2 subwoofers plaatsing

Gestart door CBdicX, januari 14, 2014, 12:34:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo, ik heb 2 subwoofers waarvan 1 er rechts voor de luisterplek staat (dus naast front rechts) en de sub2 kan ik plaatsen, of rechts achter de luisterplek dus recht tegenover sub1, of ik kan deze links voor zetten met de woofer haaks op sub1. Wat zou "beter" zijn want ik denk dat de subs tegenover elkaar niet juist is, zie 2 tekeningetjes hoe de opstelling er ongeveer uit zou zien.......

audiof. zonder budget

Zijn je subs front- of downfiring???
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

CBdicX

Beide zijn fontfire zonder reflexpoort dus gesloten kasten......

jeffkef

Dan het liefst naar de ``sweetspot`` gericht denk ik zo?
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

Perfect_audio

Citaat van: CBdicX op januari 14, 2014, 12:34:18
Hallo, ik heb 2 subwoofers waarvan 1 er rechts voor de luisterplek staat (dus naast front rechts) en de sub2 kan ik plaatsen, of rechts achter de luisterplek dus recht tegenover sub1, of ik kan deze links voor zetten met de woofer haaks op sub1. Wat zou "beter" zijn want ik denk dat de subs tegenover elkaar niet juist is, zie 2 tekeningetjes hoe de opstelling er ongeveer uit zou zien.......

Mijn eerste vraag is, waarom twee subs?
En mijn tweede vraag is, heb je ook een systeem voor tijdcorrectie (delay compensation) voor de subs en overige luidsprekers?
Zo nee, dan is verder experimenteren niet zinvol. Signalen komen op verschillende tijdstippen op de luisterplaats aan.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

audiof. zonder budget

Citaat van: Perfect_audio op januari 14, 2014, 14:22:38
Mijn eerste vraag is, waarom twee subs?
En mijn tweede vraag is, heb je ook een systeem voor tijdcorrectie (delay compensation) voor de subs en overige luidsprekers?
Zo nee, dan is verder experimenteren niet zinvol. Signalen komen op verschillende tijdstippen op de luisterplaats aan.

ron

Voor in een kamer en met slechts 2 subs zal het niet zo nauw komen met de delay, het gaat tenslotte om het laagfrequente geluid. Voor mid en hoog zou dit kritischer zijn voor mij.  Dat gaat pas bij  meer complexe opstellingen (zoals een cardoide sub systeem met een veelvoud van subs) meespelen. Het klopt overigens wel dat je door een tweede sub op te stellen een koppelende karakteristiek gaat krijgen.

Mijn vraag zou ook zijn, waarvoor die 2 subs?? Wat is hier je hoofdzakelijke overweging voor?
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

CBdicX

Bedankt voor de reacties.

Die 2e sub heb ik sowieso staan dus wil die gaan gebruiken, gewoon omdat het kan  :-D
En de manier van integreren met Audyssey gaat via Sub EQ HT die de 2 subs apart van elkaar op afregelt op: afstand, volume en polariteit.
Dit om de 2 subs optimaal te krijgen binnen XT32.
Sub EQ HT is te vinden in een aantal receivers op dit moment die ook werken met XT32.

Het gaat mij er alleen om wat de voorkeur opstelling zou zijn, A of B.....