Set van HC

Gestart door HC, augustus 06, 2020, 11:55:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Laten we het er maar op houden dat de één verschil hoort en de ander niet.

Aan mij is het in ieder geval niet besteed want niet wetende welke kabel er aan een set hangt hoor ik 0,0 verschil.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op juni 23, 2021, 17:27:58
Laten we het er maar op houden dat de één verschil hoort en de ander niet.

Aan mij is het in ieder geval niet besteed want niet wetende welke kabel er aan een set hangt hoor ik 0,0 verschil.

Er is een verschil in, verschil horen, of verschil willen horen.

Dat laatste, verschil willen horen, heb ik in het verleden vaak toegepast, en heeft veel geld gekost.
Tot ik eens begon met A/B vergelijking en direct op het verkeerde been werd gezet als ik zelf niet aan het schakelen was, dus niet wist wat er speelde.
En of dit nu kabels waren, of versterkers !

Speakers hoor je direct, al het andere zit "tussen de oren" en er niet in.
Maar ook het idee hebben dat er verschil is maakt onderdeel uit van deze hobby.

Ik wil alleen mensen behoeden voor de fouten die ik in het verleden gemaakt heb, en vele met mij.......

Ik heb nu een setje Soundpath onder mijn subs gezet, maakt natuurlijk geen flikker uit maar staat wel wat beter.
En dat is het, ondanks het fraaie verhaal van SVS over deze rubbertjes die 2 jaar ontwikkeling doorgemaakt hebben :-o   :-o

Nostra

Tja. Ieder zijn eigen mening hierover natuurlijk.

Er zijn verschillende factoren die meespelen over het verschil effectief te kunnen horen of niet. Maar dat is weer andere koek

Anyhow on topic again over onze mooie sets

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


TurboMarco

CiteerEr zijn verschillende factoren die meespelen over het verschil effectief te kunnen horen of niet. Maar dat is weer andere koek
Die factoren zijn al zo vaak genoemd dat je er een leuk en spannend boek over kan schrijven.

CiteerAnyhow on topic again over onze mooie sets
stupid
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: Nostra op juni 23, 2021, 20:45:04
Tja. Ieder zijn eigen mening hierover natuurlijk.

Er zijn verschillende factoren die meespelen over het verschil effectief te kunnen horen of niet. Maar dat is weer andere koek

Anyhow on topic again over onze mooie sets

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk

Dat is het nu net.
Je hoeft geen eigen mening te hebben over dit onderwerp.
Lees de wetenschappelijke audio testen over is kabels, interlinks ect. van de afgelopen jaren.
Dus niet het marketing gezwets.

Een goed startpunt is Audioholics, zeer ontnuchterend 😃

SB_Marantz

Buiten dat.....gebruik je boeren verstand.
Gewoon logisch nadenken.

Een kabel kan niets toevoegen , wel weglaten met wat doodsimpele truukjes. (MIT)
Vroeger werd er een hoop geschreeuwd dat een zilveren kabel een hooglift zou geven.
Al zou dat zo zijn wat niet is maar dat terzijde, wordt dat direct weer teniet gedaan door de rest van de bekabeling in je speaker , in je versterker , componenten leads van nikkel , tin. pcb traces van koper etc etc.
En verder moet een ieder helemaal zelf weten wat hij koopt.

I rest my case met 2 pf
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

#51
Citaat van: SB_Marantz op juni 24, 2021, 10:00:45
Buiten dat.....gebruik je boeren verstand.
Gewoon logisch nadenken.

Een kabel kan niets toevoegen , wel weglaten met wat doodsimpele truukjes. (MIT)
Vroeger werd er een hoop geschreeuwd dat een zilveren kabel een hooglift zou geven.
Al zou dat zo zijn wat niet is maar dat terzijde, wordt dat direct weer teniet gedaan door de rest van de bekabeling in je speaker , in je versterker , componenten leads van nikkel , tin. pcb traces van koper etc etc.
En verder moet een ieder helemaal zelf weten wat hij koopt.

I rest my case met 2 pf

Ik heb in een ver verleden een Ayon speaker open geschroefd, nou niet bepaald een budget speaker  :-o , ik schrok hoe pis dun de binnen bedrading was.
En dit is tenslotte het eindpunt wat het geluid moet geven en vormen.

En wij maar "Long Grain Copper" kabels kopen met een laagje 99,99% Zilver, 4mm dik die geen kant op te buigen zijn, en natuurlijk het meest belangrijke, de richtings pijltjes in de gaten houden dat de kabel wel correct van versterker naar speaker gaat, want anders ......

Ik heb nog steeds zo'n kabel liggen van Audioquest, heb dat (uiteraard) omgedraaid, dus de pijltjes bewust de verkeerde kant op, en ik verwachte niets meer te horen.

En wat denk je ?
..........  :-D  :-D

Mooie handel en hobby omgeven van mystiek en prachtige verhalen.
Ik hou ervan  :yes:


RHK

Er zijn er ook die speakerdraad van Cat5 kabel vlechten en vinden het geluid veel rijker en mooier.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#53
Citaat van: RHK op juni 24, 2021, 11:49:35
Er zijn er ook die speakerdraad van Cat5 kabel vlechten en vinden het geluid veel rijker en mooier.

Veel rijker en mooier doet mij aan Melania Trump denken, niet een Cat5 kabel  :-D  :-D

Heb ik ook wel eens gedaan en kon geen verschil waarnemen tov een "normale" speaker kabel.
En ach, ik heb ook wel eens 220v kabel gebruikt, werkte ook prima en is tenslotte ook koper.
Nadeel vind ik dat de Cat kabels redelijk stug zijn omdat het massieve koper draden zijn.
Gevlochten multi strings zijn soepel in gebruik, zeker met een ruber mantel.

Dat Cat5 is wel weer fijn als je Bi-wire wil gebruiken.
Dan kan dat door vele vervloekte metalen bruggetje weg, wat zelfs op de meest dure speakers word gebruikt, maar dat is wederom een discussie (waard).

Marvin

Ik heb ook niet het idee verschillen te horen, maar het continu door iemands strot duwen van die overtuiging gaat natuurlijk vervelen.
Maar uiteraard moet iedereen zijn mening kunnen geven, dat respecteer ik ook.
Maar het is een dun lijntje.

RHK

Citaat van: marvin op juni 24, 2021, 18:54:16
Ik heb ook niet het idee verschillen te horen, maar het continu door iemands strot duwen van die overtuiging gaat natuurlijk vervelen.
Maar uiteraard moet iedereen zijn mening kunnen geven, dat respecteer ik ook.
Maar het is een dun lijntje.

Een forum is een plaats waar mensen online samenkomen om berichten te plaatsen of te lezen, bestanden te delen en om te discussiëren met andere leden. Je kunt deelnemen aan discussies in een forum (via berichten of in een gesprek) of alleen meekijken.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#56
Citaat van: Dennis E36 op juni 24, 2021, 19:05:49
Ik heb jou (u :wink:) inderdaad al vaak zien schrijven "ik haak af / maak er geen woorden meer aan vuil" etc.
En toch iedere keer weer. Vervelend....jammer.

Iedere discussie wordt met een hamer neergeslagen door veelal dezelfde individuen. Dat vind ik oprecht echt jammer om steeds te lezen.

Subjectieve hobby, maar alles moet hier ook al "wetenschappelijk".

Tis wat  :schater:

Waarvan akte.
Iedere keer weer dezelfde vragen laat ik vaak voor wat het is maar soms wil ik misschien jongere audio liefhebbers waarschuwen voor de fouten die ik in de loop der jaren gemaakt heb.
Na jaren testen en kopen heb ik wel de nodige ervaring op gedaan.

Ga lekker je eigen gang en koop wat je wil, trek je niets van mij aan 🤑

Marvin

Je hoeft van mij niet gelijk te gaan zitten breien hoor. [emoji1787]

RHK

Citaat van: marvin op juni 24, 2021, 19:30:49
Je hoeft van mij niet gelijk te gaan zitten breien hoor. [emoji1787]

haha, nee want dan haak ik wel af denk ik.   :lol:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#59
De TS gaf zelf aan:

Opbouwende kritiek, meningen, waarschuwingen, ... steeds welkom

Ik denk dat een aantal lieden op dit forum, en dat zijn ook steeds dezelfde, het vervelend vinden dat hun ideeën over audio niet gedeeld, of weerlegd worden door ervaringen, cq testen, van anderen, dan wel professioneel of in hobby sfeer.

Het kan inderdaad vervelend zijn als je pas een berg geld hebt uitgegeven, en eigenlijk geen verschil waarneemt, dat dit op dit forum (en niet alleen dit forum !!) reeds meerdere keren is uitgelegd of voor gewaarschuwd.
Het goed praten van je dure aankoop of setup is menselijk en begrijpelijk, maar wees eerlijk en neem je verlies als toch blijkt dat het niet zo is.

En nee, niemand hoort verschil tussen een kabel van Koper, Long Grain Koper, opgedampt zilver of met een kern van Nano Koolstof gedolven bij volle maan door 24 maagden...........

Ga eens wat testen bekijken op Youtube van oa Audioholics (er zijn er meer), een nuchtere vent die gewoon het neemt zoals het is, geen commercie, geen gezwets, en wetenschappelijk tests en ook de opleiding heeft om dat correct te doen.
Audioholics doet ook testen op Stereo versterkers, receivers ect, en alles wat met Audio te maken heeft.

Ga dit eens lezen en/of bekijken, misschien dat dit het heersende idee over Audio componenten wat veranderd.
En Gene kan het hebben als je zegt dat hij uit zijn nek l u l t............

https://www.youtube.com/watch?v=VlYjQBTx-rs&ab_channel=Audioholics

https://www.youtube.com/watch?v=kR12Ttuxobs&ab_channel=AudioholicsAudioholics

https://www.youtube.com/watch?v=WXPAjnmhK_g&ab_channel=AudioholicsAudioholics


Audiophiles are super humans with the power of super hearing but like all super heroes, they have one weakness..their super hearing goes away the moment their vision is blocked.


(ik heb een nieuwe topic aangemaakt in https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=17899.0, kunnen wij daar weer verder discussiëren)