Zondag 26 Augustus 2018 M&G bij mij...

Gestart door geoffreyvanvugt, juli 29, 2018, 23:43:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob46


Stadium III

Was zeker leuk ! Ik had het idee dat we ons nog netjes gedragen hadden kwa volume
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin


TurboMarco

Citaat van: Stadium III op augustus 27, 2018, 21:08:28
Was zeker leuk ! Ik had het idee dat we ons nog netjes gedragen hadden kwa volume
Ja wij weten ons wel te gedragen  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

geoffreyvanvugt

Wow... @rob en Rene... Wat een leuk leesvoer...

Hier mijn bescheiden verslagje.. Ik ben hier niet zo'n ster in dus daar gaat ie..

Zondag 26-8-2018. De M&G bij mij..
Het begon eigenlijk al tussen 10 en half 11. Want ik heb niet 4 mensen van dit forum op bezoek gehad, maar 5.
Ik heb een aantal LP's te koop en Age had wel belang bij een aantal. Ik ken hem eigenlijk van Allesoverfilm.nl en een aantal M&G hebben we ondertussen gehad. Age kwam aan en na een bakje koffie nog een beetje gechitchat over LP's en de gezamelijke hobby die we hebben moest Age zijn reis weer voortzetten. Was wel weer even gezellig.
Even gegeten te hebben ben ik aan de huishouden gegaan. Immers moet het apparatuur en huis zelf er natuurlijk wel representatief bijstaan. Rond de klok van half 3 kwam Wim als eerste aan. Een hele leuke kerel was mijn eerste indruk. Niet veel later kwamen Marco en Rob aan. En ook mijn eerste indrukken waren ook, gewoon hele leuke kerels. Precies om 4 uur kwam Rene ook aan en ook hier weer eerste indruk.... Je raad het al, een hele leuke kerel. Dus ik neem aan dat iedereen van dit forum zo is...Ik moest wel goed luisteren naar Rene want hij heeft echt een Gronings accent... :-D. Ik voelde me met deze mannen eigenlijk heel erg thuis in mijn eigen huis.

We trapten af volgens mij met een Blu-Ray schijf van Black Sabbath. Nou moet ik eerlijk zeggen dat dit geen indruk op me maakte omdat het mijn band niet is. Wel ging het volume voor mijn gevoel best open. Ik ben zelf erg voorzichtig hiermee. Ben altijd wel ergens bang voor dat iets kapot gaat en ik weet dat dat haast niet kan gebeuren. Ik had ook een beetje het idee dat het ook niet heel veel indruk maakte op de heren die aanwezig waren. Later bleek dit eigenlijk te maken hebben met de afstelling. Rob vroeg of hij even mocht pielen met de SR7011. Ik zei, natuurlijk, ga je gang. Ik gebruik zelf altijd de Logitech Harmony One maar voor deze dag had ik alle originele remote's klaar gelegd. Wat Rob vervolgens allemaal deed dat ook erg snel ging veranderde het geluid  met dag en nacht verschil met een zeer positieve uitkomst. De hz van de speakers had ik allemaal op 80hz staan en Rob heeft de fronts naar Full Range gezet. Dit omdat deze speakers daar prima toe in staat waren. De center naar 60hz en de surrounds gewoon op 80hz laten staan. De Atmos speakers gingen naar 120hz. Ook adviseerde hij mij om de Sub direct op de houten vloer te plaatsen ipv op een tegel. Als de sub op de tegel bleef staan dan knijp ik hem terwijl hij veel beter tot zijn recht komt op de houten vloer... Dat was ook zo... notworthy. Ik heb dus besloten na deze M&G dat er een 2e bij gaat komen. We hebben toen na deze afstellingen TF Age of Extinction aan gezet met de Optimus Prime vs Grimlock scene met mijn afstelling en zijn afstelling. Wat een verschil.....Het was net of dat ik een compleet ander systeem had. Zelfs ik was onder de indruk van mijn eigen set... HB. Ik hoorde geluiden en effecten die ik nog nooit eerder gehoord had. Fantastisch... Later toen de mannen weer naar huis waren zei zelfs mijn vrouw dat het veel beter klonk. En dit was nog maar even een vlugge afstelling van Rob... Ik moet natuurlijk nog zelf gaan pielen en fijn tunen. Maar wel met de basis die Rob mij heeft gegeven. Hij adviseerde mij ook om de Top-Front speakers een andere positie te geven. Beetje moeilijk uitleggen welke maar als het ware met de fronts mee in 1 lijn.  Ook de sweetspot is veranderd. Omdat ik ook een groot scherm heb en eigenlijk het maximale van van mijn woonkamer moest gaan benutten werd er ook advies gegeven om de zitbank helemaal naar achteren te plaatsen. Uiteindelijk heb ik voor de gulde middenweg gekozen en mijn sweetspot precies tussen de surrounds te doen. Deze moesten dus ook richting spot gedraaid worden. Dus het geheel is veel ruimtelijker dan voorheen en het kijkt ook een stuk prettiger moet ik zeggen. Bedankt Rob.

Toen kwam stereo aan bod. Ik gebruik als het ware mijn PM7003 los van de SR7011 als stereo. En dat blijf ik ook doen omdat ik zeer tevreden ben met deze Klipsch in het midden setup. Maar we gingen stereo luisteren met de SR7011 met de nieuwe afstelling. De Concert 7 kunnen dit prima aan en ik vind het dan ook grappig dat mensen toch hiervan onder de indruk zijn terwijl Jamo best ondergewaardeerd is en nog steeds gezien wordt als een discospeaker merk. Ik vond het ook grappig dat ze best onder de indruk waren van de capaciteit  van de Jamo Sub360. Tuurlijk is het niet de allerbeste maar zeker geen slechte..Rene had een aantal CD's meegenomen en je kan echt merken dat hij een stereo man is. Geen Subwoofer en Surround doet hem ook niks. Ik vind het altijd wel leuk dat verschillende smaken muziek dan bij elkaar komen en waar ik van onder de indruk was was Eilleen Jewell. Ik had nog nooit van deze dame gehoord maar wat een heerlijke muziek. Na een aantal schijfjes er in te hebben gehad waaronder The Long Road out of Eden van de Eagles blijf ik toch bij mijn huidige setup. De bass was wel aanwezig met alleen de Concert 7 maar toch miste ik net even de subtiele Klipsch Sub in mijn PM7003 setup. Ik vind persoonlijk dat toch net even wat lekkerder klinken met een subtiele sub mee draaiend.

Tijd voor een hapje bij de lokale snackbar. Pakmbeet 2 a 300 meter lopen van mijn huis zit mijn favo snackbar. We namen plaats aan de bar en hebben even een gewone simpele snack gehad aan de bar. Toen was HT/Stereo niet belangrijk maar was het gewoon even chillen met huis tuin en keuken chitchat. Ook belangrijk.. Zeker voor mij omdat ik deze heren niet kon terwijl ze elkaar al goed kennen. Ik weet nog dat Marco tegen mij zie dat hij mij wel een toffe peer vind of iets in die trend. Gewoon ook puur omdat de jongens zich wel afvroegen hoe ik dit allemaal voorelkaar heb gekregen mijn HT in de woonkamer met zo'n setup met mijn vrouw haar groen licht. Heel simpel zei ik. Toen we elkaar leerden kennen en zij voor het eerst in mijn huis was had ik al het 1 en ander staan. Ik zij, dit ben ik, take it or leave it. Ik kan altijd aanpassen maar zo'n hobby opgeven??? Dat nooit.

Thuis weer aangekomen was het tijd voor een Bluray concert van Roger Waters - The Wall. In 1 woord.... WOW...
Ik wil deze ook... Wat een concert en wat een legendarische muziekant. Ik heb me nooit echt verdiept in Pink Floyd maar ga dit zeker doen en helemaal na een les over Pink Floyd van Rene. Het grappige is dat ik ooit ben gevraagd om de lead zang te doen bij Pink Floyd Project maar dat toen heb afgewezen omdat dit mijn muziek niet zou zijn.... Man oh man... Daar heb ik nu toch wel een tikkeltje spijt van. Met andere woorden... Er is meer dan Eagles, Fleetwood Mac, Venice en Everly Brothers.

Er kwam een einde aan deze dag en ik ben zeer blij dat ik deze heb georganiseerd en dat ik gastheer was voor een aantal zeer leuke kerels van dit prachtige Marantz forum waar ik mij helemaal thuis voel. Jongens, Heel erg bedankt voor de gezellige dag en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar of het nu bij mij of eens bij jullie is....

:wav: :wav: :wav: :wav:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

renes59

#80
Dat is een geweldig verhaal Geoffrey, "niet zo'n ster" kun je wel schrappen. :-D
Dat is het mooie van M&G, je komt mensen tegen die allemaal verschillend zijn, ook in mening maar het is altijd gezellig.
Wat jouw favoriete muziek betreft, kom langs want ik heb veel muziek die jouw aan moet spreken. Zal ik ook Pink Floyd laten horen van voor The Wall. Uit de tijd dat het uitkomen van een Pink Floyd LP nog een sensatie was, ten tijde van The Wall was dat mijns inziens niet meer zo.
Ik zei in mijn verhaal over de muziek van jouw vader Blue Daimonds maar Everly Brothers is een veel beter voorbeeld.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Citaat van: geoffreyvanvugt op augustus 28, 2018, 08:40:43
Wow... @rob en Rene... Wat een leuk leesvoer...

Hier mijn bescheiden verslagje.. Ik ben hier niet zo'n ster in dus daar gaat ie..


Nou, nou.... Flink verslag hoor. En leuk geschreven. :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

Geoffrey,

Een bescheiden verslagje .....proest  :lol: ,zeg maar gerust een lap met tekst .
Wel erg leuk hoor !

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

geoffreyvanvugt

Citaat van: TurboMarco op augustus 28, 2018, 10:20:12
Geoffrey,

Een bescheiden verslagje .....proest  :lol: ,zeg maar gerust een lap met tekst .
Wel erg leuk hoor !

Thnx... zit het even terug te lezen... ga de tekst vouten nog wel efen aanpaasen  :roll:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46


Voorn

Dat klinkt als een top dag met goede resultaten, mooi om te lezen dat er dankzij een meet en greet zoveel verbeterd kan worden met elkaar! Leuk om jullie verhalen te lezen.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

jrm

Ook de M&g host heeft zeker geen verkeerd verslag geschreven.
Ben het helemaal met je eens, dat je tijdens een M&G altijd ook naast de gezamenlijke hobby nog veel meer praatvoer hebt.

Dus wederom een geslaagde M&G!