M&G bij Rob / Stadium III

Gestart door Paul, september 18, 2007, 22:04:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

Ik heb een tijdje geleden ook kennis mogen maken met de set van Rob en Anouk
en kan jullie verslag helemaal ondertekenen; van ontvangst tot aan het genieten van beeld en geluid!


Dat er persoonlijke voorkeuren meespelen in afstellingen is logisch......anders konden de makers van audio/video spullen alles de zelfde spec`s meegeven en was er niets te kiezen/afregelen op smaak!

Misschien moeten sommigen ons hier op het forum is luisterlessen gaan geven (lees uitnodigen).... ipv met spec`s om de oren te slaan!

Daar zijn toch eigenlijk die M&G voor; iets van een andermans afstellingen te leren....ff een andere kijk op je eigen afstellingen op doen (bedrijfsblind)


Voor hier had de luister/kijk sessie bij Rob het gevolg dat er toch iets meer uit de set te halen viel met kleine bijregelingen (ook met behulp van goeie test dvd`s)....met als gevolg dat er weer meer voldoening/plezier is  :roll:


Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

Citaat van: Stadium III op september 24, 2007, 20:57:23
ik heb de tv laten calibreren DMV een spider wil je de waarde's weten?

Stadium III
ja dat wil ik wel weten,en ook hoe je dat moet doen  :-)
















(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

MadVillain

Citaat van: Vlearmoes op september 24, 2007, 21:39:05
Ik heb een tijdje geleden ook kennis mogen maken met de set van Rob en Anouk
en kan jullie verslag helemaal ondertekenen; van ontvangst tot aan het genieten van beeld en geluid!


Dat er persoonlijke voorkeuren meespelen in afstellingen is logisch......anders konden de makers van audio/video spullen alles de zelfde spec`s meegeven en was er niets te kiezen/afregelen op smaak!

Misschien moeten sommigen ons hier op het forum is luisterlessen gaan geven (lees uitnodigen).... ipv met spec`s om de oren te slaan!

Daar zijn toch eigenlijk die M&G voor; iets van een andermans afstellingen te leren....ff een andere kijk op je eigen afstellingen op doen (bedrijfsblind)


Voor hier had de luister/kijk sessie bij Rob het gevolg dat er toch iets meer uit de set te halen viel met kleine bijregelingen (ook met behulp van goeie test dvd`s)....met als gevolg dat er weer meer voldoening/plezier is  :roll:




Als iemand eens een keer in de buurt van Roermond is dan staat de deur open!  hello

Paul

Citaat van: Vlearmoes op september 24, 2007, 21:39:05
Ik heb een tijdje geleden ook kennis mogen maken met de set van Rob en Anouk
en kan jullie verslag helemaal ondertekenen; van ontvangst tot aan het genieten van beeld en geluid!


Dat er persoonlijke voorkeuren meespelen in afstellingen is logisch......anders konden de makers van audio/video spullen alles de zelfde spec`s meegeven en was er niets te kiezen/afregelen op smaak!

Misschien moeten sommigen ons hier op het forum is luisterlessen gaan geven (lees uitnodigen).... ipv met spec`s om de oren te slaan!

Daar zijn toch eigenlijk die M&G voor; iets van een andermans afstellingen te leren....ff een andere kijk op je eigen afstellingen op doen (bedrijfsblind)


Voor hier had de luister/kijk sessie bij Rob het gevolg dat er toch iets meer uit de set te halen viel met kleine bijregelingen (ook met behulp van goeie test dvd`s)....met als gevolg dat er weer meer voldoening/plezier is  :roll:




Ben ik met je eens zo heeft een ieder op het forum zijn voorkeuren en is het altijd mogelijk om vragen te stellen aan leden die iets meer kennis hebben dan je zelf.
Zo zou ik bv een technische M&G ook wel leuk vinden.
Lees vaak in technische topic,s van Wilfred en Jon dingen van dat zal wel .......als dat een keer toegelicht kan worden dan is het iets duidelijker.

Kan een apart topic voor geopend worden bij voldoende belangstelling mits Wilfred en / of Jon daar ook zin in hebben.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Set bespreking staat nu op de frontpage (met werkende foto's!), check >>>hier<<<
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Rob, kan je daar een apart topic van maken ?
Wat komt er bij kijken en hoe doe je dat ?
Daar ik op korte termijn ook een lcd wil aanschaffen is iedere info welkom.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vlearmoes

Uitslagen/settings die gemaakt zijn op Rob zijn scherm mbv spider     kun je niet klakkeloos over nemen....elke tv is anders!!!

Mijn tv heeft andere settings gekregen als een identiek toestel tijdens ISF calibratie
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

je kunt mijn setting wel overnemen als je een sharp hebt van dezelfde reeks

stadium 3
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4