Op de koffie bij Cornelis1921!

Gestart door thanatos, januari 18, 2014, 20:11:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: jrm op januari 20, 2014, 19:10:31
Je bent heel warm....... :-D :-D :yes:
Alleen al bij de gedachte, het zweet breekt mij nu al uit... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thanatos

Citaat van: Cornelis1921 op januari 20, 2014, 18:24:35
stupid
Ik begin mij nu zo langzamerhand serieus af te vragen waarom men zo unaniem is over de de kwaliteit(en) van mijn set: Is ie werkelijk zo goed, en ben ik soms de enige, die dat niet door heeft? :x :|

Je hebt een fijne set Cor. Het zou anders kunnen qua weergave. Daarmee is niet gezegd dat dat ook direct beter is.. Harbeth kleurt altijd iets. Maar je weergave is gedetailleerd en komt mooi los.

Dit heeft oa te maken met je opstelling en de wand met cd's achter je luisterplek. Deze breekt reflecties. Nu kan ik me niet meer heugen of je een vloerkleed had liggen onder de tafel/voor de speakers. Daar valt misschien nog iets te halen als je eens iets zou willen proberen te verbeteren.

Cornelis1921

Citaat van: thanatos op januari 20, 2014, 23:06:27
Je hebt een fijne set Cor. Het zou anders kunnen qua weergave. Daarmee is niet gezegd dat dat ook direct beter is.. Harbeth kleurt altijd iets. Maar je weergave is gedetailleerd en komt mooi los.

Dit heeft oa te maken met je opstelling en de wand met cd's achter je luisterplek. Deze breekt reflecties. Nu kan ik me niet meer heugen of je een vloerkleed had liggen onder de tafel/voor de speakers. Daar valt misschien nog iets te halen als je eens iets zou willen proberen te verbeteren.
Nee, thanatos er ligt (nog) geen vloerkleed. En wat betreft de kleuring door de Harbeth's, die is inderdaad aan de donkere kant, maar daar went men aan. De overgang toendertijd van de Tannoy's [Precision 3] was een relatief grote, maar pakte positief uit voor deze Harbeth's: meer detail en diepte. De Tannoy P3 klinkt aanmerkelijk "frisser" in het mid/hoog dan de Harbeth's, maar daarintegen klinken de laatsten warmer, wat zijn charme heeft. De combinatie van de PM7200 met deze 'shoebox' Harbeth's is ook een zeer gelukkige.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Hi Cor,

Een persoonlijke voorkeur heeft een ieder.

Ik heb je set nu tweemaal mogen ervaren.
Mijn geheugen : een mooi 3d beeld waarbij de muziek goed los komt van de speakers.
Links, rechts en midden zijn voor mij van de juiste orde.
Details, die wijkt niet veel af t.o.v. die van mijn eigen set.
Zelf vind ik een weinig/gemiddeld laag fijn.
Gewoon een set die staat en waar "onze" luisterploeg prima van kon genieten.

Per saldo; indien je nog beter wilt zal je er niet komen met paar honderd euri meer.
Dan zul je dieper in de buidel moeten tasten.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Whisper.nl op januari 23, 2014, 21:07:31
Hi Cor,

Een persoonlijke voorkeur heeft een ieder.

Ik heb je set nu tweemaal mogen ervaren.
Mijn geheugen : een mooi 3d beeld waarbij de muziek goed los komt van de speakers.
Links, rechts en midden zijn voor mij van de juiste orde.
Details, die wijkt niet veel af t.o.v. die van mijn eigen set.
Zelf vind ik een weinig/gemiddeld laag fijn.
Gewoon een set die staat en waar "onze" luisterploeg prima van kon genieten.

Per saldo; indien je nog beter wilt zal je er niet komen met paar honderd euri meer.
Dan zul je dieper in de buidel moeten tasten.

Groet Whisper
Een prettig afgewogen set dus; genieten.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op januari 24, 2014, 06:39:25
Een prettig afgewogen set dus; genieten.
En dat doe ik gelukkig dus ook. :roll: :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Citaat van: Cornelis1921 op januari 24, 2014, 07:05:03
En dat doe ik gelukkig dus ook. :roll: :yes:

Cor, schrale troost, wij doen dat wel!  :schater: :schater:

Rob46

Ik deel de mening van de anderen. Ik weet mij nog goed te herinneren hoe verbaasd ik was toen de eerste klanken uit deze luidsprekers kwamen. Een set die in balans is en die niet vermoeiend is, een set die je echt uitnodigt om te luisteren, luisteren, luisteren.......... :yes:

Cornelis1921

#24
Zoveel complimenten dat ik bijna begin te twijfelen aan de goede bedoelingen van de h.h. critici en zodanig dat "The Seven Years Itch" neigt naar de actualiteit van een zeer binnenkort. ;-) :lol:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Citaat van: Cornelis1921 op januari 25, 2014, 01:11:57
Zoveel complimenten dat ik bijna begin te twijfelen aan de goede bedoelingen van de h.h. critici en zodanig dat "The Seven Years Itch" neigt naar de actualiteit van een zeer binnenkort. ;-) :lol:

Als mijn eerlijke mening als een compliment wordt opgevat: prima, maar feit is wel dat het gewoon lekker bij je klinkt Cor.

bas focal marantz

CiteerOp de koffie bij Cornelis1921!
En welke koffie schotel je de gasten voor  8-)

Cornelis1921

Citaat van: bas focal marantz op januari 25, 2014, 16:38:21
En welke koffie schotel je de gasten voor  8-)
Senseo Extra Dark Roast van bij voorkeur AH of anders C1000.
@Bas, als jij niet te ver weg woont van Leiden; welkom ben je i.i.g. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: Cornelis1921 op januari 26, 2014, 01:11:00
Senseo Extra Dark Roast van bij voorkeur AH of anders C1000.
@Bas, als jij niet te ver weg woont van Leiden; welkom ben je i.i.g. :yes:
Is maar 150km van mij vandaan  violent1
Maar mocht ik in de buurt komen kan ik wel eens langskomen .
Kans dat je dan thuis bent is goed mogenlijk , en wat zeker is dat we allebij dan al op zijn   8-)

Rob46

Citaat van: Cornelis1921 op januari 25, 2014, 01:11:57
Zoveel complimenten dat ik bijna begin te twijfelen aan de goede bedoelingen van de h.h. critici en zodanig dat "The Seven Years Itch" neigt naar de actualiteit van een zeer binnenkort. ;-) :lol:

Zoals jij zegt dat je bent wie je bent, zo is het ook met jouw audio set Cor, gewoon prima in orde!! En daar hoef je niet aan te twijfelen  byebye