Marantz PM7000N

Gestart door RHK, september 26, 2019, 13:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Mooi compromis toch?
Het moet wel betaalbaar & overzichtelijk blijven, zo'n hobby.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Beste Maurice, je hebt goed getest in eigen ruimte/ keten, leuk om jouw bevindingen te lezen 👍🏻
En de Bluesound Node, had je die te leen?

Op jouw onderstaande foto zie ik een speaker verre van optimaal staan: deze lijkt zeer kort op de achterwand te staan, ingeklemd tussen zijwand en meubel. Kan je die speaker nog wat meer ruimte geven? Al is het enkel dat de voorzijde speaker op gelijke hoogte (liefst iets er voor) met de voorzijde van het meubel komt te staan.

Speakers hebben ruimte/lucht om zich heen nodig om goed te kunnen presteren, nu laat je veel potentieel liggen vermoed ik. Voor de andere speaker hetzelfde uiteraard.



maurice75

#107
Citaat van: xander32 op augustus 16, 2020, 06:50:33
Beste Maurice, je hebt goed getest in eigen ruimte/ keten, leuk om jouw bevindingen te lezen 👍🏻
En de Bluesound Node, had je die te leen?

Op jouw onderstaande foto zie ik een speaker verre van optimaal staan: deze lijkt zeer kort op de achterwand te staan, ingeklemd tussen zijwand en meubel. Kan je die speaker nog wat meer ruimte geven? Al is het enkel dat de voorzijde speaker op gelijke hoogte (liefst iets er voor) met de voorzijde van het meubel komt te staan.

Speakers hebben ruimte/lucht om zich heen nodig om goed te kunnen presteren, nu laat je veel potentieel liggen vermoed ik. Voor de andere speaker hetzelfde uiteraard.




Ja de bluesound was te leen! Mooi apparaat die denk ik ooit nog wel gaat komen!

Met de speakers heb ik veel gedaan naar voren naar achter ingedraaid recht gezet mooiste was inderdaad iets voor het meubel, maar daar was mijn vrouw het niet mee eens! Nu klinken ze zeer mooi alleen de bass is met sommige nummers iets te aanwezig wat al wel stukken minder is dan met mijn eerste set up. Source direct uit lost dit op maar dan is de sound weer minder mooi wat vlakker, kan ook niet verder uit elkaar daar is helaas geen ruimte voor moet roeien met de riemen die ik heb en dan denk ik dat ik met mijn budget het maximale eruit haal, zeer tevreden en ja het volle potentieel haal ik niet uit mijn speakers daar ben ik van overtuigd

Heb nu een mooi 3d geluid met mooie plaatsing van stemmen en instrumenten
Hoor dingen in muziek die ik nog nooit eerder hoorde dat was een verrassing en krijg regelmatig kippenvel😃

Er zijn nog steeds upgrades die ik nog wil. Speakerkabel maar twijfel heel erg welke?
Heb spirit of high silver 4mm van intertechnik denk dat hier ook nog wat winst in zit, zit aan rocket 33 te denken of
Tellurium Q Black II Maar weet het niet de supra ply.. /s met een aarde draad kwam bij alpha audio ook zeer goed uit de test maar om dat zomaar aan te schaffen is best prijzig als het niet werkt?

Gr maurice

xander32

Duidelijk verhaal 👍🏻

Een set in een woonkamer is bijna altijd een compromis, dat is bij ons niet anders. Enkel in een dedicatie luisterruimte kan je vaak doen en laten wat je wil, zonder dat hare maje er tegenaan gaat bemoeien 😁

Ls  kabels, tja.
Mijn ervaring is dat kabels in het algemeen wel iets kunnen brengen, maar dan vooral de netsnoeren en ic's.
Ls kabels geven nuance verschillen, zij zijn "de puntjes op de i".


Kan je niet een setje lenen van een forumgenoot die enigszins in jouw omgeving woonachtig is?

maurice75

Citaat van: xander32 op augustus 16, 2020, 13:17:01
Duidelijk verhaal 👍🏻

Een set in een woonkamer is bijna altijd een compromis, dat is bij ons niet anders. Enkel in een dedicatie luisterruimte kan je vaak doen en laten wat je wil, zonder dat hare maje er tegenaan gaat bemoeien 😁

Ls  kabels, tja.
Mijn ervaring is dat kabels in het algemeen wel iets kunnen brengen, maar dan vooral de netsnoeren en ic's.
Ls kabels geven nuance verschillen, zij zijn "de puntjes op de i".


Kan je niet een beetje setje lenen van een forumgenoot die enigszins in jouw omgeving woonachtig is?

Dat klopt helemaal compromissen 😁
Krijg op korte termijn een keer kabels van audionote op bezoek maar die waren een stuk boven mijn budget maar ben wel benieuwd wat die dure kabels kunnen in mijn set.

Voedingskabel op de versterker is al vervangen door een beter exemplaar! Deze is van ESSENTIAL AUDIO TOOLS - CURRENT CONDUCTOR L


xander32

Hoe heb je de ls aangesloten, single- of biwire?
Wat is jouw budget?
Wat moet de kabel gaan brengen (wat zou je willen finetunen)?

maurice75

#111
Citaat van: xander32 op augustus 16, 2020, 15:50:50
Hoe heb je de ls aangesloten, single- of biwire?
Wat is jouw budget?
Wat moet de kabel gaan brengen (wat zou je willen finetunen)?

Single wire maar de standaard bruggetjes eruit gehaald en met speakerdraad doorgelust.
Zou de bass wat minder willen mid is ook nog wat scherp( mag eigenlijk geen naam hebben)  soms en bij bepaalde nummers maar dan alleen bij hoog volume maar dat is meer het vermogen van de versterker denk ik, deze kabel werd mij wel aanbevolen als een zeer muzikale kabel is koper kabel maar dan verzilverd maar ik heb geen echt vergelijk met een goede speakerkabel. Deze was nog over 3,5 mtr per kant voor 30 euro dacht ja dat kan ik wel proberen en het geluid knapte er wel vanop vandaar dacht ik kan het nog beter. Bij normaal luisteren is er geen greintje van scherpte.

xander32

Ik zou niet (snel) voor verzilverd koper gaan. Dat zal het mid-/hoog aanzetten.

Samro

Citaat van: xander32 op augustus 16, 2020, 16:40:15
Ik zou niet (snel) voor verzilverd koper gaan. Dat zal het mid-/hoog aanzetten.
Verzilverd koper klinkt inderdaad erg helder/scherp vind ik ook. Ik heb laatst bij een vriend bv Van den Hul clearwater gehoord  op Sonus faber Olympica 3 vond ik ook te helder scherp . Daarna mijn eigen Van Damme 2x6mm koperkabel klonk een stuk milder en toch mooi detairijke klank zonder scherpte. Kán als het een goede match is erg mooi klinken voor geen high-end prijs wel te koop op bv Ebay.

NB

Citaat van: xander32 op augustus 16, 2020, 16:40:15
Ik zou niet (snel) voor verzilverd koper gaan. Dat zal het mid-/hoog aanzetten.

Bij mij niet.  :no:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Daar zijn altijd uitzonderingen. Indien je speakers wat mild zijn in het mid en hoog zou het een match kunnen geven.
Daarnaast heb je met ruimte invloeden en met persoonlijke voorkeuren van doen.

Maar tot op heden heb ik verzilverde kabels nog nergens als een positieve tweak ervaren.


maurice75

Citaat van: Nb op augustus 16, 2020, 18:26:54
Bij mij niet.  :no:

Welke kabel?

Heb niet het idee dat het door de speakerkabel komt die scherpte anders was het met lager volume ook scherp mijn bass is juist net te veel op hogere volumes word het scherp maar dat is volgens mij echt de limiet van de versterker vooral omdat het dan ook al behoorlijk hard gaat

xander32

Indien scherpte in het geluid toeneemt met de toename van het volume, is de kans groot dat je zit te luisteren haar ruimte invloeden, de akoestiek. Dat ga je niet met kabels oplossen, ook niet niet hardware of het moet eq/dsp zijn.

xander32

... en een combi met kabels die het mid-/hoog aanzetten helpt dan zeker ook niet.

maurice75

Citaat van: xander32 op augustus 17, 2020, 06:27:27
Indien scherpte in het geluid toeneemt met de toename van het volume, is de kans groot dat je zit te luisteren haar ruimte invloeden, de akoestiek. Dat ga je niet met kabels oplossen, ook niet niet hardware of het moet eq/dsp zijn.

Denk zeker dat de akoestiek hier invloed op heeft.
Maar wat voor invloed heeft het dicht tegen de achtermuur aan staan dan, mijn baspoort zit aan de voorkant de achterkant is helemaal gesloten, dat begrijp ik dan niet? kijk tegen de zijwanden oke dat zou kunnen maar de achterwand? Als de poort achter zou zitten dan snap ik dat wel.

Ga toch maar eens kijken voor wat andere speakerkabel maar meer dan 150 wil ik eigenlijk niet uitgeven 200 echt max, moet het wel in perspectief blijven zien met wat mijn set up is, niet dat dalijk de speakerkabel duurder word dan de versterker bijvoorbeeld.