De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrm


Audiophylia Nervosa

#766
De speakers staan op de foto nog op wielen, maar nu er de KEF R900 meer ruimte heeft en de kast kleiner is geworden, kan ik de speakers ook laten staan waar ze het beste klinken dus staan ze weer op de Hepta dempers welke zelf weer op de Belgisch hardstenen onder plaat staan.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

In het kader van schonen/opruimen, heb ik mijn CD collectie maar eens drastisch uitgedund.

In een verhuisdoos gedaan, twee lagen en per laag een foto gemaakt, meer dan 250 stuks. Er een advertentie van op Marktplaats gezet, gratis ophalen en binnen 2 minuten was het weg.
Ongekend hoeveel reacties er op een gratis advertentie komen.

Wat een hoop kastruimte is er weer teruggekomen.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

NB

Zonde, lekker door je muziek struinen is ook fijn. En een hoop is out of print en doet soms hoge bedragen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Nb op mei 04, 2021, 13:24:41
Zonde, lekker door je muziek struinen is ook fijn. En een hoop is out of print en doet soms hoge bedragen.

Stond alleen maar stof te happen dus missen doe ik het niet en had ook geen gezeur van eventuele kopers over de genres, kwaliteit en de staat.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Nostra

Citaat van: KI-Pearl op mei 04, 2021, 08:24:35
In het kader van schonen/opruimen, heb ik mijn CD collectie maar eens drastisch uitgedund.

In een verhuisdoos gedaan, twee lagen en per laag een foto gemaakt, meer dan 250 stuks. Er een advertentie van op Marktplaats gezet, gratis ophalen en binnen 2 minuten was het weg.
Ongekend hoeveel reacties er op een gratis advertentie komen.

Wat een hoop kastruimte is er weer teruggekomen.
Spijtig... Had ze ook wel willen hebben [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Audiophylia Nervosa



Sinds zaterdag de nieuwe KEF R3 speakers in huis, het inspelen is begonnen, de speakers opgehaald in Roermond met tijdelijk een paar leen stands totdat de KEF Performance S2 stands binnen zijn.

De KEF R900 goed kunnen verkopen. Deze waren achteraf toch wel wat te veel voor onze woon situatie. Ik wilde wel bij KEF blijven i.v.m. de meesterlijke Uni-Q unit welke in de R3 alweer als 12 uitvoering gemonteerd is.

Het geluid is echt een beleving, zeker met de juiste versterking. De speakers staan nu dagelijks een aantal uren in te spelen en het is nu al fenomenaal. Naast de Uni-Q unit, heb je qua formaat niet het idee dat je naar een monitor luistert.

De eerste klanken zijn veelbelovend, weer volop genieten en dan heb ik nog wat in speel uurtjes te gaan.

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

JohnWx

Citaat van: KI-Pearl op juni 21, 2021, 18:01:01

Sinds zaterdag de nieuwe KEF R3 speakers in huis, het inspelen is begonnen, de speakers opgehaald in Roermond met tijdelijk een paar leen stands totdat de KEF Performance S2 stands binnen zijn.

De KEF R900 goed kunnen verkopen. Deze waren achteraf toch wel wat te veel voor onze woon situatie. Ik wilde wel bij KEF blijven i.v.m. de meesterlijke Uni-Q unit welke in de R3 alweer als 12 uitvoering gemonteerd is.

Het geluid is echt een beleving, zeker met de juiste versterking. De speakers staan nu dagelijks een aantal uren in te spelen en het is nu al fenomenaal. Naast de Uni-Q unit, heb je qua formaat niet het idee dat je naar een monitor luistert.

De eerste klanken zijn veelbelovend, weer volop genieten en dan heb ik nog wat in speel uurtjes te gaan.

Vervelend  :wink:

Heel mooi en gaaf

Geniet ze ++++
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Nostra

Mooie speakers Marcel!

Geniet ze!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Stadium III

Ziet er netjes uit veel plezier ermee !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Heel mooi zeg! Ik zou wel als dat lukt de witte snoeren voor zwart of antraciet vervangen. Ik heb zelf gewoon de snoeren met een spuitbus in dezelfde kleur als de stopcontacten gespoten. Die weer in dezelfde kleur als de radiator en thermostaat enzovoort zijn gespoten. Ik hou wel van wat eenheid in kleur  pompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Voorn

Kef! Erg mooi, mijn hart ligt daar ook. Gefeliciteerd en veel luister plezier.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers, mede audio/muziekliefhebbers,



Hier even een tussentijdse update m.b.t. de nieuwe KEF R3 speakers.



Wow, wat klinkt dit nu al heel erg goed en dan zit ik nog maar op ca. een derde van de inspeel periode en staan de speakers ook nog niet eens op de juiste stands. De leen stands zwabberen alle kanten op en zijn niet gevuld.

Ik werk thuis dus kan de set de gehele dag laten spelen om aan uren te komen, echt een bepaalde tijd is niet afgegeven, maar in diverse reviews heb ik wel kunnen achterhalen dat het om een ca. 100 uur gaat.



Het geluid!



Die Uni-Q was ik al verliefd op, maar dat is met deze versie nog erger geworden. Spat zuivere weergave, snel, veel detail en goede plaatsing, het verschil tussen de unit in de R900 en de R3 is toch wel waarneembaar. Dat had ik niet verwacht. Waar de R900 al heel goed/prettig klonk, daar doet de R3 nog een schepje bovenop.

Niet opdringerig maar heel goed luisterbaar, dus ook niet vermoeiend. Echt puur genieten.



Het laag si boven verwachting toch mooi aanwezig wat ik niet had verwacht, ik had gedacht meer in te boeten v.w.b. de laag frequenties maar niets is minder waar. Waar de R900 heel vol en bombastisch klonk, gaat de R3 wel lekker laag met veel body en ik kan zeggen dat ik de R900 hierin niet mis en ook op het mid/hoog niet.



Ergens volgende maand zal de inspeeltijd achter de rug zijn en zal ik ook de stands in mijn bezit hebben, deze ga ik overigens vullen met Inert-Filler welke ik ook besteld heb.



Dus het gaat alleen nog maar beter en vooral mooier worden.



Tot zover.



Groeten,

Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Sinds het thuiswerk voor mij een steeds meer "normale" zaak is geworden en ik daar een leuke kamer voor heb ingericht, ben ik ook doende om zo'n thuiswerkdag zo aangenaam mogelijk te maken.

Dit heeft uiteraard ook te maken het luisteren naar radio/muziek via mijn DAB+ tuner. Ik heb op mijn werkkamer de omgebouwde Celestion 3 luidsprekers staan en die worden aangestuurd door een Tripath versterker van het merk Indeed TA2021S welke ik reeds vele jaren in het bezit heb en het op zich lekker doet maar naar de Celestion 3 speakers toch wat pap te kort komt.

Nu las ik op een buurtforum (HT-Forum) een recensie over zo'n vergelijkbare versterker maar inmiddels met een beter Classe-D chip, de TPA3255.

De versterker waar het om gaat is de Aiyima A07 TPA3255, ik heb deze besteld in combinatie met een "betere" voeding van DC48V, 7.3A en 350W.

Op basis van de informatie op het HT forum ben ik eens het internet opgegaan en deze versterker eens aan een nader onderzoek gaan onderwerpen en wat ik tegenkwam is veel belovend en wat nog mooier is, het is te koop voor een appel en een ei. Natuurlijk zijn er ook mensen die beter hebben gehoord en gemeten maar de overhand is vooral zeer positief.

De versterker moet nog geleverd gaan worden, maar ik verwacht wel dat deze meer pap levert dan de huidige Indeed versie.

Wordt vervolgd.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Hoewie Loewie

Hoi. Ik heb ook eens geGoogled en de versterker komt prima uit een test die ik las: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/aiyima-a07-tpa3255-review-amplifier.18984/

Ik vraag me alleen af, of je ongestraft bij een versterker, die standaard een voeding heeft van 32 volt, 5 A, de voeding kunt vervangen voor eentje van 48 volt, 3 amp. Dan brandt ie toch door want dat voltage is toch veel te hoog?  :oops: Ik lees er overigens in de bovengenoemde test niets over.

De twee voedingen:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl