Marantz PM7000N

Gestart door RHK, september 26, 2019, 13:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

MQA mist niemand, dat is enkel een commercieel bedenksel.
Het voegt een bepaalde sounding toe, doet echter niets aangaande de kwaliteit van het geluid.

Gelukkig dooft het MQA kaarsje langzaam maar zeker uit.

maurice75

Wat voor sounding voegt het toe dan?

Ik heb alleen flac files 96/24 en 192/24 en hoor daar ook geen verschil in tidal cd kwaliteit

xander32

Er staat een uitgebreid draadje over MQA op een buurforum (ht forum) spit die maar eens door.

Citaat van: maurice75 op september 06, 2020, 15:03:44
Wat voor sounding voegt het toe dan?

Ik heb alleen flac files 96/24 en 192/24 en hoor daar ook geen verschil in tidal cd kwaliteit

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

ohmusica

#169
W.b. streamingsdiensten, ik heb al 10 jaar Spotify, en ik heb met deze dienst wel een band oogebouwd. De hele collectie aan afspeellijsten etc. staan overzichtelijk in een tijdlijn. De laatste jaren heb ik ook de nieuwere streamingsdiensten uitgeprobeerd via een tijdelijk abonnementen al dan niet gratis. Momenteel heb ik ook weer eens Tidal genomen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil niet heel bijster groot vind. Op de Marantz vind ik soms zelfs Tidal wel eens iets wat aan de scherpe kant klinken. Terwijl ik mij verbeeld dat Spotify iets minder scherp klinkt en dan wel iets minder open klinkt. Ik vermoed dat op een duurdere set je bij Tidall er nog meer kan uithalen. Het is ook een kwestie van gewenning en acceptatie.



xander32

Spotify klinkt t.o.v. flac wat voller, ronder en wat minder transparant. De detaillering is minder. Echter vind ik het prima te verteren.

maurice75

#171
Bij mij was Spotify juist heel vlak/dof en zat er veel verschil in hardheid van de nummers, heb jaren wel veel plezier van spotify gehad, maar zocht echt naar meer en beter geluid, had daarom ook een proefabbo bij deezer geprobeerd dat had ik gedaan bij mijn schoonbroer en meteen getest daar kreeg Flac files op de Advance A7 wat al beter klinkt dan spotify eenmaal thuis waren de verwachtingen hoog, maar kreeg ik alleen MP3 files wat natuurlijk hetzelfde was als spotify maar toch vond ik het fijner luisteren als spotify misschien zit het tussen de oren maar vond het gewoon beter. Daarna Tidal geprobeerd en klopt klinkt wat harder in het mid en hoog maar met meer detail en is natuurlijk wel al cd kwaliteit. Maar als ik mijn Marantz cd speler op zet heb ik dat ook dus zal toch wel beetje zo horen, mijn abbo van spotify is nu afgelopen maar kon wel regelmatig wisselen en ben erzo achter gekomen dat ik tidal toch echt prefereer. Vind nog steeds dat spotify de betere app is maar kon de playlist die ik gemaakt had wel kopieren naar Tidal wat ook fijn was zodat ik niet alles opnieuw hoefde toe te voegen.

En ook dan is het natuurlijk weer heel persoonlijk wat je mooi vind, mp3 of Flac files? En natuurlijk wat ik mooi vind klinken kan iemand anders vreselijk vinden, en hoe is de match tussen de speakers en de marantz ook heel belangrijk, ik merk wel dat niet alle soorten muziek super mooi klinken, Ben zeer blij met mijn speakers en heb nog niemand hier gehad die zei van wat slecht, maar ik weet het kan altijd beter en haal zeker niet alles uit mijn speakers met de marantz maar ben er wel zeer content mee, hiervoor had ik een advance en dan was de marantz een verademing.

Sinds maandag hebben we een nieuwe bank nu staan mijn speakers nog vrijer dan eerst omdat er toen stoelen voor stonden en de bank is wat hoger en opener aan de onderkant waardoor de lucht verplaatsing misschien beter is omdat deze nu onder de bank doorkan en eerst werd tegen gehouden door de stoelen, zie nu ook de complete speaker staan eerst kon ik dat bijna niet zien omdat de stoel daar stond en inderdaad dus meer adem ruimte mooier geluid, en natuurlijk staan de speakers verder naar voren en het verschil is echt beter dan eerst, het geluid is er op voor uit gegaan de bass is minder, ook omdat ik wat hoger zit en mijn oren nu meer op de hoogte zit van de tweeter eerst zaten we een stuk lager en had ik veel meer last van de bass, het gaat nog steeds wel iets te hard maar is een stuk prettiger luisteren dan eerst.

Er zijn nog steeds dingen waar ik mee wil experimenteren dat is om een groep in de groepenkast aan te maken voor alleen mijn audio met een aparte kabel van belden te trekken en van furutech de aansluiting in de muur te maken, al met al ben ik er nog niet klaar mee, en ik wil ook nog een keer een dirac live apparaat gaan aanschaffen maar die zijn behoorlijk prijzig helaas.

ohmusica

#172
Citaat van: maurice75 op september 11, 2020, 15:17:51
Sinds maandag hebben we een nieuwe bank nu staan mijn speakers nog vrijer.....

akoestiek is alles, helaas hebben velen een woninginrichting die te weinig ruimte laat, de speakers worden op alle mogelijke manieren weggemoffeld in hoeken, tegen vensters, kale muuren, te dicht op elkaar, etc. Mijn Marantzset heeft helaas wat weinig ruimte met name achter de luisterplek, maar de opstelling is naar behoren.
Inderdaad lucht en ruimte rond je audiospullen... hello

xander32

Het verschil in volume kan je, in jouw geval kon je, gelijk trekken door enkel een vinkje te zetten in het menu  :wink:

Citaat van: maurice75 op september 11, 2020, 15:17:51
Bij mij was Spotify juist heel vlak/dof en zat er veel verschil in hardheid van de nummers, heb jaren wel veel plezier van spotify gehad, maar zocht echt naar meer en beter geluid, had daarom ook een proefabbo bij deezer geprobeerd dat had ik gedaan bij mijn schoonbroer en meteen getest daar kreeg Flac files op de Advance A7 wat al beter klinkt dan spotify eenmaal thuis waren de verwachtingen hoog, maar kreeg ik alleen MP3 files wat natuurlijk hetzelfde was als spotify maar toch vond ik het fijner luisteren als spotify misschien zit het tussen de oren maar vond het gewoon beter. Daarna Tidal geprobeerd en klopt klinkt wat harder in het mid en hoog maar met meer detail en is natuurlijk wel al cd kwaliteit. Maar als ik mijn Marantz cd speler op zet heb ik dat ook dus zal toch wel beetje zo horen, mijn abbo van spotify is nu afgelopen maar kon wel regelmatig wisselen en ben erzo achter gekomen dat ik tidal toch echt prefereer. Vind nog steeds dat spotify de betere app is maar kon de playlist die ik gemaakt had wel kopieren naar Tidal wat ook fijn was zodat ik niet alles opnieuw hoefde toe te voegen.

En ook dan is het natuurlijk weer heel persoonlijk wat je mooi vind, mp3 of Flac files? En natuurlijk wat ik mooi vind klinken kan iemand anders vreselijk vinden, en hoe is de match tussen de speakers en de marantz ook heel belangrijk, ik merk wel dat niet alle soorten muziek super mooi klinken, Ben zeer blij met mijn speakers en heb nog niemand hier gehad die zei van wat slecht, maar ik weet het kan altijd beter en haal zeker niet alles uit mijn speakers met de marantz maar ben er wel zeer content mee, hiervoor had ik een advance en dan was de marantz een verademing.

Sinds maandag hebben we een nieuwe bank nu staan mijn speakers nog vrijer dan eerst omdat er toen stoelen voor stonden en de bank is wat hoger en opener aan de onderkant waardoor de lucht verplaatsing misschien beter is omdat deze nu onder de bank doorkan en eerst werd tegen gehouden door de stoelen, zie nu ook de complete speaker staan eerst kon ik dat bijna niet zien omdat de stoel daar stond en inderdaad dus meer adem ruimte mooier geluid, en natuurlijk staan de speakers verder naar voren en het verschil is echt beter dan eerst, het geluid is er op voor uit gegaan de bass is minder, ook omdat ik wat hoger zit en mijn oren nu meer op de hoogte zit van de tweeter eerst zaten we een stuk lager en had ik veel meer last van de bass, het gaat nog steeds wel iets te hard maar is een stuk prettiger luisteren dan eerst.

Er zijn nog steeds dingen waar ik mee wil experimenteren dat is om een groep in de groepenkast aan te maken voor alleen mijn audio met een aparte kabel van belden te trekken en van furutech de aansluiting in de muur te maken, al met al ben ik er nog niet klaar mee, en ik wil ook nog een keer een dirac live apparaat gaan aanschaffen maar die zijn behoorlijk prijzig helaas.

maurice75

Citaat van: ohmusica op september 11, 2020, 17:42:53
akoestiek is alles, helaas hebben velen een woninginrichting die te weinig ruimte laat, de speakers worden op alle mogelijke manieren weggemoffeld in hoeken, tegen vensters, kale muuren, te dicht op elkaar, etc. Mijn Marantzset heeft helaas wat weinig ruimte met name achter de luisterplek, maar de opstelling is naar behoren.
Inderdaad lucht en ruimte rond je audiospullen... hello

Achter heb ik ook nog te weinig ruimte zit tegen de muur en de afstand tussen mij en de speakers is ook te weing je moet het tich doen met de ruimte die beschikbaar is en ik weet mijn speakers zijn overkill in mijn ruimte maar boeie ik ben er gelukkig mee

The Good Son

Citaat van: xander32 op september 06, 2020, 14:58:21
MQA mist niemand, dat is enkel een commercieel bedenksel.
Het voegt een bepaalde sounding toe, doet echter niets aangaande de kwaliteit van het geluid.

Gelukkig dooft het MQA kaarsje langzaam maar zeker uit.

Bij Amazon HD vond ik het verschil tussen cd kwaliteit en MQA best behoorlijk, maar meestal was cd kwaliteit prettiger luisteren.
Hooguit bij jazz muziek klonk MQA aangenamer.

maurice75

Citaat van: maurice75 op september 11, 2020, 15:17:51
Er zijn nog steeds dingen waar ik mee wil experimenteren dat is om een groep in de groepenkast aan te maken voor alleen mijn audio met een aparte kabel van belden te trekken en van furutech de aansluiting in de muur te maken, al met al ben ik er nog niet klaar mee, en ik wil ook nog een keer een dirac live apparaat gaan aanschaffen maar die zijn behoorlijk prijzig helaas.

Het experiment kan beginnen de materialen zijn allemaal in huis nu nog ingraven en aansluiten ben benieuwd :-)
Belden kabel 19364 (Van Groepenkast naar WCD), Furutech WCD Koper Rhodium Plated.


maurice75

Citaat van: SMarcelS op september 26, 2020, 08:08:42
De litze van de afscherming maar aan een kant aansluiten aan aarde , en dan wel aan de groepenkastzijde .
Je wil geen mantelstromen.

:gp:

Bedankt voor de informatie maar dat wist ik al, wou zelfs een aparte rail EMC maken daar de litze op zetten en een 6mm naar de aardrail leggen, zodat de aarde draad en litze apart zijn maar toch geaard maar daar ben ik nog niet over uit! Ga ze niet twisten en dan op de aardrail zetten wel allebei apart

JohnWx

#178
Citaat van: xander32 op september 11, 2020, 12:38:00
Spotify klinkt t.o.v. flac wat voller, ronder en wat minder transparant. De detaillering is minder. Echter vind ik het prima te verteren.

Ik ook had het eerst via een Chromecast met 3,5mm weet pas sinds 3 weken dat het ook een digitale output heeft  :gaap: dus een echte Oehlbach ertussen

Vind Spotify perfect luister naar muziek en wanneer ik Chris Jones voor het laatst heb geluisterd etc van Stockfish ?????

En 320 kbps vind ik meer dan goed



Luister vaak naar een Sony en klinkt heel prettig aan de keuken tafel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Ik bereik de beste resultaten in verbetering van het geluid door mijn vrouw de kamer uit te sturen.............