M&G bij QuattroNL - 8 maart 2014

Gestart door QuattroNL, februari 17, 2014, 21:57:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroNL

Zo, en het is weer stil in huize quattronl.
Ik vond het supergezellig. Leuk om eindelijk eens wat gezichten bij de namen te zien  :-D
Bedankt ook voor de meegenomen muziek (op stick). Ik heb weer veel te ontdekken.
We hebben wat zitten proberen met de plaatsing van de speakers.
Ook een mini-test over het verschil tussen dezelfde muziek via de SBT en de Oppo83, beiden analoog naar de PM. De Oppo won  clown1

Ben benieuwd naar de reviews over mijn set  :wink:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

Citaat van: QuattroNL op maart 08, 2014, 17:26:20
Zo, en het is weer stil in huize quattronl.
Ik vond het supergezellig. Leuk om eindelijk eens wat gezichten bij de namen te zien  :-D
Bedankt ook voor de meegenomen muziek (op stick). Ik heb weer veel te ontdekken.
We hebben wat zitten proberen met de plaatsing van de speakers.
Ook een mini-test over het verschil tussen dezelfde muziek via de SBT en de Oppo83, beiden analoog naar de PM. De Oppo won  clown1

Ben benieuwd naar de reviews over mijn set  :wink:
Zoals gezegd zal ik vanaaf of morgen een stukkie typen. Dat het gezellig was staat vast, evenals dat het een positieve "review" zal worden :yes:.

drees62

#32
Hele mooie en gezellige dag gehad bij Ferry!

Xander32 kende ik al van vorige M&G's maar Rogek had ik nog niet mogen ontmoeten. Daar heb ik nu ook beeld bij  :-D
En dan natuurlijk Ferry die een hele mooie set heeft staan. Met als stralend middelpunt de toch altijd weer indrukwekkende PM 15 LE. Samen met de Logitech Squeezebox en een Oppo 83 verantwoordelijk voor het stereogebeuren. Voor mij was het geluid al snel herkenbaar, speel immers zelf ook met Marantz en Totem.
Mooi ruimtelijk met veel detail en nooit vermoeiend. Ferry had al wel aangegeven dat net op zijn luisterplek de bas wat magertjes was en dat bleek te kloppen. Zodra je uit de sweetspot ging had je aan de zijkant wel voldoende bas. Hierdoor klinkt het bij sommige nummers wat slank, maar dat is nog altijd beter dan te vet.

Ook nog een vergelijk gedaan tussen de SBT en de Oppo als bron. De DAC van de Oppo gaf toch wel duidelijk aan dat deze beter was dan die van de SBT.

Veel muziek gedraaid en ook nog wat beeldmateriaal:

Dead Can Dance - Anabis (In concert)
Rodrigo Y Gabriela - Stairway to heaven (The Album)
Talk Talk - Happinez is easy (The Colour of Spring)
Yello ft. Shirley Bassey - Rhythm Divine (Dynamic Experience)
Fink - Perfect Darkness

Michael Buble - Blu-Ray Cought in the Act

Lijstje zal ongetwijfeld worden aangevuld door de andere aanwezigen.
Ferry, bedankt voor de gastvrijheid en (ook Xander32 en Rogek) de gezelligheid

Zoals afgesproken zijn jullie hartelijk welkom voor een tegenbezoek, datum plannen we tzt!


SMarcel

Een leuk en duidelijk verslag. Mijn complimenten.

Groeten,

Marcel

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32