Welke luidsprekers op Marantz PM8005?

Gestart door Samro, april 08, 2016, 01:56:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Siddartha

Dat is hedendaagse marktplaats niveau helaas...
Marantz PM7004 - Cambridge Audio DAC Magic
Marantz CD6005 - Marantz ST7001 - Akai AS2000 draaitafel - Shure M44-7 element
Netgear ReadyNas Duo - Mac Mini
Boston Acoustics VS260S - Samsung 40F6400 Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm

Zep

Citaat van: Siddartha op april 20, 2016, 22:58:11
Dat is hedendaagse marktplaats niveau helaas...

Yep, en eigenlijk is mp meer en meer een platform voor handelaren geworden. Vaak moet je goed zoeken naar particulieren  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Samro

Citaat van: hchifi.nl op april 08, 2016, 11:04:48

De 3050 is voor rond een 600,00 per paar een leuke vloerstaande luidspreker maar niet meer dan dat, evengoed zou het met de 8005 best OK moeten kunnen klinken.
Hoe heb je de luidsprekers opgesteld staan en hoe is de inrichting van je kamer ?
het felle van de q acoustic herken ik niet echt namelijk en denk dat het welliicht een akoestisch probleem is.
Ik heb de Q A's nu een 10 cm dichter naar de achterwand geplaatst, wat ook wel een hele verbetering is. De bas is veel beter, en meer in balans met het mid/hoog. :lol:

Samro

Citaat van: Samro op april 16, 2016, 20:05:24
Als het goed is heb ik de Q A's verkocht en worden ze na het weekend opgehaald. Uiteraard na goedkeuring van de klank. Het is dus nog even afwachten of ze goed bevonden worden.  :-D
Ik heb de Q Acoustics vanmiddag dan toch verkocht aan een wél serieuze liefhebber. Ik ga nu weer op zoek naar wat anders. :wink:

Zep

Citaat van: Samro op april 30, 2016, 18:20:12
Ik heb de Q Acoustics vanmiddag dan toch verkocht aan een wél serieuze liefhebber. Ik ga nu weer op zoek naar wat anders. :wink:

Wat is je budget, als ik vragen mag?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Samro

Citaat van: Zep op april 30, 2016, 18:39:08
Wat is je budget, als ik vragen mag?
Het is maar net wat er op mijn pad komt. Ik denk dat het weer transmissielijn speakers gaan worden. Die geven vaak een mooie diepe bas vind ik. Ik heb alle tijd, en knoop eerst weer mijn oude Philips HIFI's van een 40 jaar oud aan de Marantz. Die klinken niet eens zo verkeerd, maar er zijn veel betere speakers natuurlijk. :yes:


Samro

Citaat van: Samro op april 30, 2016, 19:47:52
Het is maar net wat er op mijn pad komt. Ik denk dat het weer transmissielijn speakers gaan worden. Die geven vaak een mooie diepe bas vind ik. Ik heb alle tijd, en knoop eerst weer mijn oude Philips HIFI's van een 40 jaar oud aan de Marantz. Die klinken niet eens zo verkeerd, maar er zijn veel betere speakers natuurlijk. :yes:
'k Heb de oude Philipsen net aangesloten. Ze klinken erg helder op de Marantz pm8005. Op mijn oude Marantz rs-47 receiver klinken ze veel rustiger (té rustig zelfs..). Het is een feit dat de nieuwere Marantz versterkers niet meer die rustige 'warme' klank hebben. Er moet dus een rustig klinkende speaker op de 8005 heb ik wel begrepen. Misschien is een 8 ohm speaker ook nog wat rustiger, althans dat is mijn ervaring soms wel (de Philips hifi's zijn 4 ohm). De Philipsen zijn ook alleen maar 'reserve' speakers. Ik ga nog weer op zoek naar betere speakers. Dan gaan de Philpsen weer naar de zolder.   

Bierbraker

Citaat van: Zep op april 20, 2016, 09:43:37
Ja, is altijd maar afwachten of iemand komt opdagen. Net als met bieden op mp, ga je akkoord dan zijn ze opeens niet meer thuis  :wink:
Het is een illusie om te denken dat de hoogste bieder ook daadwerkelijk een serieuze koper is. Er lopen veel zieke geesten op MP rond die er genoegen in scheppen om een ander zijn met veel moeite in elkaar gestoken advertentie te verzieken.

Per 25 Euro opbieden tegenover een ander nepbod bijvoorbeeld, en diegenen die echt serieus zijn die haken af. Gevolg dat jij met je spullen blijft zitten en de ander weer een teleurstelling rijker is.

Tip: Zet het bieden uit en ga iets boven je vraagprijs zitten en zet er ALTIJD een telefoonnummer bij. Ikzelf klik gewoon verder bij een advertentie zonder telefoonnummer.

Bieden is erg laagdrempelig en met mailen of bellen (WhatsApp/SMS) heb je (altijd) een mooi een op een contact en dus serieus.

Maus

Ik heb met telefoonnummer erbij ook helaas wat nare ervaringen... Mensen die blijven bellen ondanks dat je niet op hun bod ingaat, zelfs een keer een gozer die langs was geweest en een paar keer (aan de deur) terug bleef komen omdat hij speakers maar een tientje waard vond waarvan mijn vraagprijs 40 euro was. Wegwezen..

Zep

Citaat van: Bierbraker op mei 03, 2016, 11:48:16
Het is een illusie om te denken dat de hoogste bieder ook daadwerkelijk een serieuze koper is. Er lopen veel zieke geesten op MP rond die er genoegen in scheppen om een ander zijn met veel moeite in elkaar gestoken advertentie te verzieken.

Per 25 Euro opbieden tegenover een ander nepbod bijvoorbeeld, en diegenen die echt serieus zijn die haken af. Gevolg dat jij met je spullen blijft zitten en de ander weer een teleurstelling rijker is.

Tip: Zet het bieden uit en ga iets boven je vraagprijs zitten en zet er ALTIJD een telefoonnummer bij. Ikzelf klik gewoon verder bij een advertentie zonder telefoonnummer.

Bieden is erg laagdrempelig en met mailen of bellen (WhatsApp/SMS) heb je (altijd) een mooi een op een contact en dus serieus.

Yep, kan je geen ongelijk geven....neem sowieso pas iemand serieus als ze bellen. Zo neem ik al die zogenaamde veiling sites ook niet zo serieus  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: Maus op mei 03, 2016, 12:22:20
Ik heb met telefoonnummer erbij ook helaas wat nare ervaringen... Mensen die blijven bellen ondanks dat je niet op hun bod ingaat, zelfs een keer een gozer die langs was geweest en een paar keer (aan de deur) terug bleef komen omdat hij speakers maar een tientje waard vond waarvan mijn vraagprijs 40 euro was. Wegwezen..

Hmz....dat is ook weer zo idd, maar op een gegeven moment moet je toch ergens je contact gegevens gaan geven  :|
Ze kunnen ook terug komen dat er achteraf iets niet goed is.....gebeurt vaak genoeg  violent1
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

polleke_cgc

Citaat van: Zep op mei 03, 2016, 12:33:43
Yep, kan je geen ongelijk geven....neem sowieso pas iemand serieus als ze bellen. Zo neem ik al die zogenaamde veiling sites ook niet zo serieus  :wink:

Persoonlijk neem ik maar iemand series als ze een mail sturen : dan staat het zwart op wit, en kunnen ze niet veel meer zeveren. Met bellen heb je niets... Het beste is de combinatie natuurlijk.

Zep

Citaat van: polleke_cgc op mei 03, 2016, 12:41:35
Het beste is de combinatie natuurlijk.

Ja als ze echt serieus zijn dan mailen ze wel en kan je merken of ze echt geïnteresseerd zijn en alsnog je gsm nummer geven. En per mail laten bieden. Misschien wel de beste optie  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Maus

Ik heb zelf een enorme hekel aan bellen. Niet met bekende, wel met vreemde nummers. Als er iets geregeld moet worden laat ik vaak m'n vriendin bellen. MP advertenties kan ik wel bellen, daar moet ik me wel op voorbereiden.. Mijn nummer geven aan zomaar iemand van MP zal ik niet zo snel doen.

Maus

Citaat van: Zep op mei 03, 2016, 12:36:50
Hmz....dat is ook weer zo idd, maar op een gegeven moment moet je toch ergens je contact gegevens gaan geven  :|
Ze kunnen ook terug komen dat er achteraf iets niet goed is.....gebeurt vaak genoeg  violent1

Theater/PA versterker in de verkoop, biedingen van over de 400 euro. Afijn, afspraak gemaakt met iemand en die kwam langs. Begon ie te meuten dat er krassen op zaten, wat niet gek is want het is in dat vak gewoon een stuk gereedschap wat gebruikt is. Hij had het op de foto's kunnen zien. Meneer wilde er 50 euro voor geven.

Ga dan maar weer weg... Busje zwarte verf kost niks. Het betrof ook alleen de behuizing zonder tekst waar wat verf af was.