Slecht geluid na Audyssey instelling

Gestart door Ribo42, januari 05, 2021, 12:46:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

50hz volgens de folder.
Is 12" wat er aan het plafond hangt.

CBdicX

Citaat van: marvin op januari 26, 2021, 15:25:33
50hz volgens de folder.
Is 12" wat er aan het plafond hangt.

Tja, folders.
Jammer dat de fabrikanten altijd jokken, op degene na die metingen bij +/-3dB opschrijven.
Dat is dan redelijk betrouwbaar, tenzij ze weer lopen te klooien met 50Hz DIN, wat een +/-10 dB meting is, of andere vage meet termen  :x
Zou is een vaste meet standaard moeten komen, en ben bang dat een hoop merken dan "door het ijs" zullen zakken  :yes:  :-o

JohnWx

Citaat van: CBdicX op januari 27, 2021, 07:06:25
Tja, folders.
Jammer dat de fabrikanten altijd jokken, op degene na die metingen bij +/-3dB opschrijven.
Dat is dan redelijk betrouwbaar, tenzij ze weer lopen te klooien met 50Hz DIN, wat een +/-10 dB meting is, of andere vage meet termen  :x
Zou is een vaste meet standaard moeten komen, en ben bang dat een hoop merken dan "door het ijs" zullen zakken  :yes:  :-o

Nee niet jokken anders verwoorden  :wink: :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Dat was vroeger wel anders........FTC!  :yes:

Leken weten helaas vaak niet wat ze lezen.

+- 3 dB is een heel normale spec voor speakers b.v.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Er is toch weinig gelogen als ze 50hz moeten halen, en ze dan op 40hz terecht komen met een beetje room gain?!

CBdicX

Citaat van: marvin op januari 27, 2021, 12:18:40
Er is toch weinig gelogen als ze 50hz moeten halen, en ze dan op 40hz terecht komen met een beetje room gain?!

Lijkt mij ook wel, 10Hz winst tegen een muur aan of in een hoek is volkomen normaal.
De meeste specs liegen wel om maar zo'n laag mogelijk Hz getal te krijgen.
Daarom pleit ik voor een Hz norm die dan de waarde geeft op +- 3dB.

Een leuk voorbeeld is de B&W PV1D.
7.5 Hz  :-o

Gaat natuurlijk nooit gebeuren in een huiskamer, dus weg met die flauwekul.......


Jeroen

#21
Beste Robin,

Heb je al eens geprobeerd om de receiver in pure direct te schakelen? Is het geluid dan nog steeds slecht? Ik zou graag er ook achter willen komen in wat voor ruimte jou setup staat en of je gebruik maakt van een subwoofer in stereo mode?
Als de ruimte akoestisch gezien goed is dan hoeft audyssey er weinig aan te rekenen maar des te meer als de akoestiek ronduit slecht is (audyssey kan geen wonderen verrichten).
Ik gebruik helemaal geen roomcorrectie in stereo omdat dit de smaak (waar ik van hou) aantast. Ik heb wel mijn ruimte akoestisch aangepast en hoewel dit niet goedkoop was is dit de beste aankoop die ik mijn hifi verleden heb gedaan.

Groet Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.