Meet en Greet bij S.B. Marantz

Gestart door Paul, december 03, 2007, 20:10:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Na mijn PM80mkII avontuur eerder dit jaar was ik tijdelijk overgestapt op een Marantz 1070 vintage versterker met bijbehorende 104 vintage tuner tot ik tot aankoop van de Denon DRA-700AE receiver overging.
Voor mijn  gevoel waren beide in staat wat ik er van verlangde al klonken beide wel verschillend maar had toch het gevoel dat het geheel niet compleet was, miste wat in het eindresultaat op de Klipsch RF-35 speakers.

Na wat forum overleg kreeg ik van Wilfred de uitnodiging om eens vrijblijvend zijn kant uit te komen om het een en ander aan eindversterkers te vergelijken en te beluisteren.

Op het moment van de afspraak waren er 2 eindtrappen beschikbaar te weten de Quad 606 en de Denon Poa-1003.
Waarom Quad .........in het verleden heb ik de Quad 405 eindtrap gehad en moet zeggen daar was eigenlijk niks mis mee en waarom de Denon.......ik was best wel gecharmeerd van de Denon sound, hoewel sommige dit als wollig omschrijven maar dit zie ik meer als een persoonlijke smaak en is van veel factoren afhankelijk.

Onze afspraak was afgelopen zaterdagmiddag en dank zij mijn dom dom was het makkelijk te vinden.

Bij binnenkomst werd ik door Wilfred, Bianca en 2 honden welkom geheten en zijn zoals wij dat in Rotterdam noemen  eerst een "bakkie" gaan doen.

Wilfred zijn set stond te spelen dus de discussie over het audio gebeuren kwam snel los en na ons bakkie nodigde Wilfred mij uit om de bovengenoemde versterkers eens op de pijnbank te leggen en te beluisteren.
Helaas heeft de Quad 606 deze proef niet doorstaan want wat bleek: op de scope bleek het vermogen niet meet baar met andere woorden deze was defect of defect geraakt.
Hoewel ik eigenlijk voor de Quad ging sloot Wilfred ook de Denon Poa-1003 aan en deze bleek de pijnbank zonder moeite te weerstaan en bleek op de scope pas boven de 100 watt te gaan vervormen.

Deze 12kg wegende eindtrap werd weer eenmaal beneden op een vv aangesloten en klonk best wel redelijk hoewel er op dat moment geen vergelijk was op de 250 na dan die stond te spelen.

Na wat muziekfragmenten beluisterd te hebben kwam Wilfred met de SM-7 naar beneden en al zittend kreeg ik deze 23kg wegende eindtrap in mijn handen, een gewicht waar ik niet op gerekend had.
Ook deze werd aangesloten op de zelfde vv en had nu het idee wat ik aan details in weergave gemist had.
Ieder z,n mening en men kan niks aan de oude meuk vinden maar voor mij is het de omgekeerde wereld.
Het is een eindversterker die staat voor waar ie voor gebouwd is,levert makkelijk op z,n sloffen meer dan 200 watt @ 8ohm en bij technische problemen makkelijk te servicen, geen moeilijke mosfets in de eindtrap die niet meer te krijgen zijn of onbetaalbaar zijn en een versterker die geheel nagezien is met een totale elco revisie waar Wilfred meer over kan vertellen omdat mij de technische know how ontbreekt.

De suggestie dat de Marantz SM serie heel warm wordt verwijs ik ook naar het land der fabelen want heb er tot op heden nog geen eitje op kunnen bakken.

Waarom toch de keus voor de SM-7 boven de Poa-1003 ?
Denk persoonlijk dat de SM-7 qua sound een duidelijke meerwaarde boven de Poa-1003 in mijn set heeft.

De 1070 doet momenteel dienst als pre en dat klinkt gewoon goed.(Had al een 1060 bij Wilfred als pre op gestaan om een idee te krijgen waar deze toe in staat is).

Wil het hier bij laten, eventuele technische aspecten mogen door Wilfred aangevuld worden.

Was een leerzame en gezellige middag en ben weer een stukje verder in mijn set, hoewel een set nooit klaar is en veranderingen altijd mogelijk zijn.

Wilfred en Bianca dank voor de gastvrijheid en kom voor modificatie van mijn Klipsch t.z.t weer jullie kant uit.

Paul











Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

mooi verslag paulio

dat die 7 niet warm wordt jho, is toch weer een zwaardere bak dan de 240 die goed warm wordt. nouwjha een kant op het moment dan maar frusty. hoop binnenkort een verslag over jouw set te mogen schrijven want moet toch wel een geluid geven nu notworthy

Paul

Citaat van: thom op december 03, 2007, 20:25:40
mooi verslag paulio

dat die 7 niet warm wordt jho, is toch weer een zwaardere bak dan de 240 die goed warm wordt. nouwjha een kant op het moment dan maar frusty. hoop binnenkort een verslag over jouw set te mogen schrijven want moet toch wel een geluid geven nu notworthy

Je bent bij deze welkom.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

oi paultjuh  :wink:

goed verslag heb je gemaakt . Ik heb mijn verslag van de zondagmiddag bij Marco verkeerd gepost  frusty  .
Maar ik heb Maurice al gevraagd of die hem wil verplaatsen

Als je het goed vind , zou ik graag een keertje ook bij jou komen luisteren , met name de klipschen( euh ook de rest hoor :wink:) wil ik graag eens horen in een thuis situatie .

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

SB_Marantz

Je bent ook hier welkom Mers  :wink:

Kun je de grotere broertjes Klipsch ook horen op die oude meuk  clown1

Leuk verslag Paul!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: mars op december 03, 2007, 20:47:23
oi paultjuh  :wink:

goed verslag heb je gemaakt . Ik heb mijn verslag van de zondagmiddag bij Marco verkeerd gepost  frusty  .
Maar ik heb Maurice al gevraagd of die hem wil verplaatsen
Al lang verplaatst hoor ;)

@Paul: ook hier leuk geschreven en frontpage waardig! Akkoord?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

The names have been changed to protect the innocent  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mars

Citaat van: S.B.Marantz op december 03, 2007, 21:18:44
Je bent ook hier welkom Mers  :wink:

Kun je de grotere broertjes Klipsch ook horen op die oude meuk  clown1

Leuk verslag Paul!

Ja gaaf man , doen we !! heb ik dadelijk een aparte agenda nodig voor alle meet bij Greet's  :wink:

Ergens eind december ? of begin januarie?


grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thom

heej mers

als je naar paul ga kom ik die dag denk ook wel. weet ik weer een gezicht erbij dan pompom

erwin

goed verslag paul,is wel altijd fijn als je bij iemand anders kunt vergelijken.
ik ga binnenkort ook maar weer eens een afspraak maken met wilfred,mijn 250 heeft toch nog wat aandacht nodig.

greetz erwin
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Paul

Citaat van: Maurice op december 03, 2007, 21:19:13
Al lang verplaatst hoor ;)

@Paul: ook hier leuk geschreven en frontpage waardig! Akkoord?

Geen probleem.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

Citaat van: thom op december 03, 2007, 21:53:26
heej mers

als je naar paul ga kom ik die dag denk ook wel. weet ik weer een gezicht erbij dan pompom

ja lijkt me leuk , als paul het oke vind maken we een afspraak!!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: mars op december 04, 2007, 07:03:29
ja lijkt me leuk , als paul het oke vind maken we een afspraak!!

grtz mars

Doen we zeker een keer mars.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stadium III

Kijk een mooi verslag paul !!!

Toppie  pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Paul

Citaat van: Stadium III op december 05, 2007, 16:30:29
Kijk een mooi verslag paul !!!

Toppie  pompom

Als ik tijd over hebt ga ik Maurice vragen om vast voor het forum te gaan schrijven. :lol:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site