Marantz PM7000N

Gestart door RHK, september 26, 2019, 13:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Hoor jij de hoge tonen nog zo goed dan?  :-P
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op september 27, 2020, 18:53:15
Hoor jij de hoge tonen nog zo goed dan?  :-P

Die van mij is een "omgebouwde" met een Bariton stem, moet nog wel wat aan gebeuren.......... :-D LOL

RHK

Citaat van: CBdicX op september 27, 2020, 21:50:18
Die van mij is een "omgebouwde" met een Bariton stem, moet nog wel wat aan gebeuren.......... :-D LOL

Dus die heeft duidelijk de "broek"aan, wordt niks dus hahaha.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

maurice75

#183
Update

Nou ik heb de Chucko van Furutech (NCF versie) en de belden kabel (19364) aangesloten en ondertussen ook al 3 weken laten inspelen.
Het geluid is er minimaal op vooruit gegaan, wat ik wel ervaar is dat de scherpte vooral minder is geworden en het stereobeeld wat breder. Heb mijn Cinnamon ethernet kabel ondertussen ook vervangen voor een Carbon versie hierdoor heb ik het ervaren wat meer rust is, en is mijn luister plezier alleen maar beter geworden, heb bij mijn essential audio voedingskabel ook maar meteen een nieuwe C13 stekker van Iego (8085 gold) erop gezet wat resulteert in een mooiere warmere sound en mijn bass is wat strakker geworden met alle upgrades maar nog steeds soms te veel maar dat zal ook met de acoustiek te maken hebben. De Iego past in ieder geval zeer goed in mijn versterker de orginele van essential audio zat veel te los. Nu nog een keer de switch vervangen en nog steeds een keer de speakerkabel dan ben ik wel klaar😁

Conclusie

Is het de moeite allemaal waard geweest nou ik moet zeggen dat ik er wel meer van had verwacht.
Maar als ik terug ga naar waar ik eerst was is dit wel een verbetering maar gewoon weg eigenlijk niet genoeg tegenover de moeite en de kosten.
Maar goed het ligt er nu en het is een verbetering in mijn ervaring
Zeker de rust in de muziek is mooier en lekkerder luisteren
Mijn grootste winst is dat ik nu harder kan draaien zonder dat het scherp word

CBdicX


maurice75

Citaat van: CBdicX op november 08, 2020, 08:39:39
Tja...........  :-o

Tja..... wat?

Ben er gewoon mee bezig! Niks mis mee toch

NB

Niks mis mee. Lekker hobbyen. :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

De Iego op mijn Furutech FP-Alpha-3 past niet lekker in de PM-10, dat verraste mij. Gelukkig had ik er nog een paar snoeren liggen met Furutech connectoren, die passen prima.

Tja, kabel tweaks. Dat zijn wat mij betreft echt nuance verschillen welke deze kunnen brengen. Een probleem in de akoestiek, opstelling, match, tonaliteit ga je er echt niet mee oplossen.

Citaat van: maurice75 op november 08, 2020, 08:23:25
Update

Nou ik heb de Chucko van Furutech (NCF versie) en de belden kabel (19364) aangesloten en ondertussen ook al 3 weken laten inspelen.
Het geluid is er minimaal op vooruit gegaan, wat ik wel ervaar is dat de scherpte vooral minder is geworden en het stereobeeld wat breder. Heb mijn Cinnamon ethernet kabel ondertussen ook vervangen voor een Carbon versie hierdoor heb ik het ervaren wat meer rust is, en is mijn luister plezier alleen maar beter geworden, heb bij mijn essential audio voedingskabel ook maar meteen een nieuwe C13 stekker van Iego (8085 gold) erop gezet wat resulteert in een mooiere warmere sound en mijn bass is wat strakker geworden met alle upgrades maar nog steeds soms te veel maar dat zal ook met de acoustiek te maken hebben. De Iego past in ieder geval zeer goed in mijn versterker de orginele van essential audio zat veel te los. Nu nog een keer de switch vervangen en nog steeds een keer de speakerkabel dan ben ik wel klaar😁

Conclusie

Is het de moeite allemaal waard geweest nou ik moet zeggen dat ik er wel meer van had verwacht.
Maar als ik terug ga naar waar ik eerst was is dit wel een verbetering maar gewoon weg eigenlijk niet genoeg tegenover de moeite en de kosten.
Maar goed het ligt er nu en het is een verbetering in mijn ervaring
Zeker de rust in de muziek is mooier en lekkerder luisteren
Mijn grootste winst is dat ik nu harder kan draaien zonder dat het scherp word

maurice75

Citaat van: xander32 op november 08, 2020, 10:18:31
De Iego op mijn Furutech FP-Alpha-3 past niet lekker in de PM-10, dat verraste mij. Gelukkig had ik er nog een paar snoeren liggen met Furutech connectoren, die passen prima.

Tja, kabel tweaks. Dat zijn wat mij betreft echt nuance verschillen welke deze kunnen brengen. Een probleem in de akoestiek, opstelling, match, tonaliteit ga je er echt niet mee oplossen.

Klopt helemaal!
De Iego zit behoorlijk strak, en wat betreft de speakerkabel zit in mijn hoofd krijg het er niet uit 😁
En inderdaad de akoestiek is het grootste probleem al is het wel stukken beter als voorheen

Gentleman

pfff...ik neig ook naar de PM7000N ondanks dat ik op moment de PM15S1 in gebruik heb.
echter...daar zit een HEOS link aangekoppeld voor streaming. puur een gevoel om voor moderne technologie te gaan.
Ga ik er op vooruit door beide apparaten te vervangen door een PM7000N?

tbanis55

Erop vooruit gaan (of niet)  that's the question....
Zowel de PM15S1 als de PM7000n  hebben vrijwel dezelfde dempingsfactor v.w.b. de uitgang naar de speakers.
Er zal weinig verschil te verwachten zijn wat dat betreft.

V.w.b. de ingang.....
De PM7000n is iets gevoeliger voor de MM elementen (2 mV t.o.v. 3,2 mV)
Daar zou mogelijk iets verschil in kunnen zitten afhankelijk van je element..

Good luck !

Ton

SB_Marantz

Citaat van: Gentleman op mei 25, 2021, 11:07:05
pfff...ik neig ook naar de PM7000N ondanks dat ik op moment de PM15S1 in gebruik heb.
echter...daar zit een HEOS link aangekoppeld voor streaming. puur een gevoel om voor moderne technologie te gaan.
Ga ik er op vooruit door beide apparaten te vervangen door een PM7000N?

De 7000N heeft natuurlijk veel meer mogelijkheden dan een 15s1,2,3.
Kun je daar wat mee en heb je dat echt nodig dan zou ik zeggen doen.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Gentleman

#192
Ik stream nu via de heos link hs2 en  nu de tv aangesloten via de heos link ook. Dient als dac.

Platenspeler gewoon op de phono aansluiting.
Op moment geen cd speler. Ben op zoek naar een CD of UD.

in geluid misschien dus gelijk?

Vooral praktisch dat alles via de pm7000n zal gaan.

hchifi.nl

je gevoel zegt snel de 15 met de losse heos maar dat kan in de praktijk nog wel eens meevallen. :wink:

De 7000N is in zijn prijsklasse zeer compleet en maakt echt muziek.
Voor onder de 1000 euro ken ik geen fijner toestel met deze functies.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

pekelvlees

#194
Citaat van: hchifi.nl op juni 16, 2021, 17:48:23
je gevoel zegt snel de 15 met de losse heos maar dat kan in de praktijk nog wel eens meevallen. :wink:

De 7000N is in zijn prijsklasse zeer compleet en maakt echt muziek.
Voor onder de 1000 euro ken ik geen fijner toestel met deze functies.
Amen !
Na 1,5 jaar nog zeer tevreden...

En nu sinds kort met de Q Acoustics 3030i maakt het echt heerlijk muziek !

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i