Hoe combineer ik een PM15S met een SR8002?

Gestart door argus, december 12, 2020, 22:46:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

argus

Ik heb al jaren een SR8002 tegenwoordig in een 5.0 opstelling. Met de li en re boxen gebiampd. Dali Opticon speakers. Voor luisteren naar stereo stream ik via een ND 8006.
Het surround geluid loopt via een optische kabel van de TV  (een LG met 4K) naar de sr8002.
De SR 8002 geeft geen 4 K door, en heeft geen ears of arc. Het is een beetje behelpen.
Omdat ik dacht dat stereogeluid beter kon heb ik een PM15S1 kunnen kopen. Het geeft zeker verbetering al is het niet spectaculair. Meer rust en wat meer detail. Ik heb hé net en moet misschien zijnkwlaiteiten nog ontdekken.
Ik wil graag stereo luisteren en daarvoor de PM15S1 inzetten maar ook graag weer surroundgeluid hebben als ik tv kijk, (Amazon of Netflix)
Hoe pak ik dat aan. Kan ik de PM15S1 als voorversterker gebruiken en de sr8002 als eind versterker of is dat onzin. Dan zou het dus ND8006 > PM15S1 > SR8002> speakers worden. Zo ja hoe sluit ik dat aan.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

argus

"Gewoon":  invoer vanaf de ND8006 en de speakersnop de PM15S1 aangesloten. De SR8002 is even buiten bedrijf.
TV via optische kabel naar de ND8006 dan heb ik in ieder geval stereo geluid.

Kamidioblitz

De PM15s1 geeft geen power amp direct functie, in tegenstelling tot de PM15s2.

Zoals ik het vroeger had toen ik nog een stereo versterker gebruikte in mijn surroundset is de volgende:

De front speakers en stereo bronnen direct op de PM15s1, surround bronnen op de SR8002. Vanaf de SR8002 gebruik je de pre-outs voor links en rechtse front speakers. Op de PM gebruik je een van de lijn ingangen.

Op de PM kies je een vast volume, bijvoorbeeld half open. Makkelijk om namelijk weer terug te zetten. Bij het afstellen van de SR8002 gebruik je de instellingen in de SR voor het vaststellen ban het juiste uitgangsvolume.

Nu kun je dus de beide versterkers gebruiken met dezelfde speakers. De PM doet altijd de fronts, de SR de overige speakers. Wanneer je de PM los gebruikt voor stereo wel het volume terugschroeven. Anders wordt het waarschijnlijk wat luid.

Bovenstaande is ook de redden dat men kiest voor een stereo versterker met HT bypass cq poweramp direct functie. Nu moet je rekening houden met twee volume knoppen. Maar zo kan het wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

argus

Dank je wel. Ik ga het proberen als ik de SR8002 terug heb. Ik had de pre-outs van de SR15S1 aangesloten op de cd ingang van de SR8002, dat is een paar dagen goed gegaan tot de SR8002 ermee ophield. TV en surround liep rechtstreeks via de SR 8002 , muziekstreamen via de SR15S1.
Ik denk dat ik het volume op de sr15s1 te hoog had staan.  :-(

Hij is nu in reparatie, als hij terug is zal ik hem aansluiten zoals aangegeven.

Kamidioblitz

Precies andersom bedoel je denk ik. De pre outs van de sr8002 op cd ingang van de PM15s1[emoji4]. Vervelend als dingen stuk gaan, fijn als ze gemaakt worden.

Zoals gezegd, opletten met het volume van de PM15s1.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

argus

Dank je wel voor je antwoorden. De SR8002 is gemaakt. Ik ga hem verkopen, ik heb een SR6015 gekocht. Ik probeer de SR6015 via de pre out met de pm15s1 te verbinden. Daar heb ik een nieuw topic voor gestart.