7013 leeft eigen leven

Gestart door RedHenk, januari 19, 2020, 23:25:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RedHenk

Heel veel plezier van onze 7013,maar hij haalt grappen uit.
Bij het kijken van tv of dvd etc, schakelt hij zichzelf regelmatig terug naar internet radio,dus input.
We dachten eerst dat we per ongeluk op een activiteit drukte van de harmony, maar dit is niet het geval. (Scherm tv blijft gewoon aan) ,het is echt de receiver.
Iemand gelijke ervaring of een idee?

CBdicX

#1
Citaat van: RedHenk op januari 19, 2020, 23:25:18
Heel veel plezier van onze 7013,maar hij haalt grappen uit.
Bij het kijken van tv of dvd etc, schakelt hij zichzelf regelmatig terug naar internet radio,dus input.
We dachten eerst dat we per ongeluk op een activiteit drukte van de harmony, maar dit is niet het geval. (Scherm tv blijft gewoon aan) ,het is echt de receiver.
Iemand gelijke ervaring of een idee?

Exact dezelfde ervaring met een Denon X4500H, TV zitten kijken en hoppa, naar de Internet radio.
En dit is zeer recentelijk, sinds een paar dagen en geen updates gehad  :-o
Wat bij mij geholpen heeft een factory reset, en na alles weer ingesteld en afgeregeld te hebben, heb ik dit niet meer gehad.
Maar hoe dan ook, zeeeeeeer vreemd............

PS. heb jij toevallig ook de Ziggo Next box ?
Die stuurde mijn Mediaplayer geheel in de war als die box aan stond, na de Mediaplayer bedraad te hebben was het probleem over.

RedHenk

Nee,heb er een humax en mede8er en nog wat digitaal spul aanhangen,
Dacht echt eerst dat mn harmony het was,die is toevallig pas vervangen,problem stil the same.
Echt de 7013 die terug schakelt naar internet radio
Ook geen andere apparatuur die ir uitzend ook.

CBdicX

#3
Citaat van: RedHenk op januari 20, 2020, 23:20:43
Nee,heb er een humax en mede8er en nog wat digitaal spul aanhangen,
Dacht echt eerst dat mn harmony het was,die is toevallig pas vervangen,problem stil the same.
Echt de 7013 die terug schakelt naar internet radio
Ook geen andere apparatuur die ir uitzend ook.

OK, duidelijk, ik dacht even dat het de Next box was.
Nu is het wel zo dat ik ook een Harmony (350) gebruik, maar was niet in de buurt van dat ding toen er geschakeld werd.
Maar bij mij heeft de reset gewerkt, nu al 3 dagen geen problemen meer.

DansaN

Heb je toevallig ip sturing aan staan?
Zo ja, zet die eens uit en kijk hoe het gaat.

DansaN

Heb je toevallig ip sturing aan staan?
Zo ja, zet die eens uit en kijk hoe het gaat.

CBdicX

Citaat van: DansaN op januari 21, 2020, 19:12:27
Heb je toevallig ip sturing aan staan?
Zo ja, zet die eens uit en kijk hoe het gaat.

Ik in ieder geval niet.
Maar tot heden geen problemen meer ondervonden na de reset.

RedHenk

Oorzaak - door het kort wegvallen van de internet verbinding en het opnieuw verkrijgen van het internet signaal,schakeld de receiver over op internet radio!

CBdicX

Citaat van: RedHenk op april 12, 2021, 01:23:45
Oorzaak - door het kort wegvallen van de internet verbinding en het opnieuw verkrijgen van het internet signaal,schakeld de receiver over op internet radio!

Dat is dan een bug in de software, moet D&M eruit halen zodat de receiver niet meer schakelt als de verbinding verbroken is geweest.
Aan de hardware kant zou de buffer vergroot kunnen worden, probleem opgelost  :-)

Ik speel nu met een Sennheiser Ambeo, en heb dagelijks uren Internet Radio opstaan, totaal geen uitval.
Gezien er bij mij niets is veranderd op Internet gebied zit het dus in de receiver.

Zou dit melden en wie weet komt er een update.........

RHK

Citaat van: CBdicX op april 12, 2021, 07:35:21
Dat is dan een bug in de software, moet D&M eruit halen zodat de receiver niet meer schakelt als de verbinding verbroken is geweest.
Aan de hardware kant zou de buffer vergroot kunnen worden, probleem opgelost  :-)

Ik speel nu met een Sennheiser Ambeo, en heb dagelijks uren Internet Radio opstaan, totaal geen uitval.
Gezien er bij mij niets is veranderd op Internet gebied zit het dus in de receiver.

Zou dit melden en wie weet komt er een update.........

Marantz en HDMI handshake,  geen stabiele combinatie, zoals al eerder gemeld.   :no:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op april 12, 2021, 16:21:52
Marantz en HDMI handshake,  geen stabiele combinatie, zoals al eerder gemeld.   :no:

Dat hele handshake verhaal is klote, ook dat CEC gedoe.
Ik heb een aantal maanden ellende gehad tussen de Sennheiser en mijn Sony OLED met eARC, dus maar weer "oldschool" met een optische aansluiting, dat deed het probleemloos.
Ze gaven elkaar de schuld maar ik kreeg 5 dagen gelden een update voor de Sennheiser, waarbij ook vermeld werd dat eARC stabieler zou zijn, en inderdaad, geen enkel probleem meer.
Hoezo eerst naar Sony wijzen ..............

Lees wel dat (e)ARC en CEC 2 communicatie toestanden zijn die niet 100% vastgelegd zijn, dus doen alle fabrikanten dat wat zij vinden wat (voor hun) moet.
Ergo, een hoop geklooi voor de consument die producten van 3e willen gaan gebruiken.

RHK

Je bedoelt waarschijnlijk niet met het hele verhaal is klote dat de bewering klote is, maar het gegeven op zich denk ik?  :roll:
En ja zoals jij het opgelost had, heb ik het ook gedaan, optisch aangesloten. Marantz voor de audio (niet HDMI!) aansluitingen.  Behalve de HDMI audio van mn blu-ray speler naar de Marantz dan, maar ja, dat is geen handshake.
Mij benieuwen hoe het met mn nieuwe processor zal gaan, tenminste als ik die mag ontvangen en het Suez kanaal open blijft.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op april 12, 2021, 19:12:05
Je bedoelt waarschijnlijk niet met het hele verhaal is klote dat de bewering klote is, maar het gegeven op zich denk ik?  :roll:
En ja zoals jij het opgelost had, heb ik het ook gedaan, optisch aangesloten. Marantz voor de audio (niet HDMI!) aansluitingen.  Behalve de HDMI audio van mn blu-ray speler naar de Marantz dan, maar ja, dat is geen handshake.
Mij benieuwen hoe het met mn nieuwe processor zal gaan, tenminste als ik die mag ontvangen en het Suez kanaal open blijft.

Als Marantz niets veranderd aan ARC of CEC, dan zullen de problemen blijven, nieuwe pre-pro of niet.......  :-(