SR5007 tuner perikelen

Gestart door RoaldR, december 31, 2020, 18:55:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoaldR

Hallo allemaal

Een 'simpel' maar bij mij nog altijd populair feature van m'n SR5007 is gewoon good old FM-radio ontvangst. Maar de afgelopen dagen lijkt de ingebouwde tuner kuren te hebben ontwikkeld. Wanneer ik de tuner als bron selecteer, zie ik dat keurig terug in het display (en/of op het aangesloten TV-scherm), alleen hoor ik....helemaal niks  HLP. Zelfs geen vage ruis als ik het volume ver opendraai.
Ook veranderen van voorkeuze-zender of frequentie lukt dan niet; het ding blijft stijf op die ene geluidloze zender staan. Alleen na diverse aan/uit cycli komt er soms leven in de brouwerij, maar na het uitzetten is het de volgende keer weer mis. Het wekt een beetje de indruk alsof het onderdeel tuner is 'vastgelopen'.

Een 'zachte' reset (de hele AV-boel een tijdje spanningsloos laten) heb ik al geprobeerd zonder effect, een reset naar fabrieksinstellingen nog niet. Wordt natuurlijk de volgende stap, maar daarna alles weer inregelen is een klusje waar ik eigenlijk de tijd/zin nu niet voor heb.

Kent iemand dit bovenbeschreven fenomeen? En is er iets aan te doen, anders dan die reset....als dat al werkt?

Voor de goede orde: het analoge radiosignaal is er gewoon, en geluid uit andere bronnen werkt ook prima.

mvg,

Roald






lieven

Ik weet dat in Nederland fm gaat verdwijnen en misschien is dit al zo. Ikzelf woon in België dus daarover weet ik niet veel. Voor de rest kan je het tunergedeelte laten doormeten/reviseren.

JohnWx

Citaat van: lieven op december 31, 2020, 19:58:02
Ik weet dat in Nederland fm gaat verdwijnen en misschien is dit al zo. Ikzelf woon in België dus daarover weet ik niet veel. Voor de rest kan je het tunergedeelte laten doormeten/reviseren.

Heel misschien pas in 2030
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lieven


JohnWx

Citaat van: lieven op januari 01, 2021, 02:02:58
Ok dan heb ik niets gezegd haha

Je mag alles zeggen ook dat ik soms een hork kan zijn  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoaldR

Citaat van: lieven op december 31, 2020, 19:58:02
Ik weet dat in Nederland fm gaat verdwijnen en misschien is dit al zo. Ikzelf woon in België dus daarover weet ik niet veel.

Met Shi...iggo als kabelprovider was een ontbrekend analoog signaal inderdaad een reële mogelijkheid geweest. Maar dit keer ligt het niet aan hun. Helaas.