Microfoon

Gestart door LeonChame, december 25, 2020, 10:21:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LeonChame

Ik lees op fora dat de Audessey microfoon afhankelijk is van je eigen receiver. Oftwel als je microfoon stuk is, dat je met een andere Audessey microfoon andere resultaten zou behalen, omdat microfoon waarden zijn geprogrammeerd voor je eigen receiver. Is dat echt zo? Of kan ik ergens gewoon een tweedehands Audessey microfoon kopen op Marktplaats?

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

LeonChame

Citaat van: TurboMarco op december 25, 2020, 11:23:43
https://fixpart.nl/nl/apparaat/receiver/microfoon

Kijk daar of die er voor jou bij zit.

Dank, maar mijn type staat er helaas niet tussen. (SR6015)

JohnWx

Citaat van: LeonChame op december 25, 2020, 11:33:39
Dank, maar mijn type staat er helaas niet tussen. (SR6015)

Even bellen bij sommige ab's is het vaak dat de SR 7015 ook  1op1 werkt op de 6015


En volgens mij hebben ze niet zoveel microfoons aangezien het samen gaat met Denon
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

LeonChame

Mijn microfoon is ACM1HB. Een vriend van me heeft een Denon 2600 en ook ACM1HB, maar die is zilver.
Kan dat kwaad of is die niet hetzelfde als de zwarte?

Ik wil de meting opnieuw uitvoeren na een factory reset. Problemen ontstaan al in het begin, de sub REL R505, moet al op 3/4 staan en dan pas registreert de microfoon 75 db. Daarna geeft die per speaker 2 series met piepen. De eerste piepen zijn qua volume niet zo heel hoog, de tweede is een stuk luider. Dit gebeurt voor 2x fronts, 1x center en 2x surround. Maar dan de sub, die heeft een serie van 3 volumes, waarbij de laatste zeer luid is en trillen de ramen er bijna uit. Vervolgens wordt er een melding getoond: omgevingsgeluid is te hoog of volume te laag.
Alles in de kamer is uit, maar er rijden wel auto's voorbij. Dit hoor je een beetje en was in de eerdere meting 2 maanden terug geen probleem. Daarom denk ik dat er iets mis is met de microfoon. Dat hoop ik tenminste, want als het aan de receiver ligt heb ik werkelijk totaal geen idee wat dan zou kunnen zijn. Ik heb meerdere tests uitgevoerd en nog net geen ruzie met de buren. Please help... 

JohnWx

Citaat van: LeonChame op december 30, 2020, 20:48:41
Mijn microfoon is ACM1HB. Een vriend van me heeft een Denon 2600 en ook ACM1HB, maar die is zilver.
Kan dat kwaad of is die niet hetzelfde als de zwarte?

Ik wil de meting opnieuw uitvoeren na een factory reset. Problemen ontstaan al in het begin, de sub REL R505, moet al op 3/4 staan en dan pas registreert de microfoon 75 db. Daarna geeft die per speaker 2 series met piepen. De eerste piepen zijn qua volume niet zo heel hoog, de tweede is een stuk luider. Dit gebeurt voor 2x fronts, 1x center en 2x surround. Maar dan de sub, die heeft een serie van 3 volumes, waarbij de laatste zeer luid is en trillen de ramen er bijna uit. Vervolgens wordt er een melding getoond: omgevingsgeluid is te hoog of volume te laag.
Alles in de kamer is uit, maar er rijden wel auto's voorbij. Dit hoor je een beetje en was in de eerdere meting 2 maanden terug geen probleem. Daarom denk ik dat er iets mis is met de microfoon. Dat hoop ik tenminste, want als het aan de receiver ligt heb ik werkelijk totaal geen idee wat dan zou kunnen zijn. Ik heb meerdere tests uitgevoerd en nog net geen ruzie met de buren. Please help...

Kleur maakt niks uit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.