M&G bij Paul

Gestart door Stadium III, september 09, 2007, 19:38:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Vandaag 09-09-07 zijn we naar Paul gegaan !

De reis er naatoe was zeer relaxt en niet moeilijk te vinden
Kwam aan bij een flatgebouw en zo was ik snel binnen

Het eerste wat mij opviel was dat de setup goed en lekker breed opgesteld stond
Dus ben gaan zitten en laat maar horen !

Het eerste wat me opviel is dat de subwoofer veel te hard stondt en eigenlijk niks goeds toevoegde
Naar het nummer te hebben gehoord van de Dire Straits vroeg ik aan paul als hij de sub eens af wou zetten,en dan zelf ook een te luisteren met en zonder sub

Na dat gedaan te hebben en er ook achtergekomen te zijn dat de sub TE was zijn we aan de gang gegaan

Eerst heb ik L&R eens in volume gelijk gezet. Links 2db erbij gedaan

Toen heb ik een sweep opgezet om te luisteren waar zijn fornt's beginnen dat was alvoor 40 hz

Daarna de crossover van de subwoofer op 40 hz gezet en het was al een stuk rustiger

Naardat gedaan te hebben hebben we weer wat muziek beluisterd en was Paul al een stuk vrolijker  :-P
Naar wat geluisterd te hebben heb ik de volume van de subwoofer wat harder gezet en duwde we de eerste SACD in van Nora Jones
Naardat we een nummer hadden beluisterd kwam Paul met de gewoone CD versie ervan
Toen hebben we hetzelfde nummer beluisterd en we kwamen wel tot de conclusie dat SACD toch wat meer rust en dynamiek mee zich bracht.

Wat mij opviel was dat de Denon/Klipsch opstelling samen een leuke match is en prettig om naar te luisteren  :-D

Verder hebben we wat andere cd's/dvd's beluisterd en toen hebben we de linker speakers uit de hoek gehaald en de subwoofer daarin verstopt

Ff opnieuw volume van fronts naargelopen en zo kwamen we erachter dat de 2 db eraf kon !

Het resultaat wat we nu berijkt hadden was dat de subwoofer lager ging en het stereo beeld beter was  HB

Uiteindelijk verder wat beluisterd en geouwehoerd  :-P & niet te vergeten een oud philips cd speler beluisterd tegen de nieuwere cd/sacd/dvd van philips
Wat ik daarin vondt was dat het beestje van 22 jaar beter klonk als de nieuwe !

En voor je het weet is het weer tijd om naar huis te gaan

Mijn conclusie erin is dat Paul voor een leuk bedrag een zeer leuke stereo set heeft staan waar hij mooi van kan genieten

Stadium III

 



Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Paul

Kan niet meer dan het het verhaal van Rob bevestigen en dat het voor mij een leerzame middag is geweest.
Wat me wel opviel en wat in andere topic,s wel eens is aangegeven dat acoustiek erg belangrijk is denk aan opstelling, gordijnen een vloerkleedje  etc.

Dankzij Rob z,n test DVD en db meter bleek een opstelling bij gordijnen een demping van 2 db op te leveren.
Een andere opstelling gaf verbetering zowel voor de klipsch als voor de sub.

Maar het mooiste was dat de Philips CD150 van 22 jaar oud beter presteerde dan de nieuwere cd/scad speler van Philips.

Binnenkort naar Tilburg voor een rendevouz en dan wil ik weten of een Rel echt kan rellen.

Paul


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Leuke middag gehad lees ik.

Waarom speel je uberhaupt met een sub Paul?
Die RF-35 hebben dat echt niet nodig in mijn optiek.

Bij een HT opstelling is dit gewoon een must en dan niet de crossover op 40 Hz maar op 120 Hz instellen was het advies van Ramon, en terecht want er zit erg veel informatie in het .1 kanaal.

Heb je de 1070 niet van stal gehaalt Paul?



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Stadium III

De RF35 hebben wel laag!

Maar als aanvulling met de sub is het zeker beters !

En paul heeft een Stereo reciever dus een .1 kanaal kan hij niet verwerken dus kan hij alleen maar zijn speakers aanvullen van een 40 hz tot zeker 25 hz!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

D.A.R.R.Y.L.

Welke moderne sacd/cd speler was het??

D.A.R.R.Y.L.

Lachen die cd-150. Is een TDA1540. Heb er zelf eentje die ik heb omgebouwd naar non-oversampling en een TDA1541A!!!!!!

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op september 09, 2007, 21:20:02
Leuke middag gehad lees ik.

Waarom speel je uberhaupt met een sub Paul?
Die RF-35 hebben dat echt niet nodig in mijn optiek.

Bij een HT opstelling is dit gewoon een must en dan niet de crossover op 40 Hz maar op 120 Hz instellen was het advies van Ramon, en terecht want er zit erg veel informatie in het .1 kanaal.

Heb je de 1070 niet van stal gehaalt Paul?





Klipsch beginnen bij de 37Hz.
Rob heeft de sub zo afgeregeld dat deze alles onder de 40 Hz weergeeft, en dat geeft een duidelijke verbetering.
22Hz was het laagste wat de sub weergaf, dit was voor Rob nog waarneembaar maar door mij niet meer.

Aan de 1070 zijn we niet meer toegekomen maar gaat zeker nog gebeuren.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 10, 2007, 00:53:51
Welke moderne sacd/cd speler was het??

Ben nu aan het werk maar dat hoor je nog.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Leuk verslag  notworthy

En dat oude cd spelers goed klinken wist ik eigenlijk al  :-D,de nieuwe spelers kunnen echter nog behoorlijk meekomen met de oudjes :mrgreen:

De sub op 40 Hz in een stereo setup klinkt iig aannemelijker dan 120 Hz.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

D.A.R.R.Y.L.

Die 120 Hz was ook bedoelt voor lfe!!!! En niet voor de stereo setup op 2.0 receiver waarbij het lfe kanaal ontbreekt.
Voor muziek dien je natuurlijk aan te vullen op het ontbrekende deel van je frontspeakers. Bij film is het lfe kanaal een apart infokanaal dat je volledig wilt benutten naar haar specs (voor bepaalde surroundformaten is dat tot 120 Hz, voor sommige tot 80 Hz).

Maurice

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 10, 2007, 12:53:54
Die 120 Hz was ook bedoelt voor lfe!!!! En niet voor de stereo setup op 2.0 receiver waarbij het lfe kanaal ontbreekt.
Voor muziek dien je natuurlijk aan te vullen op het ontbrekende deel van je frontspeakers. Bij film is het lfe kanaal een apart infokanaal dat je volledig wilt benutten naar haar specs (voor bepaalde surroundformaten is dat tot 120 Hz, voor sommige tot 80 Hz).
Toch klinken subs soms muzikaler als ze wat verder mogen doorlopen. Mijn sub is in de buurt van 70-80hz afgeregeld, omdat deze dan muzikaler is.
Mijn speakers hebben hun -3dB bij 38Hz (geloof ik).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

D.A.R.R.Y.L.

Niet handig, je gaat dan een bult creƫren tussen je 38 en 80 Hz die met je roomgain erbij echt helemaal niets meer met de muzikale waarheid van doen heeft! (tot wel +10dB)

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

D.A.R.R.Y.L.


Paul

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 10, 2007, 00:55:07
Lachen die cd-150. Is een TDA1540. Heb er zelf eentje die ik heb omgebouwd naar non-oversampling en een TDA1541A!!!!!!

Dat moet je ff uitleggen, ben niet zo technisch.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site