CD 6002 op proef - nu met plaatjes

Gestart door Swedish Chef, oktober 13, 2007, 21:37:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Swedish Chef

Op zoek naar een nieuwe stereo cd-speler kwam ik de gloednieuwe cd 6002 tegen. Ik was eigenlijk op zoek naar een 5001 ose (kan niet meer door de importeur geleverd worden) en keek helemaal niet naar spelers die ook mp3 kunnen weergeven.
Tja wat nu, de sa 7001 is mooi, maar ook stevig duurder, en sa-cd lijkt me niet de toekomst.


De 6002 stond nog maar kort in de winkel en was nog niet aangesloten en ook nog niet geprobeerd. Maar, zo zei de eigenaar, je komt er maar op een manier achter of het iets voor je is, probeer hem maar een lang weekeinde. Vind je het niks, dan breng je hem gewoon terug, en dat heeft hij geen twee keer hoeven te zeggen. (Hulde aan Hemmers in Enschede).

De cd-speler moet mijn 13 jaar oude Kenwood DP-7060 vervangen en is gekoppeld aan een PM 7200ki versterker met een set Mordaunt Short 906 speakers.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Zo uit de doos al een gigantisch verschil met mijn Kenwood. Het geluid is helderder en frisser.
Ik weet nooit zo goed wat je je voor moet stellen bij recensies waar beschreven wordt hoe geluid los komt van de speaker, transparanter klinkt, beter geplaatst wordt, analytisch klinken etc. Ik vind het dan ook lastig om mijn indrukken te beschrijven, anders dan dat de Kenwood weg gaat.

Mijn vrouw vond het maar onzinnig dat er een nieuwe cd-speler moet komen, de oude doet het toch nog? Al na de eerste test was ze overstag.

Wie meer van het apparaat wil weten, ik heb hem nog tot dinsdag, vraag maar raak.

Hans

Stadium III

Welkom op het forum om te beginnen en  TTIWWP
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

MadVillain

Dus de WAF is zelfs goed!



Wife Acceptance Factor

Swedish Chef

Citaat van: MadVillain op oktober 14, 2007, 10:50:16
Dus de WAF is zelfs goed!



Wife Acceptance Factor

:-D Misschien is dat eigenlijk de enige toets die gewicht in de schaal legt.

Ik zal vanmiddag eens wat foto's maken.

dmeerpa

Ik ben deze CD6002 ook gaan beluisteren in de winkel en heb hem ook direct besteld. Ik heb deze beluisterd samen met de CD5001 die ik al heb. Het verschil was overduidelijk. Dus heb niet gewacht en deze meteen besteld, hadden de zilveren niet binnen maar hij was al besteld en ik kreeg 10% korting als ik deze meteen bestelde. Zal zo meteen mijn CD5001 in de verkoop zetten.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Vlearmoes

Speeld de CD 5200/6200 zoveel beter als de dv7600? die je al hebt??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Swedish Chef

Heel wat cd's verder blijft het gevoel hetzelfde. Een prima speler met een erg goed geluid. Daar stel je je ook snel op in. Als ik nu even naar mijn oude cd-speler luister dan klinkt dat niet best.
De kwaliteit van de je mp3s is erg belangrijk. lagere bitrates vallen direct negatief op, 128 en 160 kbps klinken gewoonweg slecht. Hogere bitrates gaan wel.

Is er ook kritiek? Ik ben tot nu toe maar een ding tegengekomen. De speler heeft meer tijd nodig om de ingelegde cd te scannen dan ik gewend ben.

Ik heb in de winkel begrepen dat de opbouw van de cd-speler naar het model van de 7001 is. Ik kan dat niet nagaan, misschien dat iemand anders dat kan zien aan de hand van de foto van de binnenkant.
En hierbij wat plaatjes:







Toch maar even opengeschroefd:



En mijn complete set:

De 6002 gaat de Kenwood vervangen (het op een na bovenste apparaat).

dmeerpa

Citaat van: Vlearmoes op oktober 14, 2007, 17:38:34
Speeld de CD 5200/6200 zoveel beter als de dv7600? die je al hebt??

De CD5001 sppelt toch al een stuk beter dan de DV7600. Ik had ook mijn twijvels, maar in een topic had ik gelezen dat een gewone CD speler de meeste duurdere en High end DVD spelers de loef af steekt.

Dus kocht ik zo'n anderhalf jaar geleden de CD5001. En het viel direct op dat de CD5001 een stuk helderder was, alsof hij iets meer hoog kon weergeven.

Gisteren dan de CD5001 en CD6002 naast elkaar laten zetten in de winkel, en daar moest de CD5001 zijn meerdere herkennen in de CD6002. Heb deze dan ook meteen besteld.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Jan

Optisch gezien vind ik het een mooie CD-speler. Niks te veel druktoetsen op het front, alleen welke je echt nodig hebt. Van binnen ziet het, zoals altijd bij Marantz CD-spelers, zeer verzorgd uit. Dat het MP3 en WMA kan afspelen had voor mij niet gehoeven.

Vlearmoes

Dus de 5001 komt in de te koop sectie?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Swedish Chef

Citaat van: Vlearmoes op oktober 15, 2007, 07:21:45
Dus de 5001 komt in de te koop sectie?


Als ik het goed gezien heb, staat ie daar al.

dmeerpa

#11
Citaat van: Swedish Chef op oktober 15, 2007, 08:26:35
Als ik het goed gezien heb, staat ie daar al.

Ja hij staat er al...mag weg voor 150€, eventueel wil ik hem nog brengen (afhankelijk van waar men woont) ....
Of als ik een snelle koper vindt die zondag naar de VAD show gaat...
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Swedish Chef

Dankzij de link van Cypher bij het topic over de pm 6002 hierbij een link naar de brochure over de cd 6002

http://www.raumklangbonn.com/download/cd6002_training_DE.pdf

hans