M&G bij Rob / Stadium III

Gestart door Paul, september 18, 2007, 22:04:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Zekers, en Thom, respect voor jouw stuk! Duidelijk leesbaar!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: mahansz op september 19, 2007, 19:18:09
een lesje spellingscontrole kan inderdaad geen kwaad  :-P :-D

Is geloof niet meer van toepassing.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

D.A.R.R.Y.L.

CiteerDe suggestie van een forumlid dat een Rel Stadium III niks aan muziekweergave toegoegd verwijs ik naar het land der fabelen.

Tuurlijk ;-) Ik geloof je meteen Paul; het voegt zeker iets toe. Alleen niet het goede. Voor HT have fun, maar muziek?
Nee, ik en velen met mij wil in onze stereo setup liever geen hogere harmonische vervormingen in de orde grootte van procenten en een impulsgedrag van lik me vestje. Kies dan een full range concept dat wel aan de eisen van een goed impulsgedrag en lage vervorming voldoet.


thom

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 24, 2007, 01:02:35
Tuurlijk ;-) Ik geloof je meteen Paul; het voegt zeker iets toe. Alleen niet het goede. Voor HT have fun, maar muziek?
Nee, ik en velen met mij wil in onze stereo setup liever geen hogere harmonische vervormingen in de orde grootte van procenten en een impulsgedrag van lik me vestje. Kies dan een full range concept dat wel aan de eisen van een goed impulsgedrag en lage vervorming voldoet.


toen we bij rob waren hebben we een stuk muziek met en zonder sub geluistert. en het voegt wel wat toe, of je dat mooi vin of niet dat is dan weer je eigen smaakt.

TurboMarco

Allereerst wilik kwijt dat het een leuk lezend verhaal geworden is hulde!!,ik vind het heel herkenbaar die ervaringen en ik kan mij er ook wel in vinden,de tv hadden wij (maurice en ik) nog niet gezien,is dat een 94cm ?
Discusieren over het nut van een sub vind ik niet relevant ,het gaat er immers om hoe de gebruiker het ervaard,zelf vond ik hem super klinken in de ht setup van Rob.

En wat de hoogte betrefd,ik vind een keukentrap al te hoog  clown1 (ik heb hoogtevrees)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

#21
Citaat van: Marco op september 24, 2007, 11:24:50
Allereerst wilik kwijt dat het een leuk lezend verhaal geworden is hulde!!,ik vind het heel herkenbaar die ervaringen en ik kan mij er ook wel in vinden,de tv hadden wij (maurice en ik) nog niet gezien,is dat een 94cm ?
Discusieren over het nut van een sub vind ik niet relevant ,het gaat er immers om hoe de gebruiker het ervaard,zelf vond ik hem super klinken in de ht setup van Rob.

En wat de hoogte betrefd,ik vind een keukentrap al te hoog  clown1 (ik heb hoogtevrees)


Hoezo is het discussieren over een sub niet relevant marco?

Ik heb bv een set-up van de cabasse i.o. van een vriend van mij beluistert en elke keer valt het me op dat er een gat zit op de een of andere manier, dus mijn mening is dat in een stereo set-up een sub zowiezo niet past.

Bij een klein 2-weg systeem welke echt tekort zou schieten kan ik me het nog enigzins voorstellen maar bij een echt volwaardig fullrange speaker lijkt het me overkill.

In een HT set-up is dat weer een heel ander verhaal maar gezien de software moge dat duidelijk zijn.

Wat mensen persoonlijk mooi vinden is alweer een heel ander verhaal.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

De reden is simpel,dit topic gaat over de bevindingen van Paul en Thom over de set van Rob.

Er lopen al meerdere topics over subwoofers in de luidsprekersectie,dus ik stel voor om daar eens verder te gaan.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,805.0.html

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,797.0.html

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,784.0.html

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,510.0.html

@ ramon,
Niet te hard van stapel lopen met die dramatiek,dat past mij totaal niet!!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

107 cm Marco (ik denk zelfde als bij jou)

Verder is het duscussie punt wel of geen sub bij een stereo set smaak persoonlijk

Ik zelf ben er wel van overtuigd dat een subwoofer kwa HT & Stereo een aanvulling kan zijn
Mocht het een Rel Velodyne Svs of iets anders zijn an is het meestal wel goed te combineren bij een bestaande set

het moeilijkste is het afregelen en hier gaan er dan ook zeer veel de fout en

En jah aan de oude garde "het valt soms niet mee he"  :-P :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

107cm  :-),op de foto lijkt het kleiner ,wel een fijne tv vind ik notworthy

En idd het afstellen gaat jou iig goed af  8-),althans ik kan dat be-amen
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Citaat van: Marco op september 24, 2007, 13:05:24
107cm  :-),op de foto lijkt het kleiner ,wel een fijne tv vind ik notworthy

En idd het afstellen gaat jou iig goed af  8-),althans ik kan dat be-amen

ik heb de tv laten calibreren DMV een spider wil je de waarde's weten?

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Ik heb zojuist wat postings verwijderd die niets te maken hebben met de Meet & Greet bij Rob.
Discussies over het nut van subs in het algemeen bestaan reeds topics over. Discussie of een sub nodig is in Rob zijn set kan uiteraard wel gevoerd worden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Ik deel de mening dat een goede en goed afgestelde sub wel degelijk wat kan toevoegen in zowel een stereo als een HT set. Voor de laatste is het eigenlijk zelfs een vereiste.
En Rob kan wel een sub afstellen, getuige zijn vele diensten aan forumleden die er allemaal op vooruit zijn gegaan.
Rob heeft voornamelijk een HT set, en de afstelling is dan ook HT gericht. Als stereoman, vind ik deze iets te zwaar afgeregeld, maar de gebruikte Rel sub kan zeker goed meekomen en bewijst wel zijn waarde in die set.

Rob, tot hoe laag kunnen jouw AE's eigenlijk?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op september 24, 2007, 21:08:07
Ik heb zojuist wat postings verwijderd die niets te maken hebben met de Meet & Greet bij Rob.
Discussies over het nut van subs in het algemeen bestaan reeds topics over. Discussie of een sub nodig is in Rob zijn set kan uiteraard wel gevoerd worden.


Die discussie is voor mij niet meer nodig.
Heb zijn set zelf gehoord en dat heb ik in mijn verslag reeds vermeld.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stadium III

Mijn front gaat tot een 34 hz
Mijn rel begint vanaf een 34 hz

Dit punt heb ik genomen omdat ik mijn front's dan naar mijn gehoor op een lekker volume beginnen te spelen
Dus dat ik zeker geen gat heb

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4