Muziek luisteren SR6006 met TV uit?

Gestart door Radar, december 16, 2020, 11:19:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Radar

Hallo,

Ik heb mijn SR6006 laten repareren (HDMI kaart defect) en alles weer opnieuw aangesloten, sommige kabels vernieuwd, Apple TV 4K erbij gezet en alles werkt weer rdelijk naar m'n zin.

Enig probleempje is: wanneer ik muziek wil luiteren vanaf m'n  TV (radio of muziekbibliotheek) gaat dat prima (over de speakers mbv SR6006) .....totdat ik de TV uitzet....geluid komt niet uit TV speakers en ik zet allen de TV uit....maar dan is al het geluid uit.
IK zet de TV aan om juiste bron te kiezen en heb 'm darna niet meer nodig....beetje zonde om een 55" plasma aan te laten voor muziek luisteren....
Iemand een idee??

lieven

je kan altijd je de apparaten eerst naar de sr6006 sturen en dan pas naar de tv. Doe je dit andersom zal je je tv volgens mij altijd moeten aanzetten.

Radar

Alle apparaten staan op de ingangen van de SR6006 en dan naar TV via HDMI out (ARC)
Nog ff beetje proberen met HDMI control aan en uitzetten...

lieven

en je zet je sr6006 ook op de juiste ingang?

Radar

Jazeker....juiste ingang staat op display-tje van de SR6006

lieven

aah nu snap ik je eerste post pas. Ik dacht dat je radio verbonden was met je versterker maar je wilt effectief radio luisteren via je tv zonder tv. Is je b-box (als je bij proximus bent) of de variant van telenet verbonden met je versterker? Want dit moet namelijk en dan gaat dit normaal ook (zo heb ik het bij mij toch ingesteld). Dus proximus/telenet naar versterker en dan versterker naar tv. Dan versterker op de ingang van proximus/telenet zetten.

Radar

Ik probeer muziek te luisteren vanaf mijn AppleTV ......radio-app of bibliotheek....maar wanneer ik de TV uit zet (geen beeld meer nodig wanneer ik hoor wat ik wil horen.....55" plasma slurpt best wel energie...) ben ik ook het geluid kwijt.
Voorheen werkte het volgens mij wel, maar de HDMI kaart is onlangs vervangen van de SR6006....en sindsdien werkt het niet meer.
Ik heb al allerlei settings zitten proberen van SR6006 (HDMI-control en andere settings) en ook van aangesloten apparaten (CEC? of iets dergelijks .....).
Wanneer ik de TV uitschakel, gaat ook de SR6006 uit....dus dat zal wel iets met de aansturing vanuit de TV naar SR6006 te maken hebben....Viera Link.
Wanneer ik Viera Link deactiveer blijft de SR6006 wel aanstaan...dus dat is al een stapje

Wanneer ik nu muziek luister vanaf de AppleTV en het geluid komt via SR6006 uit de aangesloten speakers (dus NIET uit de TV), en ik zet de TV uit, blijft de SR6006 aan (op de juiste ingang) maar hoor ik niets meer.......

Het lijkt er dus op dat er een setting van de SR6006 niet goed staat....ergens in het HDMI hoofdstuk....maar welke....

Ik neem aan dat ik niet iets raars verlang? Geluid uit SR6006 zonder dat TV aan staat?

Radar

Toevoeging:
Wanneer ik HDMI control op SR6006 uitzet (off) gaat het geluid naar de TV speakers...
Power off control aan of uit maakt ook niet uit....

lieven