Za 21 maart....muziek!

Gestart door Zoldar, februari 28, 2015, 15:17:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Hahaha.... nee hoor, juist omdat jij er ook bent zou ik ook willen komen.... 8-)
Nee, voor zover ik kan overzien zit mijn agenda al vol voor aankomende zaterdag, moet even met m'n zoon overleggen. Jullie horen het!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Overleg gepleegd met het thuisfront, de eerder gemaakte afspraken kan ik niet verzetten. Ik kan er niet bijzijn helaas, had het leuk gevonden om weer eens bij te praten met jullie.

Ik wil jullie een heel gezellige en luisterrijke M&G toe wensen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Jammer Leo, had inderdaad het ook leuk gevonden je weer even te zien.

Zoldar

Jammer Leo maar we zien elkaar zeker nog een keer.

Vrijdag komen mijn vrienden over de vloer. Ik heb de huiskamer alvast verbouwd.



Met een 2 de subwoofer  :evil:

verder de tv van de muur gehaald om meer ruimte te maken voor het beeld erboven. Kunnen we Interstellar kijken in IMAX formaat.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Citaat van: Zoldar op maart 18, 2015, 22:44:32
Jammer Leo maar we zien elkaar zeker nog een keer.

:yes: komt goed!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Citaat van: jrm op maart 18, 2015, 16:03:50
:gp:

Dan laat ik de SACD's thuis.
Tot zaterdag  :yes:

Ik vergat te vermelden.
Ik kan wel SACD's surround mixen prima afspelen. De Onkyo decodeerd DSD (via HDMI) en dat gaat nu naar een puike 5.2 opstelling. Gisterenavond lekker geluisterd naar Depeche Mode violator in 5.1.
Dus als je een surround mix wilt horen van een van je schijfjes, mee nemen!

Alleen voor stereo heb ik alleen een DAC/Stream combo voor DSD.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Ook namens mij, alvast heel veel plezier te huize Zoldar! pompom pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

CD's uitgezocht, route ingeprogrammeerd dus straks op weg!

pietjepc

Veel plezier straks, mannen!!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Rob46

Veel plezier! Heb je nog ruimte voor een Forumgenoot?

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Rob46

Pm mij even jouw adresgegevens aub.....

xander32

En heren, hoe was het in huize Zoldar?

Cornelis1921

#28
Citaat van: xander32 op maart 22, 2015, 07:40:45
En heren, hoe was het in huize Zoldar?
Het was zo intens en intensief genieten dat zij er tot nu toe niets over konden posten. :-D :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

#29
Dat het intens was; daar zit zeker een kern van waarheid in! Gisteren had ik in de middag nog wat tijd over en ik wist dat Zoldar een 'inloopdag' had georganiseerd, dus in de auto en naar Berkel gereden. Zoals de eerste keer werd ik ook nu weer hartelijk door Zoldar ontvangen, en er was nog een bekende aangeschoven, JRM!

Uiteraard hebben we eerst even bijgeklept over audio, de ontwikkelingen hieromtrent en de bekende koetjes en kalfjes. Fijn is het als je zo binnenkomt en als gelijkwaardigen over onze mooie hobby kan praten. Fijn is het als er over muziek wordt gesproken, en met name, het samen beleven! Iedere keer merk ik bijvoorbeeld bij de 'op de bank sessies', dat het samen genieten is van al dat moois, hoe klein, groot of exorbitant de set ook mag zijn. Alles draait om muziek en de emotie die dit alles met zich mee brengt.

Enfin, even terug naar de set van Zoldar en met de beide benen weer op de grond staan, de set van Zoldar is niet nieuw voor mij, deze set had ik vorig jaar al een keer mogen bewonderen en naar mogen luisteren. Nieuw is de Mytek DAC  :kwijl: en luisteren via een Sony laptop.

We kunner er kort over zijn; een set die volledig in balans is, kippenvel bij de links en rechts scheiding en plaatsing van de instrumenten. Het hoog, midden en laag is prachtig in balans en niets van dit is overdone. Het laag wordt rustig door een sub ondersteund, echter heb ik hier om moeten vragen want je merkt niet dat deze aan staat. Die luidsprekers van Triangle zijn toch beauty's hoor! Deze luidsprekers zijn tot veel in staat en hebben een zeer fraaie bezetting, die Fransen kunnen niet alleen lekkere brie en paturain maken......... :yes:

En wat nu zo fraai is, we hebben ook nog van vinyl mogen genieten! Het is persoonlijk, maar ik blijf dit een fantastische geluidsdrager?! vinden. Van het analoge geluid krijg ik nog steeds kippenvelletjes. Diana Krall, genieten!

Na een biertje en een lekker knakworsje (ik kwam precies op tijd binnen), hebben wij kunnen genieten van DSD materiaal en enkele 'gewone' cd schijfjes. Mjammie, die Mytek is wel goed hoor! De set weet emoties over te brengen en dat is voor mij voldoende! Met een relatief 'eenvoudig' loopwerk maar met die knaller van een DAC perst dit alles een geweldig geluidsbeeld naar de speakers. Het klopt allemaal.... Het was luisteren naar muziek, niet naar de set. Chapeau Zoldar.

Binnen een mum van tijd was het 17.00 uur en ik moest echt in de auto stappen, mij los maken van de gezelligheid, gastvrijheid, de muziek en dus de set van Zoldar. En dat was moeilijk, echt moeilijk..........