan direct voor de vxt series.

Of ga als je op een budget zit naar de, jawel Behringer truth b3030a als je een meer neutrale sound wil. Ik heb zelf nu de 3031a's staan, dus qua specs te vergelijken met de krk rockit6 v2's en ik moet zeggen dat deze qua klank de rockits naar huis spelen.

Of spaar gewoon door voor een deftig paar Adams of genelecs met een minimum woofer van 7 duim als je wat meer laag wil.

Hou er ook rekening mee dat je als je diepe bassen wil bij studio monitors je zoizo een studio monitor sub gaat moeten zetten.

Ik ben zelf DJ geweest en nog steeds bedroom DJ

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


CBdicX


Zijn alle speakers niet gewoon "speakers"....... ?  :wink:

Monitor, Studio, Near Field, in een kamer, in een studio, in de badkamer, groot, middel, klein, grote woofer, kleine woofer, Softdome tweeter, Beryllium tweeter, Diamant tweeter, gesloten kast, open kast.

Waar dan ook, wat dan ook, een goede ruimte correctie eroverheen, met of zonder sub, en klaar.
Je zult verbaasd zijn hoe al de verschillende type speakers behoorlijk het zelfde zullen klinken in die specifieke ruimte  :lol:

TurboMarco

#24
In principe zijn speakers zoals je zegt gewoon allemaal speakers ,maar in vele gedaanten.

In het geval van actieve speakers heb je daar behoorlijke verschillen in de versterkers die er in zitten ,wel of niet met een dsp en de mogelijkheden met betrekking tot de dsp enzovoorts.

En het naar mijn mening het belangrijkste nog het rendement.
Er zijn speakers die tot wel 20 Hz gaan maar nauwelijks spl leveren ,en er zijn speakers die met twee vingers in de neus 165 db spl halen maar niet in de buurt komen van 20 Hz.

CiteerJe zult verbaasd zijn hoe al de verschillende type speakers behoorlijk het zelfde zullen klinken in die specifieke ruimte
Mee eens hoor  :-)

edit: het grote verschil zit het hem in de verschillende toepassingen van voornamelijk de drivers die in de speakers zitten.
En wat je wenst te horen en wat je nog kan horen, een tweeter die schoon over 20kHz gaat is niet meer aan mij besteed evenals een subwoofer die 20Hz haalt.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ik heb het idee dat het de duurdere versie van de 8 serie gaat worden.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

De Rokits staan er, best groot eigenlijk.
Geluid is ook goed te doen voor de booth, kan er zeker mee door.
Gele woofers zien er ook wel stoer uit.

Maus

Ik heb Behringer Truth 2031a(?) heel lang op de werkbank gehad als standaard stereo. Die dingen zijn fantastisch voor het geld :D