Beschadigde stofkap en aansluiten draaitafel

Gestart door Vlearmoes, september 26, 2007, 16:28:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

Ik heb mijn oude draaitafel (technicks sl-q3) uit de kast gehaald om deze weer eens aan het werk te zetten 
Maar de kap heeft door de loop der jaren hele fijne krasjes opgelopen

Heeft iemand een tip om dit te verminderen??

Deze draaitafel wilde ik gaan aansluiten op de Sr8500(geen phonoversterker aan boord) dmv een oude voorversterker (met aarde en MM/MC schakelaar voor phono)

Hoe/waar moet ik de aparte voorversterker aansluiten op de SR8500 ? Opeen lijn ingang ??
Hoe hoog moet het volume staan op voorversterker??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Paul

#1
Citaat van: Vlearmoes op september 26, 2007, 16:28:32
Ik heb mijn oude draaitafel (technicks sl-q3) uit de kast gehaald om deze weer eens aan het werk te zetten 
Maar de kap heeft door de loop der jaren hele fijne krasjes opgelopen

Heeft iemand een tip om dit te verminderen??

Deze draaitafel wilde ik gaan aansluiten op de Sr8500(geen phonoversterker aan boord) dmv een oude voorversterker (met aarde en MM/MC schakelaar voor phono)

Hoe/waar moet ik de aparte voorversterker aansluiten op de SR8500 ? Opeen lijn ingang ??
Hoe hoog moet het volume staan op voorversterker??

Volgens mij kan je deze op de aux ingang aansluiten.
Indien niet aanwezig op een tape1 of tape2 ingang.

Wel zorgen dat het aarde draadje op je receiver is aangesloten.

Volgens mij zijn deze ingangen qua gevoeligheid het zelfde.

En wat betreft de krassen op je stofkap weet ik dat er een middel in de handel is om dit te verminderen zou het bij een audio zaak vragen of bij een doe het zelfzaak.

Conrad verkoopt het ook en dat heet polijstpasta displex.
Tubetje van 5 gram kost €4,95, weet alleen niet hoeveel je er voor nodig hebt.
Staat bij voor displays van gsm,s maar je kan kijken of dit ook voor een stofkap bruikbaar is.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vlearmoes

Is het ook goed dat het aardedraatje is aangesloten op de voorversterker??   daar zit nl de aansluiting daarvoor!

ps waarom aan de SR8500?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Paul

Citaat van: Vlearmoes op september 26, 2007, 17:57:29
Is het ook goed dat het aardedraatje is aangesloten op de voorversterker??   daar zit nl de aansluiting daarvoor!

ps waarom aan de SR8500?

Op versterkers met een directe phono ingang kon je behalve de cinch kabel ook een aarde draad aansluiten.
Dit was om een eventuele brom te voorkomen, je kan het eerst zonder aarde draad proberen.
Als je het op de vv aansluit zou ik het ook op je receiver doen.

Probeer uit wat het beste resultaat geeft, in het slechtste geval levert het een brom uit je speakers op.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vlearmoes

SR8500 geeft aan dat er een peak signaal binnen komt
(komt nu binnen via CD ingang analoog)
Dus of de ATT gebruiken of pure direct  :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Maurice

Paul heeft gelijk.
Tube displex wordt door liefhebbers van het zwarte goud aangeraden.

Daarnaast ook altijd de aarde draad aansluiten om brom te voorkomen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Vlearmoes

Het aansluiten van het aardedraadje op de VV bleek afdoende  :roll:

Displex zal ik onthouden....ik heb nu een auto polisch/wax gebruikt met nano technologie (krasvullend)
maar dit is niet afdoende voor diepere krasjes  ....en dat zal de Displex ook wel niet zijn.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Maurice

Citaat van: Vlearmoes op september 29, 2007, 10:01:08
Het aansluiten van het aardedraadje op de VV bleek afdoende  :roll:

Displex zal ik onthouden....ik heb nu een auto polisch/wax gebruikt met nano technologie (krasvullend)
maar dit is niet afdoende voor diepere krasjes  ....en dat zal de Displex ook wel niet zijn.
Dat zal inderdaad niet voldoende zijn nee. Ben bang dat je diepere krasjes helemaal niet weg gaat krijgen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Hanske

Citaat van: Vlearmoes op september 29, 2007, 10:01:08
Het aansluiten van het aardedraadje op de VV bleek afdoende  :roll:

Displex zal ik onthouden....ik heb nu een auto polisch/wax gebruikt met nano technologie (krasvullend)
maar dit is niet afdoende voor diepere krasjes  ....en dat zal de Displex ook wel niet zijn.

Het aard draadje aan je vv is voldoende omdat deze via de buitenkant v/d tulp pluggen weer verbonden is met de aarde v/d reciever. Met andere woorden: de hele set is geaard door de interlinks.

Ik heb op een ander forum eens een stuk gezien van iemand die zijn kap eerst met een heel fijn schuurpapier (800 of 1600 ofzo) van alle diepe krassen ontdaan had en daarna met steeds fijner wordende polijstpastas weer helemaal als neuw heeft.
Ook (en lach maar als je wilt) tandpasta is een uitstekende polijstpasta, vooral de witmakers en anti-tandsteen versies en je kap gaat ook nog "minty" ruiken. En dit is stukken goedkoper dan die gsm polijst tubes die, naar ik hoor, veel te klein zijn voor een hele kap en je er dus veel van nodig gaat hebben.

Ouderwetse comandant nummer 4 ofzo is prima om na het schuren te gebruiken en dan een polish voor de autolak die wat fijner is enzovoort.

Helaas gaat dat meer tijd kosten dan het hier neertypen van het verhaal en daarom heb ik m'n Micro Seiki ook nog niet onder handen genomen, maar die kap moet nog wel een keer.

Mvg Hans

SoundZ

Schuurpapier met een fijnheid van 1200 of hoger. Je moet de kap dan in 4 of 8 richtingen gelijkmatig schuren en tussentijds steeds met lauwwarm afwassop afspoelen. Op die manier krijg je een hele fijne zweem die je met commandant weer uit kan poetsen.

Deze methode is ook beproefd voor het verwijderen van krassen uit CD's. Heb hiermee zelfs krassen die bewust en met kracht met een stanleymes waren aangebracht in een CD, succesvol verwijderd.

NB: vereist wel een grote mate van secuurheid en uithoudingsvermogen.


mars

Klopt, tandpasta werkt ( wordt ook wel in modelbouw gebruikt om gietnaden op doorzichtige stukken plastic , onzichtbaar weg te werken)

mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

WYWH

Wat ook erg goed werkt, is Commandant 4 in de groene pot bij de dichtsbijzijnde autoshop.
Met een goede polijstkop op je accubuur is het een fluitje van een cent.