Eindversterker

Gestart door eddie, december 23, 2020, 09:21:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eddie

Hallo,

Sinds een jaar in het bezit van een sr7013, 5.2 ht opstelling staan met b&w cm line speakers en twee svs subs.
Bevalt allemaal heel goed alleen komt de sr power tekort om de fronts (cm10) goed aan te sturen.
Nou ben ik van plan om te gaan voor een av en een eindversterker, dit alles etappes...
Veel gezien en gelezen hierover, momenteel twee kenwood eindversterkers aan de fronts hangen die ongeveer 190 watt produceren in mono. Dit klinkt al beter alleen schreeuwerig bij hogere volumes. Ik wil graag een drie kanaals eindversterkers voor de frontstage. Ik heb de keuze terug gebracht naar twee opties, de Emotiva xpa 3 of de marantz mm8807. Mijn vraag is eigenlijk of de emotiva met 3x 300 watt teveel is voor mijn center van 200 watt, alle drie aangedreven produceert de emotiva 275 watt... en dan een kenwood houden voor de surrounds.
Optie twee, de marantz, kanalen genoeg en zelfs twee over, iemand ervaring met bi ampen van het front signaal via een y adapter?
Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.....

JohnWx

Als het goed is ingeregeld makkelijk te doen

Laag word overgenomen door de subs dus je fronts worden al ontlast, dus power heb je niet nodig mijn inziens voor je fronts

En je center krijgt wat vraagt of je nu 90 watt per kanaal hebt of 1000 watt en zoveel krijgt die niet te verduren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

eddie

Dat klopt, crossover staat op 80 nu, en in ht doet die het prima, alleen wil ik heel stereo zonder de subs draaien, en dan merk je een tekort.....
Ik denk dat ik nu niet het volledige potentieel van de cm10's gebruik.

JohnWx

Citaat van: eddie op december 23, 2020, 10:40:29
Dat klopt, crossover staat op 80 nu, en in ht doet die het prima, alleen wil ik heel stereo zonder de subs draaien, en dan merk je een tekort.....
Ik denk dat ik nu niet het volledige potentieel van de cm10's gebruik.

Te kort ? meer vermogen als je dat zou willen met 3Db winst moet je het vermogen verdubbelen maar daar ga je mijn inziens niks mee winnen je hebt vermogen genoeg

Het is geen moeilijke speaker qua aansturing

Meer potentie zit er denk ik niet in het is gewoon de klank van de speaker, of je moet way gaan schuiven ivm akoestiek


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Waarom denk je dat? Het is aannemelijk dat de akoestiek en opstelling van de ls een "betere klank" in de weg zitten. Andere versterking gaat dat dan helaas niet oplossen  :no:


Citaat van: eddie op december 23, 2020, 10:40:29
Dat klopt, crossover staat op 80 nu, en in ht doet die het prima, alleen wil ik heel stereo zonder de subs draaien, en dan merk je een tekort.....
Ik denk dat ik nu niet het volledige potentieel van de cm10's gebruik.