Marantz PM7000N

Gestart door RHK, september 26, 2019, 13:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maurice75

#150
Citaat van: ohmusica op augustus 30, 2020, 18:58:46
Een vraag hierover: Ik heb een niet geaard stopcontact, de PM7000N heeft een zwevende aarde/GND, heeft dit dan zin zo'n  afgeschermde stroomkabel?

Daar durf ik geen uitspraken over te doen, weet alleen dat het bij mij meer rust gaf, in ieder geval samen met de Powerquest 2 netfilter, wat daarmee ook meteen een overspanningsbeveiliging is, wat voor mij ook een beetje de doorslag gaf om deze aan te schaffen.

Kun je niet een aardpunt slaan bij het stopcontact in de buurt van je apparatuur, zodat je voor je audio in iedergeval een goede aarde hebt?

En ja over muziekbeleving kun je heel veel discuseren omdat mijn muziek smaak qua klankkleur niet de jouwe hoeft te zijn, muziekbeleving is voor iedereen anders.

JohnWx

Citaat van: maurice75 op augustus 31, 2020, 07:51:55
Daar durf ik geen uitspraken over te doen, weet alleen dat het bij mij meer rust gaf, in ieder geval samen met de Powerquest 2 netfilter, wat daarmee ook meteen een overspanningsbeveiliging is, wat voor mij ook een beetje de doorslag gaf om deze aan te schaffen.

Kun je niet een aardpunt slaan bij het stopcontact in de buurt van je apparatuur, zodat je voor je audio in iedergeval een goede aarde hebt?

En ja over muziekbeleving kun je heel veel discuseren omdat mijn muziek smaak qua klankkleur niet de jouwe hoeft te zijn, muziekbeleving is voor iedereen anders.

NU niet meer maar vroeger had ik ook alles van Accuphase SONY ES Siltech Filters zekeringen noise cancelers etc vibrapods puur om dingen uit te sluiten, luister nu nog alleen naar muziek, maar het is ook een hobby en een soort heb gehalte.


Als ik kan kiezen voor zelfde geld tussen kabel 25 euro of 2500 euro ook al hoor ik geen verschil ga ik toch voor de dure  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

maurice75

Citaat van: John Wx op augustus 31, 2020, 12:22:39
NU niet meer maar vroeger had ik ook alles van Accuphase SONY ES Siltech Filters zekeringen noise cancelers etc vibrapods puur om dingen uit te sluiten, luister nu nog alleen naar muziek, maar het is ook een hobby en een soort heb gehalte.


Als ik kan kiezen voor zelfde geld tussen kabel 25 euro of 2500 euro ook al hoor ik geen verschil ga ik toch voor de dure  8-)

Nee daar heb ik echt geen last van, heb nu kabel ertussen zitten van volgens mij iets van 12 euro de meter, maar deze is niet meer leverbaar, heb geprobeerd met audioquest kabels van zeker 3x die prijs, maar vond dat het niet waard, nu ben ik erzo ook achter gekomen dat mijn verzilverde kabel toch wel super goed is voor mij in ieder geval. Dit is van Intertechnik (Spirit of High Silver) mijn interne bedrading en filter van mijn Vifa speakers is ook van hetzelfde merk dus denk ik dat het goed matched samen, heb nu mooi kunnen testen met 2,5mm en 4mm van hetzelfde merk de 4mm is blijven zitten, was overall een betere match.

JohnWx

Citaat van: maurice75 op augustus 31, 2020, 12:42:35
Nee daar heb ik echt geen last van, heb nu kabel ertussen zitten van volgens mij iets van 12 euro de meter, maar deze is niet meer leverbaar, heb geprobeerd met audioquest kabels van zeker 3x die prijs, maar vond dat het niet waard, nu ben ik erzo ook achter gekomen dat mijn verzilverde kabel toch wel super goed is voor mij in ieder geval. Dit is van Intertechnik (Spirit of High Silver) mijn interne bedrading en filter van mijn Vifa speakers is ook van hetzelfde merk dus denk ik dat het goed matched samen, heb nu mooi kunnen testen met 2,5mm en 4mm van hetzelfde merk de 4mm is blijven zitten, was overall een betere match.

Ik ook niet meer
Als je fatsoenlijk koperdraad hebt is het al 99% genoeg
Zelfde als banaanpluggen, de beste verbinding is eigenlijk gewoon er tussen klemmen maar ja het is ernu eenmaal
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ohmusica

Citaat van: John Wx op augustus 31, 2020, 13:41:58
Ik ook niet meer
Als je fatsoenlijk koperdraad hebt is het al 99% genoeg
Zelfde als banaanpluggen, de beste verbinding is eigenlijk gewoon er tussen klemmen maar ja het is ernu eenmaal

Het zit 'm net in die ene procent... verbetering waar het om draait, anders zaten we nog steeds op een tamtam te beuken.

NB

Citaat van: maurice75 op augustus 31, 2020, 12:42:35
nu ben ik erzo ook achter gekomen dat mijn verzilverde kabel toch wel super goed is voor mij in ieder geval. Dit is van Intertechnik (Spirit of High Silver)

Dat heb ik ook. Heb al diverse malen andere luidsprekerkabel van koper geprobeerd,  maar die verzilverde doet bekkens, snare drums, het verschil tussen nylon en stalen snaren beter klinken in mijn oren, in het laag doet het ook iets, wat mij bevalt.
Ik heb het ook met koper op het hoog en de verzilverde op de lage tonen geprobeerd, op speakers a+ b, en visa versa maar het klinkt dan platter,  ik mis dan toch echt iets.



Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

maurice75

#156
Citaat van: Nb op september 02, 2020, 13:36:40
Dat heb ik ook. Heb al diverse malen andere luidsprekerkabel van koper geprobeerd,  maar die verzilverde doet bekkens, snare drums, het verschil tussen nylon en stalen snaren beter klinken in mijn oren, in het laag doet het ook iets, wat mij bevalt.
Ik heb het ook met koper op het hoog en de verzilverde op de lage tonen geprobeerd, op speakers a+ b, en visa versa maar het klinkt dan platter,  ik mis dan toch echt iets.

Ja, maar het blijft smaak.
ik kon ook niet wennen aan de koperdraad, daar waar de zilverkabel wat meer focus legt op detail wat ik dan weer verlies met koper, het is er wel maar minder aanwezig en zo kom ik dan weer terug dat de koperdraad wat doffer klinkt of plat, het is maar net waar je prioriteit ligt in muziek en wat voor smaak je hebt qua klank, overall wint voor mij de zilverdraad maar niet bij alle muziek soorten, de 2,5 mm van de zilverdraad was ook niet zo goed wel beter in de bass maar het hoog en mid was niet zo mooi ook niet met bi wire! lijkt bij de 2,5mm alsof de kabel zich inhoud dus de 2.5mm heb ik afgegeven omdat ik het omwisselen een beetje moe werd ook daar weer zat verschil in verschillende soorten muziek.

Speakers A+B heb ik niet op de Marantz PM7000N zitten wat ik nu eigenlijk wel een gemis vond! Anders had ik wel kunnen switchen tussen speakerkabel omdat het soms wel mooier was.

Cornelis1921

#157
En er dan achter komen dat de litzedraden van de luidsprekers uit gewoon dun koperdraad bestaan... ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

maurice75

Citaat van: Cornelis1921 op september 05, 2020, 14:43:08
En er dan achter komen dat de litzedraden van de luidsprekers uit gewoon dun koperdraad bestaan... ;-) :-D

Nee dat is dus niet waar! Ik heb mijn speakers zelf gebouwd. Daar zit geen dunne draad in alleen de tweeter is een dunne draad maar wel zilver, rest is minimaal 4mm. Misschien dat het bij jou speakers zo is maar bij mij zeer zeker niet. nonono

NB

Citaat van: Cornelis1921 op september 05, 2020, 14:43:08
En er dan achter komen dat de litzedraden van de luidsprekers uit gewoon dun koperdraad bestaan... ;-) :-D

Jij hoorde toch ook verschil toen je van 2.5 mm naar 4 ging, Cor?

https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7164.msg112579.html#msg112579

Of nu niet meer?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Citaat van: Nb op september 05, 2020, 15:19:36
Jij hoorde toch ook verschil toen je van 2.5 mm naar 4 ging, Cor?

https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7164.msg112579.html#msg112579

Of nu niet meer?
Ook mijn fantasie was toen eindeloos, en niet alleen toen. ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Citaat van: Cornelis1921 op september 06, 2020, 01:17:55
Ook mijn fantasie was toen eindeloos, en niet alleen toen. ;-) :-D


"One pill makes you larger, and one pill makes you small"

[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

ohmusica

Nog een review waar de recensent iets kritischer durft te zijn en een aantal plussen en minnen plaatst in de bevindingen kan ik me wel vinden.  :-D

https://www.lbtechreviews.com/test/hi-fi/marantz-pm7000n

maurice75

Citaat van: ohmusica op september 06, 2020, 13:13:47
Nog een review waar de recensent iets kritischer durft te zijn en een aantal plussen en minnen plaatst in de bevindingen kan ik me wel vinden.  :-D

https://www.lbtechreviews.com/test/hi-fi/marantz-pm7000n

Wat ik er uit haal is dat duurdere versterkers beter zijn, maar dat de marantz toch zeer goed presteert, tuurlijk zou hij dat willen en dat willen je krijgt uiteindelijk waar je voor betaald en ze moeten concessies doen voor dat bedrag, en ja MQA is een gemis maar kan altijd nog komen in de toekomst en misschien hoor je dat niet eens, ik heb bijvoorbeeld flac files met 192/24 en hoor echt geen verschil met tidal cd kwaliteit? Ik kom van een advance acoustics af en dan was de marantz ook veel beter en ja ook duurder heb ook de duurdere a7 gehoord en die vond ik echt niet beter, blijft toch heel persoonlijk.