'Op de bank bij Xander32'

Gestart door Rob46, november 23, 2014, 20:41:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

En zo was het weer tijd voor een M&G, een combi van 'op de bank bij' versie. Dit keer in het Land van Maas en Waal. Samen met mede Amersfoorter Jowa (Joost) rond de klok van 11.30 uur naar Xander32 (Robert) afgezakt. In het kader van efficiëntie kon ik met Joost meerijden, maar voordat we vertrokken hebben we eerst bij mij een bakje koffie gedronken en stiekem toch nog even naar wat muziek geluisterd.

Met mooi weer en een redelijk rustig verkeersbeeld zijn we naar Robert gereden. Robert woont in een fraaie wijk, breed opgezet en de wijk gaf, zo op het eerste gezicht, een rustige indruk. William was er al toen we hartelijk door Robert werden ontvangen. In een sfeervol ingerichte woonkamer stond bij binnenkomst rechts tegen de wand aan een laag meubel met daarop een mega Flatscreen en in het meubel de mooie in zwart uitgevoerde Marantz PM 11S3 en de Marantz SA 15 S2 LE. Wat heeft Marantz toch een mooie lijn van audio componenten.  Bovenop het meubel nog de Logitech Squeezbox Touch. Niet geheel onopvallend in de woonkamer staan de Tannoy's Glenair 10 opgesteld. Ruim een meter van de muur en ruim twee meter uit elkaar geplaatst, iets ingedraaid. De sweetspot blijkt volgens Robert smal te zijn. Robert besluit de frontjes van de Tannoy's te verwijderen. En hoe gaat dat? Simpel, Tannoy heeft achterop de luidspreker een knopje in de achterwand gedraaid die je eruit kan draaien en dan voorop aan de onderzijde erin kan draaien, en dan trek je een frontje er zo vanaf. Handig, zo kan je dit knopje niet snel kwijtraken. Ik heb het over een frontje, maar zeg eigenlijk maar front. Goeiemedag, gewoon zwaar zo'n 'frontje'. De speakers zijn fraai afgewerkt. Alles klopt. De bijzondere luidsprekers waarin ook de tweeter is verwerkt geeft een degelijke indruk. Erg mooi Tannoy!

Over de Marantz componenten valt weinig te vertellen, ik bedoel; top componenten. Zeer degelijk gebouwd met een dito afwerking. Robert is vrij nuchter over audiokabels. Zo zijn de gebruikte luidsprekerkabels geen nieuwe voor Robert. 'Goed is goed' is zijn motto. 'Waarom veranderen als ik met deze kabels in verschillende settings zeer positieve ervaringen heb'? Is een punt.......

Natuurlijk is het eerste uurtje gereserveerd om met elkaar over audio en muziek te praten. Erg leuk en leerzaam, iedere keer weer. Ook de koffie en een mega koek ontbreekt niet. Tijd voor een eerste muzieksessie. Best wel spannend als ik op de bank plaatsneem en het volume omhoog gaat.

We trappen af met London Grammer, de cd If You Wait. Het eerste nummer Hey now komt uit de Glenie. Al bij de eerste tonen heerst er rust en controle. Bij het nummer Shyer komt er ritme en meerdere instrumenten de woonkamer in. Alles blijft 'los' van elkaar en ieder instrument wordt strak neergezet met maximale detail van dat betreffende instrument. Volgens Robert zijn de Glenies goed in Klassiek repertoire, en natuurlijke instrumenten. Mogelijk door de papieren conussen. De combi met de Marantz componenten is zeer mooi en volgens mij een prima huwelijk! Kippenvel, en nog maar net begonnen......

Secret Garden staat bekend om wat dramatische muziek, maar heeft ook andere meeslepende muziek gemaakt. Het nummer Poeme van de cd White Stones heeft een fraai stuk met viool aan boord die de set stevig en met emotie neerzet. De plaatsing links en rechts is prima. Alles blijft los en luchtig, met het grootste gemak komt de muziek de woonkamer in. Ook het 'uitsterven' van de nummers gebeurd op een fantastische wijze. Echt tot de laatste toon. Treintje Oosterhuis passeert ook nog met het nummer Everybody has Changed. Treintje kan aardig uithalen en ook dit wordt zonder 'blikken of blozen' de ruimte ingezet. Lekker ritme in dit nummer. De set nodigt je uit om te blijven luisteren.

Tori Amos kende ik niet, tot vanmiddag. Van de cd Secret Walk draaien wij het nummer I can't see New York. Het pianospel , en dan de stem van Tori pfffffff die komt binnen. Prachtig, transparant, alsof ze voor je staat.....pakkend....

En dan was het tijd voor een broodje. Met Pink Floyd op de achtergrond hebben we van een geweldige broodmaaltijd genoten. Robert had dit prima georganiseerd. In de tweede luistersessie zijn nog diverse cd's voorbij gekomen. Bij de recescent is bijgebleven muziek van Emmylou Harris, My Songbird. In dit nummer zit een mooi laagloopje wat erg mooi door het nummer 'loopt' en niet hinderlijk blijft hangen of rommelig overkomt.

Conclusie van deze M&G/Op de bank bij; wederom erg gezellig, fijne mensen (weer) ontmoet en mogen luisteren naar een pracht set van Robert. Muzikaal, audiofiel, maar bovenal genieten, genieten en nogmaals genieten..........

Tot de volgende 'Op de bank bij....'.......

xander32

Zo Rob, je hebt er wel werk van gemaakt :yes:. Fijn om te lezen dat de muziek jou via mijn set wist te raken: zo moet dat ook zijn. Mooie muziek en een set in dienst daarvan.

Edoch ook nog een kritisch opmerking;
De ls. staan ruim 1 meter met hun front van de achterwand en ruim 2 meter uit elkaar :wink:.

xander32

#2
  Oosterhuis



:-D



Citaat van: Rob46 op november 23, 2014, 20:41:32
...

Secret Garden staat bekend om wat dramatische muziek, maar heeft ook andere meeslepende muziek gemaakt. Het nummer Poeme van de cd White Stones heeft een fraai stuk met viool aan boord die de set stevig en met emotie neerzet. De plaatsing links en rechts is prima. Alles blijft los en luchtig, met het grootste gemak komt de muziek de woonkamer in. Ook het 'uitsterven' van de nummers gebeurd op een fantastische wijze. Echt tot de laatste toon. Treintje Oosterhuis passeert ook nog met het nummer Everybody has Changed. Treintje kan aardig uithalen en ook dit wordt zonder 'blikken of blozen' de ruimte ingezet. Lekker ritme in dit nummer. De set nodigt je uit om te blijven luisteren.
...



Sorry, kon het niet laten.

Rob46

Citaat van: xander32 op november 23, 2014, 21:14:12
Zo Rob, je hebt er wel werk van gemaakt :yes:. Fijn om te lezen dat de muziek jou via mijn set wist te raken: zo moet dat ook zijn. Mooie muziek en een set in dienst daarvan.

Edoch ook nog een kritisch opmerking;
De ls. staan ruim 1 meter met hun front van de achterwand en ruim 2 meter uit elkaar :wink:.

Waarvan akte en gewijzigd!


jowa

Ik sluit me aan bij William en Rob. Dat was m'n review  :wink:







Vanochtend eerst richting Rob om hem op te halen.
Daar eerst onder het genot van een bak koffie geluisterd naar z'n huidige set achter de Totem Sttaf's.
Hele mooie set met een zeer mooi geluid. Altijd weer verrassend hoe een volwassen geluid er uit de Sttaf's komt, erg mooie luidsprekers.

Daarna door richting Robert voor de eigenlijke M&G.
Daar aangekomen welkom geheten door Robert en William.
De set stond ondertussen al zachtjes warm te draaien en tijdens dat warm draaien lekker bijgepraat en de verschillende onderdelen van de set bewonderd.

De Tannoy's zijn echt schitterende meubelstukken met een hoog pride of ownership gehalte.
Ik spreek hier over meubelstukken, want ze zijn echt schitterend afgewerkt, waar veel merken niet aan kunnen tippen.

De nieuwe PM11S3 is echt een beest van een versterker, erg stoer uiterlijken zoals gewend van de 11/14/15-serie prachtig afgewerkt.
Waar Robert de SA15S2 de laatste tijd meestal als DAC inzet, is deze vandaag gebruikt waarvoor hij primair is gemaakt: als CD-speler, want William, Rob en ik hadden alle drie CD's meegenomen.

Afgetrapt werd met London Grammar, en daar werd een heel mooi beeld neer gezet.
Het laag was niet overheersend aanwezig, waar deze CD wel in kan overheersen en werd zeer mooi neergezet en ging diep waar het hoorde.
Midden en hoog was ook erg mooi en wat opviel was de zeer goede verstaanbaarheid van de zangeress. Echt opvallend.

Zelf had ik o.a. Tori Amos met Scarlet's Walk mee genomen en daarvan "I can't see New York" opgezet.
Deze werd zeer mooi weer gegeven waarbij de verstaanbaarheid weer opviel en ook hoe mooi de vleugel werd neer gezet en hoe het laag werd opgebouwd, nergens te veel of te weinig.
Ook het nummer "Fantastic Place" van het album "Marbles" werd zeer mooi weer gegeven. Echt kippevel moment na die van Tori Amos.

Tijdens de lunch de laatste CD van Pink Floyd (the endless river) opgezet en niemand had de behoefte om deze eens lekker te gaan beluisteren. Zegt veel over deze laatste CD.

Na de lunch nog veel verschillende muziek beluisterd, waaronder één waar de voorman van Yellow aan mee heeft gewerkt, erg mooi ondanks dat ik Yellow maar in kleine porties kan waarderen.

Ik heb zeer genoten van de verschillende muziek via deze zeer mooi opgebouwde set.

Om vijf uur was het echter alweer tijd om richting de Keistad te vertrekken.

Robert hartelijk dank voor de lekkere wat verlate lunch, we waren te druk met muziek luisteren, de verdere gastvrijheid en het organiseren van deze leuke relaxte M&G.

Rob en William bedankt voor de mooie muziek en de gezellige middag en zeker tot een volgende M&G. hello


Floris

Bijzonder onderhoudend en smaakvol omschreven , deze meet en greet.
Is ook een gave, een compleet en pakkend relaas neerzetten, zonder onbelangrijke details te vergeten en het toch fijn leesbaar te houden.
Knap!

Cornelis1921

Boeiende en lekker leesbaren verslagen, mannen. notworthy Zo te lezen was het weer top. hello pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#8
Dank Joost voor het uitvoerige verslag notworthy. Ook in jouw verslag lees ik iets over een kippenvel-momentje; daarvoor staat het geheel hier in de huiskamer, daar is het om te doen :yes:.

Ook zelf heb ik genoten van de middag, het blijft erg leuk om met gelijkgestemden over een gezamelijke interesse te praten. Voeg daar vervolgens goede muziek en een hapje en een drankje aan toe en het kan eigenlijk al niet meer mis gaan (?).


Ook voor jou nog een kritische kanttekening; de enige echte Keistad is natuurlijk mijn geboorteplaats, Lichtenvoorde !

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lichtenvoorde


:yes:

jowa

Leuk nog een Keistad :-)
Amersfoort was er echter al iets eerder mee bezig...
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Amersfoortse_Kei

lo

Mooie verslagen weer van een geslaagde M&G mannen  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

QuattroNL

Klinkt als, wederom, een erg geslaagde M&G  pompom
En idd allemaal mooi omschreven.

Ik kom graag nog een keer luisteren bij Robert. Had de Tannoys al eens even mogen beluisteren maar dat was nog met de PM15. Nu ze én ingespeeld zijn én aangestuurd worden door de PM11 ben ik meer dan benieuwd naar de huidige sound.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Whisper.nl

Mooie verslagen van een geslaagde M&G.  pompom

Mee eens Xander, het is leuk om mensen te ontmoeten met dezelfde passie voor muziek(luisteren).

Komt er een totaal andere muziek smaak voorbij maar de "liefde"ervoor is zo leuk om dat te mogen ervaren.

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet