Welke luidsprekers op Marantz PM8005?

Gestart door Samro, april 08, 2016, 01:56:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

De ruimte waar de audio staat is de akoestiek niet geweldig, vanwege een tegelvloer. Een vloerkleed zou wel een verbetering geven weet ik (dat willen anderen hier in huis niet). Overigens ik heb het probleem al kunnen oplossen. De verbindingsplaatjes naar de tweeter  heb ik vervangen door goed luidsprekersnoer, wat echt een verbetering is.
En ik heb een audiofiele zekering in de meterkast, waar de T+A speakers juist erg goed op klonken, maar sommige zekeringen (ik heb er 3 verschillende) die maken de klank van de Q Acoustics te helder en te scherp. Eigenlijk is het probleem nu dus wel opgelost. De speakers klinken nu een stuk beter en niet te helder. Toch ga ik op den duur voor nog betere speakers. :yes:
Mvg, Samro

xander32

Fijn dat het is 'opgelost'  :yes:.
Geniet van de muziek.

Maus

Van de zekering in de meterkast heb ik geen ervaring mee. Wel met diverse verschillende signaalkabels, voedingskabels tussen versterker en muur, en de verandering van die metalen plaatjes kende ik ook wel. Top dat het helpt.

Samro

#18
Citaat van: Maus op april 09, 2016, 10:27:54
Van de zekering in de meterkast heb ik geen ervaring mee. Wel met diverse verschillende signaalkabels, voedingskabels tussen versterker en muur, en de verandering van die metalen plaatjes kende ik ook wel. Top dat het helpt.
Wat voedingskabels en interlinks enz betreft hoor ik ook grote verschillen. Het val me op dat sommige audiofielen dat grote onzin vinden. Dat begrijp ik niet. Zoals gezegd vind ik de verbindings kabeltjes naar de tweeter al een grote verbetering. Dat zou je toch niet verwachten. Het heeft ook een gunstige invloed op de bas. De bas is nu duidelijk strakker en gecontroleerder. Het maakt ook veel verschil welke kabel je daarvoor gebruik.   

Samro

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de genoemde luidsprekers nog even bekijken op het internet. Ik heb al gezien dat de Polk audio RT1 A9's toch wel erg grote jongens zijn :-o

Samro

Citaat van: Zep op april 08, 2016, 18:54:32
Wil je een luidspreker met een warme sound en toch verfijnd dan zou ik voor de Boston Acoustics VS260 gaan  :wink:
Ik heb de B A Vs260 nog even bekeken. Deze vind ik te klein. Ik houdt wel van een strakke knallende diepe bas :roll:, dus kies ik toch liever voor een vloerstaander. Een beetje warmere klank dan de Q A's zou ik wel voor kiezen als ik toch andere speakers ga kopen. :wink:

Siddartha

Vergis je niet.. Deze speakers hebben echt een goed en gefundeerd laag. Grootte zegt niet alles. En ze matchen erg goed met
Marantz
Marantz PM7004 - Cambridge Audio DAC Magic
Marantz CD6005 - Marantz ST7001 - Akai AS2000 draaitafel - Shure M44-7 element
Netgear ReadyNas Duo - Mac Mini
Boston Acoustics VS260S - Samsung 40F6400 Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm

Zep

Citaat van: Siddartha op april 10, 2016, 09:18:57
Vergis je niet.. Deze speakers hebben echt een goed en gefundeerd laag. Grootte zegt niet alles. En ze matchen erg goed met
Marantz

Klopt, ik heb menig vloerstaanders gehoord die stukken "minder" klonken. Was ook de duurste in de Boston lijn, bij introductie nieuwprijs van 1500 euries. Uiteraard zijn er ook vele mooie vloerstaanders (met meer laag) maar voor hetzelfde niveau in detail etc. stukken duurder.


*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Siddartha

Mits goed aangestuurd, dat wel, maar dat lijkt me met een pm8005 geen probleem. Speel zelf met een 7004 en daar klonken ze ook erg goed op.
Marantz PM7004 - Cambridge Audio DAC Magic
Marantz CD6005 - Marantz ST7001 - Akai AS2000 draaitafel - Shure M44-7 element
Netgear ReadyNas Duo - Mac Mini
Boston Acoustics VS260S - Samsung 40F6400 Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm

xander32

Boston - Marantz betreft ook een bewezen goede match.

Samro

Citaat van: xander32 op april 10, 2016, 16:07:17
Boston - Marantz betreft ook een bewezen goede match.
Ok, goed om te weten. Heb je de Tannoy Glenair nog steeds? Zit daar wel een flinke strakke bas in op een Marantz? Daar zou ik ook nog eens een buis op kunnen laten spelen vanwege het hoge rendement. Kost niet niks denk? :-o

xander32

#26
De 11 heeft de Glennies flink in z'n grip, geen centje pijn. Maar een buis is idd. ook erg fraai, destijds de Glenairs ook op een buis beluisterd, maar ik heb er domweg de ruimte niet voor.

Citaat van: Samro op april 10, 2016, 18:28:08
Ok, goed om te weten. Heb je de Tannoy Glenair nog steeds? Zit daar wel een flinke strakke bas in op een Marantz? Daar zou ik ook nog eens een buis op kunnen laten spelen vanwege het hoge rendement. Kost niet niks denk? :-o

Samro

Citaat van: xander32 op april 10, 2016, 19:30:20
De 11 heeft de Glennies flink in z'n grip, geen centje pijn. Maar een buis is idd. ook erg fraai, destijds de Glenairs ook op een buis beluisterd, maar ik heb er domweg de ruimte niet voor.
Ik heb ook veel te weinig ruimte. Kan daarom ook niet al te grote (brede) speakers hebben hier. Moet maar zien wat voor speakers het gaan worden. De Glenairs zijn wel aan de prijs zag ik. Ook zal ik eerst mijn Q A's kwijt moeten, vanwege ruimte gebrek. Ik had ze al op MP geplaatst, maar ik twijfelde, en heb de advertentie voorlopig weer verwijderd. :-D. Het hoeft ook niet allemaal zo haastig. Kan er nog wel even over nadenken :yes:

xander32

Neem de tijd; de weg er naar toe (uit uitzoeken en bij voorkeur voordien beluisteren) geeft steevast de nodige voorpret. Daarnaast; het is goed om te heseffen dat de ls. i.c.m. de akoestiek voor het overgrote deel het eindresultaat bepalen. Ik denk dat die tezamen dat echt voor >80% bepalen. Dan kan je er maar beter zorgvuldig in zijn, toch.


Citaat van: Samro op april 10, 2016, 23:29:17
Ik heb ook veel te weinig ruimte. Kan daarom ook niet al te grote (brede) speakers hebben hier. Moet maar zien wat voor speakers het gaan worden. De Glenairs zijn wel aan de prijs zag ik. Ook zal ik eerst mijn Q A's kwijt moeten, vanwege ruimte gebrek. Ik had ze al op MP geplaatst, maar ik twijfelde, en heb de advertentie voorlopig weer verwijderd. :-D. Het hoeft ook niet allemaal zo haastig. Kan er nog wel even over nadenken :yes:

schieper

Heb zelf jaren met plezier de pm 7001 ki met quadral m5 geluisterd. Zelf zou ik zeker bij een kleine ruimte, monitor speakers overwegen. Mijn quadralls ( en ik denk de meeste zuilen) hebben aan alle kanten ruimte nodig 30cm zo niet meet) en zeker naar voren. Daarnaast zit ik ca. 2 m van de speakers en dat vind ik eigenlijk te dicht. Mocht ik ooit nieuwe speakers kopen neem ik goede compact speakers op statief. Ondsnks dat onze woonkamer meer als 35m2 is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110