Marantz PM7000N

Gestart door RHK, september 26, 2019, 13:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ohmusica

De Node2 die ik nog had heb ik ook geprobeerd vond het geen verbetering.
HEOS gebruik ik momenteel alleen voor tunein(redelijk) voor de rest direct spotify (goed) de cdspeler via de coax digitale ingang ook goed.
Phone-ingang is  prima, geluid wordt wel wat opgepoetst, maar haalt wel wat detail weg.
De stroomvoorziening niets aan gedaan, heb wel apparaat geaard aan de verwarming  :lol: .

maurice75

Citaat van: ohmusica op augustus 29, 2020, 12:18:01
De Node2 die ik nog had heb ik ook geprobeerd vond het geen verbetering.
HEOS gebruik ik momenteel alleen voor tunein(redelijk) voor de rest direct spotify (goed) de cdspeler via de coax digitale ingang ook goed.
Phone-ingang is  prima, geluid wordt wel wat opgepoetst, maar haalt wel wat detail weg.
De stroomvoorziening niets aan gedaan, heb wel apparaat geaard aan de verwarming  :lol: .

De node vond ik wel mooier, het netfilter was ook een goede upgrade maar het is allemaal gewoon minimaal de stroomkabel was denk ik waar ik het meeste uit heb gehaald, zijn de upgrades het waard ja want als ik alles terug breng naar orgineel dan vind ik het niet mooi en nu wel, vond spotify juist heel dof tegenover tidal maar misschien zit alles wel tussen de oortjes :wink:

ohmusica

#137
Welke stroomkabel heb je?

Het verschil tussen Spotify en Tidal is er wel, alleen je hoort het niet in alle situaties er aan af. Ik vind Spotify zelf niet dof klinken, het ligt soms ook aan de oren. Zo heb ik aan een oor een kleine gehoorschade.  :|

Stadium III

Dus op een goede dag is spotify goud en op een slechte dag zilver ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

SB_Marantz

Citaat van: ohmusica op augustus 29, 2020, 12:18:01
De Node2 die ik nog had heb ik ook geprobeerd vond het geen verbetering.
HEOS gebruik ik momenteel alleen voor tunein(redelijk) voor de rest direct spotify (goed) de cdspeler via de coax digitale ingang ook goed.
Phone-ingang is  prima, geluid wordt wel wat opgepoetst, maar haalt wel wat detail weg.
De stroomvoorziening niets aan gedaan, heb wel apparaat geaard aan de verwarming  :lol: .

Wat bedoel je met ''phone?''
Bedoel je de phono ingang of de hoofdtelefoon uitgang?
Aarden aan de verwarming zou ik niet doen daar het apparaat een zwevende aarde heeft.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ohmusica

De ingang van de draaitafel.... de hoofdtelefoonuitgang vind ik overigens ook erg goed.

ohmusica

Citaat van: Stadium III op augustus 30, 2020, 08:34:34
Dus op een goede dag is spotify goud en op een slechte dag zilver ?

kwestie van perspectief en beleving, audio vind ik een lastig onderwerp er zijn m.i. meer factoren die een rol spelen,  :roll:

SB_Marantz

Mooi dat je tevreden bent.
Om even terug te komen op het aarden: De 7000N heeft 2 polen , fase en nul, dus geen GND.
Zoals ik al eerder zei: Een zwevende aarde/GND.
Waarom dan toch een ground leggen naar de verwarming?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ohmusica

ja waarom? goeie vraag    :|

maurice75

Citaat van: ohmusica op augustus 30, 2020, 00:03:19
Welke stroomkabel heb je?

Het verschil tussen Spotify en Tidal is er wel, alleen je hoort het niet in alle situaties er aan af. Ik vind Spotify zelf niet dof klinken, het ligt soms ook aan de oren. Zo heb ik aan een oor een kleine gehoorschade.  :|

Essential audio current conductor

Van wat ik gehoord heb is de prijs kwaliteit verhouding heel goed

Stadium III

 :wink:
Citaat van: ohmusica op augustus 30, 2020, 11:20:16
kwestie van perspectief en beleving, audio vind ik een lastig onderwerp er zijn m.i. meer factoren die een rol spelen,  :roll:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ohmusica

Citaat van: maurice75 op augustus 30, 2020, 12:16:01
Essential audio current conductor

Van wat ik gehoord heb is de prijs kwaliteit verhouding heel goed

Een vraag hierover: Ik heb een niet geaard stopcontact, de PM7000N heeft een zwevende aarde/GND, heeft dit dan zin zo'n  afgeschermde stroomkabel?

Cornelis1921

Citaat van: ohmusica op augustus 30, 2020, 00:03:19
Welke stroomkabel heb je?

Het verschil tussen Spotify en Tidal is er wel, alleen je hoort het niet in alle situaties er aan af. Ik vind Spotify zelf niet dof klinken, het ligt soms ook aan de oren. Zo heb ik aan een oor een kleine gehoorschade.  :|
Ook ik heb aan één oor, het rechter, een kleine gehoorschade, opgelopen na een middenoorontsteking. Hoor daardoor de hoogste tonen en bepaalde boventonen niet meer. Ik ben er inmiddels aan gewend, en zo vind ik mijn tinnitus (ook rechter oor) veel hinderlijker. Die tinnitus is veroorzaakt door het langdurig gebruik van Depakine (natriumvalproaat), een middel bij epilepsie en stemmingsstoornissen; ik ben bipolair aangelegd, zeg maar manisch-depressief.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 30, 2020, 19:16:58
Ook ik heb aan één oor, het rechter, een kleine gehoorschade, opgelopen na een middenoorontsteking. Hoor daardoor de hoogste tonen en bepaalde boventonen niet meer. Ik ben er inmiddels aan gewend, en zo vind ik mijn tinnitus (ook rechter oor) veel hinderlijker. Die tinnitus is veroorzaakt door het langdurig gebruik van Depakine (natriumvalproaat), een middel bij epilepsie en stemmingsstoornissen; ik ben bipolair aangelegd, zeg maar manisch-depressief.

Bij mij klinkt het ook soms anders Cor ligt aan mijn stemming  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op augustus 30, 2020, 21:35:16
Bij mij klinkt het ook soms anders Cor ligt aan mijn stemming  :wink:
Wat stem jij dan? ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *