'Op de bank bij Whisper'

Gestart door Rob46, oktober 25, 2014, 10:25:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

"En zo zij het", vrijdag jongstleden ontstond een spontane M&G bij Whisper, onze Hans. Ik heb deze gelegenheid maar weer eens aangegrepen om er een 'op de bank bij' verslagje van te maken, dit was al weer een tijdje geleden. Ook hier geldt weer dat dit verslagje zo subjectief als de p... shutup is. Ik bedoel hiermee te zeggen dat hier mijn beleving is weergegeven.

Enfin, vrijdag dus om 12.15 uur in de auto en naar Ede toe gereden. Ik had om 13.00 uur bij Hans afgesproken, echter kwam ik omstreeks 13.30 uur pas aankakken. Niet mijn schuld hoor!  HLP Vakantie houdend Nederland en de normale vrijdagdrukte zorgde voor de nodige files, en laat ik nu juist aan twee van deze files hebben mogen deelnemen violent1. Met dank.

Hans woont met zijn gezin in een volgens mij rustige wijk in de gemeente Ede. De straatjes in de wijk zijn ruim opgezet en het nodige groen siert de omgeving. Ik werd hartelijk door Hans ontvangen. Na nog even met zijn vrouw en twee dochters kennis gemaakt te hebben werd het volgens Hans tijd dat ik eens ging zitten. Ik stond natuurlijk al weer met mijn neus bij de Totems en de mooie audio componenten te kwijlen.  :kwijl: Overigens ging moeders de vrouw met een der dochters de stad in, wat Hans, maar ik denk menig ander Forumlid, dit tijdens een M&G niet onverdienstelijk zou vinden  :evil:

De audio set staat in een woonkamer die aardig volgepakt is met meubels. Wat gelijk opvalt is een fraai kleed wat op de grond ligt. Ik was het vergeten te vragen, maar ik dacht even aan een aanpassing in de akoestiek, maar het kan ook gewoon warm voor de voetjes zijn vanwege de plavuizen. De Accuphase E305 en de Marantz CD11 staan op een kast links achterin de hoek. Op zich jammer, want deze fraaie componenten verdienen eigenlijk een prominente plek duidelijk in het zicht(!), ik bedoel, die Accuphase met die wappers; prachtig! En zo groot! Gelijk links staat daar op een plateau de eerste Totem Sttaf luidspreker. 'Netjes gepoetst' hoor ik Hans nog tegen mij zeggen. Inderdaad, kan ik niet ontkennen, beide luidsprekers staan er als nieuw bij. De rechterluidspreker staat overigens evenwijdig aan de rechterzijde, uiteraard ook op een plateau. De reden is mij nog even door Hans uitgelegd. Omdat er een bank met een vrij hoge leuning voor de speaker rechts staat, zou dat in een niet verhoogde situatie het geluid negatief kunnen beïnvloeden door weerkaatsing (Edit; misschien gebruik ik niet de juiste audiofiele benamingen, maar ik hoop dat de lezer dit mij niet kwalijk neemt?) :-P Goed over nagedacht dus! Beide speakers staan ongeveer 50 cm uit de wand en kunnen redelijk vrij ademen. In een heerlijk zittend lederen Audiozetel bemerk ik dat ik een mooie positie heb ten opzichte van de speakers; een fraaie driehoek is gecreëerd. 

Overigens; ik zal hier verder geen uitleg gaan geven over het type/merk van de aangesloten interlinks en luidsprekerkabels die in deze set gebruikt zijn, ik wil het graag verder tot de muziek en de beleving hiervan in deze 'op de bank bij' sessie beperken. Voor details hieromtrent verwijs ik graag naar Hans  :yes:

En dan de muziek. Vele cd's zijn de revue gepasseerd, velen zijn in de oerdegelijke lade van de Marantz CD11 verdwenen. Ik heb op het forum ergens ooit eens iets gelezen over 'ouwe meuk'. Kijk, deze componenten zijn dan niet nieuw of bijna nieuw of recent, maar.......wat een sound! Ik was echt positief verrast. Alles klopt in deze set. Hier hoef je geen nieuwe componenten voor te hebben beste audiovrienden. De muziek van bijvoorbeeld Oliver Shanti hoorde ik  loepzuiver en met strak geplaatst de instrumenten. De links en rechts plaatsing, daar kreeg ik regelmatig kippenvel van. De instrumenten kan ik bij wijze van zo pakken, levensecht. Muziek van Midori (ik heb stiekem toch wat titels en componisten opgeschreven, want dit is toch ook leuk aan een M&G/Op de bank bij sessie; je ontdekt nieuwe muziek!) zet een ruimtelijk beeld neer met waar nodig de hoofdrolspeler in het midden. En dan muziek van Janis Ian, in een gold cd uitvoering, de cd Breaking Silence, prachtig zoals Janis hier de huiskamer in komt (helaas niet figuurlijk  8-)) Emotie, ja best wel!

Onder het genot van de gastvrijheid, een prima gesprekspartner, een kopje Chinese thee en een biertje (ja, voor deze recescent was het ook vrijdag en genoot ik nog van mijn vakantie  :angel:) heb ik genoten, genoten van een in balans zijnde audio set bestaande uit oerdegelijke en tijdloze componenten, staande in een verrassende opstelling maar met een soundstage waar echt niets mis mee is. Onvermoeibaar audiofiel genieten!

Tot de volgende 'op de bank bij'. Waar?

 

   

WilliamB

Mooi verslag Rob, en de gezelligheid bij Hans is herkenbaar  HB
( Rob misschien vindt jij het wel leuk om een keer bij mij langs te komen ergens in het begin van het nieuwe jaar )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

Erg leuk en prettig verslag om te lezen notworthy
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Zeer prettig verslag om te lezen en erg herkenbaar.

renes59

Ik kan de ervaring in het verslag beamen, in huize Hans is het goed vertoeven  :yes:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Hoi Rob,

Leuk verslag hoor.  :yes:

Hier mijn "aandeel" van de  M&G van afgelopen vrijdag.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,5137.585.html

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Rob46

Citaat van: WilliamB op oktober 25, 2014, 10:49:53
Mooi verslag Rob, en de gezelligheid bij Hans is herkenbaar  HB
( Rob misschien vindt jij het wel leuk om een keer bij mij langs te komen ergens in het begin van het nieuwe jaar )

Goed plan voor een 'op de bank bij' ! Ik zal zeker van deze uitnodiging gebruik maken  :yes:

jrm

Leuk verslag! Herken het zeker ook!

Rob als je een keer in de buurt ben, mag je kiezen uit 2 banken :-D

Rob46

Citaat van: jrm op oktober 25, 2014, 21:16:59
Leuk verslag! Herken het zeker ook!

Rob als je een keer in de buurt ben, mag je kiezen uit 2 banken :-D

Hihi, dat gaat zeker goed komen! Geef maar aan wanneer je het schikt, dan blok ik dat in mijn agenda.  :yes:

Whisper.nl

Citaat van: Rob46 op oktober 25, 2014, 21:28:24
Hihi, dat gaat zeker goed komen! Geef maar aan wanneer je het schikt, dan blok ik dat in mijn agenda.  :yes:

En dan het gegeven dat je de mooiste cd van Oliver Santi & Friends nog geen eens hebt gehoort


http://www.youtube.com/watch?v=3SGO9W7Ucrw

Draai deze maar eens op 11.50 af.  notworthy

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Rob46

#11
Gisteren  pompom gekocht via MP, een gold cd! Voorrrrrrr € 15,00!!!!!!!!!!

Whisper.nl

Citaat van: Rob46 op oktober 26, 2014, 10:09:57
Gisteren  pompom gekocht via MP, een gold cd! Voorrrrrrr € 15,00!!!!!!!!!!

notworthy  :-D  notworthy

Ik kom 'm / haar graag een keer bij je beluisteren.

byebye Hans
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op oktober 26, 2014, 09:45:16
En dan het gegeven dat je de mooiste cd van Oliver Santi & Friends nog geen eens hebt gehoort


http://www.youtube.com/watch?v=3SGO9W7Ucrw

Draai deze maar eens op 11.50 af.  notworthy

Groet Whisper  byebye
:schater: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

 violent1 violent1 de verkoper kwam voor de verzending erachter dat de verkeerde cd in het doosje zat. Mijn €15,00 heb ik terug gekregen, maar wat had ik graag deze cd willen hebben. Zeker in de 'Gold' uitvoering.