Aansluiten plasmascherm op Marantz SR5011?

Gestart door Evelyn, november 14, 2016, 14:04:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evelyn

Hai,
Ik heb een marantz receiver met een plasmascherm en surround systeem, inmiddels 10 jaar oud.
M'n receiver heeft het echter begeven en die ga ik nu vervangen voor een SR 5011.

Nu zit ik met het volgende: mijn plasmascherm heeft geen HDMI ingang. Ik kijk veel gestreamde TV... hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat toch op m'n plasmascherm kan zien.

Oftewel bestaat er een omvormer of zoiets?

Sorry ik heb gegoogled hierover, maar als je niet zoveel kennis hebt op dit gebied, is het allemaal vrij ingewikkeld!
Hopelijk kan iemand mij helpen!

Marvin

Welkom. Dat zou waarschijnlijk gewoon met component kunnen. 






Deze dus.

Evelyn

Dank voor je reactie!

Denk je? Ik begreep dat als je bijvoorbeeld je laptop aansluit op je receiver via HDMI, dat je dan per definitie ook met HDMI naar je plasma moet gaan?


Marvin

O zo bedoel je. Ja dat zou kunnen, dat zullen de mannen met een HDMI versterker vast wel kunnen vertellen.

Marvin

Anders is er wel een verloop stekkertje voor hoor. Er is altijd een oplossing.

Marvin



In hoeverre dit specifieke voorbeeld z'n werk goed doet weet ik niet. Maar er zijn veel van dit soort oplossingen te vinden. Duur, duurder, duurst. 

Evelyn

Super Marvin. Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik in Zuid Afrika woon.... hoop dat ik dat hier ook kan krijgen! En als jij t over duur hebt, wat voor bedrag moet ik dan aandenken?

Marvin


Evelyn

Dat valt mee, alleen heb ik even achterop m'n scherm gekeken en zulke aansluitingen zitten er niet op.  :-(

Marvin

Verschillende soorten omvormers rond €60,-

Google op ' HDMI component' levert een hoop hits op.

Marvin


Marvin


Evelyn

Ik was al bang dat je om een foto zou vragen.   :roll: dat lukt ff niet. Het scherm is zwaar en ik krijg de stekkers niet los. ....

Marvin

Bang?? Ik bedoelde gewoon een foto van de achterkant van de tv hè!? 
Merk en type tv ergens te zien?

Marvin

Maar geduld hoor. Het forum loopt niet weg.