Za 21 maart....muziek!

Gestart door Zoldar, februari 28, 2015, 15:17:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

... ik heb nog even getwijfeld om ook in de auto te stappen, maar ik kon de tijd gisteren niet missen.
Echter, als ik het verslag lees, heb ik daar wel enigzins spijt van 8-).

lo

Mooi verslag van een wederom geslaagde middag. Jammer dat ik er niet bij kon zijn!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Direct na de korte melding van Zoldar: luistermiddag bij Zoldar, was ik nieuwsgrierig naar zijn geluid i.v.m. zijn buizenversterker. Vrouwlief vriendelijk aangekeken, visite wat later laten komen en daar was ik op zaterdag onderweg richting het Zuiden onder Pijnaker, waar ik in het verleden bij het distributie centrum van onze blauwe grossier, vaak ben geweest.

Onderweg weer genoten van de opkomende bollenvelden, door Leiden heen en Zoetermeer, kwam ik in één keer aan bij huize Zoldar. Zoldar had ik nog niet eerder ontmoet en ik had via google al wat kunnen opzoeken, echter vanaf het moment dat de voordeur open ging was het een goed en prettig gevoel.

Zoals Rob al schreef, we hebben een gezamenlijke hobby en dan zit je nooit verlegen om tekst  :-D

Bij binnenkomst direct een lekkere kop koffie gekregen en nader met elkaar kennis gemaakt, ondertussen keek ik al met veel belangstelling naar zijn buizenversterker en zeer fraaie speakers. Het geluid stond al zachtjes aan en dat klonk al veel belovend! Als eerste liet Zoldar wat muziek horen via de dac en laptop, o.a. depeche mode, dat klonk goed, snel, transparant, precies zoals ik het zelf ook graag hoor. Daarna diverse cd's van mij in het loopwerk en via de Mytec dac en de buizenversterker laten sturen naar de Triangles. Wow, wat klinken de stemmen goed en de drums met hun diversiteit aan slagwerk puntig en snel.

We draaiden o.a. Harry Belafonte live uit 1959, zijn stem emotie werd zo goed weergegeven, ik werd er stil van, daarna verder met Céline Cairo, Dulfer & Dulfer, Yello, keer op keer die emotie in het geluid van de stemmen. Daarna de overstap naar vinyl, o.a. Alice in change(?), Diana Krall (wat een mooie opname) en Enya spande de kroon, hierbij kwam het geluidsbeeld echt tot grote hoogte. Ik vind vinyl het geluidsbeeld vloeiender en meer als een hologram tot leven brengen, zeker in combinatie met de buizenversterker en de speakers.

Ik kreeg er maar geen genoeg van en ben langer blijven 'plakken' bij Zoldar (visite thuis nog wat later gezet). Ondertussen ook de cd van Drums United opgezet, hierbij worden allerlei slaginstrumenten weergegeven en de set van Zoldar zet dat zo goed neer, dat ik mij niet kan herinneren dit elders zo goed gehoord heb. Zucht, al een paar jaar de rust kunnen opbrengen om te genieten van mijn set en daar tevreden mee te zijn, maar nu ik dit gehoord heb bij Zoldar en hij mij aangaf dat mijn speakers ook een goede gevoeligheid heeft en snel zijn.... :evil:

Daarnaast liet Zoldar zijn Onkyo horen versus de Graaf versterker,  :-o direct bij de eerste tonen merkte ik verschil op in het geluidsbeeld, alle voordelen die ik eerder opsomde, mooie stemmen, puntig, snelheid, waren als sneeuw voor de zon weg!  :roll: weer een zucht moment, immers alle versterkers klinken hetzelfde bij de juiste uitgangsniveau en db aan geluidsdruk? Zoals ik dat bij het blauwe buurforum zelf heb mogen ervaren? Toch hoorde ik duidelijk verschil tussen de onkyo en de Graaf.

Om het af te leren nog even geluisterd naar Angie Stone en Alejandro Fernandez, was toch echt het moment aangebroken dat ik richting huis moest (het was al donker) en afscheid nam van Zoldar en zijn heerlijk klinkende set.

Zoldar bedankt voor je gast vrijheid en dat ik weer 'besmet' ben met in ieder geval nadenken over mijn set  :-D

Paul

Citaat van: Rob46 op maart 22, 2015, 11:39:05
Dat het intens was; daar zit zeker een kern van waarheid in! Gisteren had ik in de middag nog wat tijd over en ik wist dat Zoldar een 'inloopdag' had georganiseerd, dus in de auto en naar Berkel gereden. Zoals de eerste keer werd ik ook nu weer hartelijk door Zoldar ontvangen, en er was nog een bekende aangeschoven, JRM!

Uiteraard hebben we eerst even bijgeklept over audio, de ontwikkelingen hieromtrent en de bekende koetjes en kalfjes. Fijn is het als je zo binnenkomt en als gelijkwaardigen over onze mooie hobby kan praten. Fijn is het als er over muziek wordt gesproken, en met name, het samen beleven! Iedere keer merk ik bijvoorbeeld bij de 'op de bank sessies', dat het samen genieten is van al dat moois, hoe klein, groot of exorbitant de set ook mag zijn. Alles draait om muziek en de emotie die dit alles met zich mee brengt.

Enfin, even terug naar de set van Zoldar en met de beide benen weer op de grond staan, de set van Zoldar is niet nieuw voor mij, deze set had ik vorig jaar al een keer mogen bewonderen en naar mogen luisteren. Nieuw is de Mytek DAC  :kwijl: en luisteren via een Sony laptop.

We kunner er kort over zijn; een set die volledig in balans is, kippenvel bij de links en rechts scheiding en plaatsing van de instrumenten. Het hoog, midden en laag is prachtig in balans en niets van dit is overdone. Het laag wordt rustig door een sub ondersteund, echter heb ik hier om moeten vragen want je merkt niet dat deze aan staat. Die luidsprekers van Triangle zijn toch beauty's hoor! Deze luidsprekers zijn tot veel in staat en hebben een zeer fraaie bezetting, die Fransen kunnen niet alleen lekkere brie en paturain maken......... :yes:

En wat nu zo fraai is, we hebben ook nog van vinyl mogen genieten! Het is persoonlijk, maar ik blijf dit een fantastische geluidsdrager?! vinden. Van het analoge geluid krijg ik nog steeds kippenvelletjes. Diana Krall, genieten!

Na een biertje en een lekker knakworsje (ik kwam precies op tijd binnen), hebben wij kunnen genieten van DSD materiaal en enkele 'gewone' cd schijfjes. Mjammie, die Mytek is wel goed hoor! De set weet emoties over te brengen en dat is voor mij voldoende! Met een relatief 'eenvoudig' loopwerk maar met die knaller van een DAC perst dit alles een geweldig geluidsbeeld naar de speakers. Het klopt allemaal.... Het was luisteren naar muziek, niet naar de set. Chapeau Zoldar.

Binnen een mum van tijd was het 17.00 uur en ik moest echt in de auto stappen, mij los maken van de gezelligheid, gastvrijheid, de muziek en dus de set van Zoldar. En dat was moeilijk, echt moeilijk..........



Mooi verslag en een leuke middag heb het met plezier gelezen en dat Diana Krall het nog goed doet verbaast me niks.    :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

#34
Mannen, bedankt voor jullie boeiende verslagen! notworthy

En Marcel: Hold your horses! nonono :wink: :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Mooie verslagen van een geslaagde M&G  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

Het was weer gezellig mannen. Het mooiste is voor mij de nieuwe gezichten achter de namen op het forum leren kennen. Want ook al zijn we hier op het forum niet elke week met een andere set bezig, de muziek en passie voor de hardware blijft. Rob is inmiddels een bekende en een goed weerzien. 

Ik heb weer wat artiesten aan mijn lijstje toegevoegd. Celine Cairo zingt als een engeltje op dit moment over spotify. Angie Stone, ook lekkere smoothe tonen.

Het was goed toeven en ik heb weer eens wat plaatjes gedraaid wat er steeds minder van kwam met al dat gestream. Tot ziens!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Mooi verslag en dat buizen goed kunnen klinken heb ik onlangs ook weer mogen ervaren.  notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

100%Marantz

Leuk te zien dat de in Nederland weinig gekende Triangle's geaprecieerd  worden. Het paar van Zoldar is natuurlijk niet een doorsnee referentie.   
Had er graag bijgeweest, maar ik was in Duitsland voor het werk.


iOS
marantz, what else?

xander32

... ze gaat op deze maniet nog een x groot worden in NL. Marcel is haar flink aan het promoten, en terecht!


Citaat van: Zoldar op maart 22, 2015, 21:31:29
Het was weer gezellig mannen. Het mooiste is voor mij de nieuwe gezichten achter de namen op het forum leren kennen. Want ook al zijn we hier op het forum niet elke week met een andere set bezig, de muziek en passie voor de hardware blijft. Rob is inmiddels een bekende en een goed weerzien. 

Ik heb weer wat artiesten aan mijn lijstje toegevoegd. Celine Cairo zingt als een engeltje op dit moment over spotify. Angie Stone, ook lekkere smoothe tonen.

Het was goed toeven en ik heb weer eens wat plaatjes gedraaid wat er steeds minder van kwam met al dat gestream. Tot ziens!

Zoldar

Zeker. Opname is ook goed te noemen, mooi close mic. Ik kan alleen de cd niet vinden op het web. Dus ik stuur wel een usb marcel.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Je kan hem ook over drie weken hier meenemen als  flac.

Citaat van: Zoldar op maart 23, 2015, 20:03:58
Zeker. Opname is ook goed te noemen, mooi close mic. Ik kan alleen de cd niet vinden op het web. Dus ik stuur wel een usb marcel.

Zoldar

Now you're talkin. :wink:

Ken je agnes obel al?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Die wil je dan ook hebben :-D
Ik heb twee albums van haar. Erg sfeervol, al blijf ik moeite houden met  het feit dat zij nooit zoals gebruikelijk netjes in het midden tussen de ls. zit te zingen. Recalcitrant van haar.

Citaat van: Zoldar op maart 23, 2015, 20:12:17
Now you're talkin. :wink:

Ken je agnes obel al?

Zoldar

Ik zal wat mee nemen. Het is bij sommige opnames idd irri als je steeds twijfelt aan de balans van je set. Maar ik heb zo het idee dat ze daar in studios ook niet altijd even secuur in zijn.

In mijn geval nog erger want ik heb geen balans knop. Ik geef de akoustiek de schuld. Dat is het makkelijkst.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden