Marantz @ VAD show

Gestart door Maurice, augustus 14, 2007, 15:30:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik vond het wel een leuke dag,het bier smaakte goed en de broodjes waren belegd met van Dobben kroketten,het gezelschap waar wij de dag hebben door gebracht was ook dik in orde.
De presentatie van K.I was een hele leuke happening .
Verder was het pingel piel gehalte erg hoog,dat wist ik van tevoren dus heb ik een album van Dream theater meegenomen  :-D ,en die werd dus steeds gedraaid waar wij verschenen en enigzins warm voor liepen.

Ik heb mn oor laten vallen op de Jamo luidsprekers,die vond ik toch wel erg mooi klinken.

tot zover mn verslagje  :-)

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dmeerpa

Citaat van: Stadium III op oktober 21, 2007, 18:36:48
De PM 6002 en CD 6002 stonden er zeker wel!

Maar verder wel jmmr dat er maar 1 ruimte was en verder helemaal niks aan HT

Stadium III

Net ook gelezen in de beurscatalogus dat die er stonden. Maar ze stonden warschijnlijk in een hoekje.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

als je in de stoelen ging zitten zat je er met je rug naartoe  frusty

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Ik vondt het een leuke dag!
Zeer veel gezien en gehoord

Het is alleen jammer dat er weinig HT was

Maar goed de Marantz demo was wel zeer leuk om mee te maken en MR KI is een zeer mooie gast !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

Citaat van: Stadium III op oktober 21, 2007, 20:15:53
Ik vondt het een leuke dag!
Zeer veel gezien en gehoord

Het is alleen jammer dat er weinig HT was

Maar goed de Marantz demo was wel zeer leuk om mee te maken en MR KI is een zeer mooie gast !
jup, heb me ook zeker vermaakt.
bij ki was het ook leuk om die man eens in het echt te zien, alleen jammer dat we niet allemaal een eigen cd kregen frusty, maarja zeker een leuke dag gehad

Paul

De presentatie op de marantz stand was netjes verzorgd en professioneel verzorgd door de juiste man.
Dank aan Maurice voor het regelen van de kaarten voor deze presentatie want er was belangstelling genoeg.
Jammer dat er weinig aan apparatuur stond maar goed de meeste kwamen voor de presentatie.

Wat ook jammer was is dat de meeste bezoekers van vandaag niet gisteren waren geweest, dan was het bij sommige stands wat beter toegankelijk geweest.

Rel en Onkyo vonden de vad beurs niet belangrijk niks stond aangesloten en de subs stonden verloren in een hoekje.

Op de klipch stand een aardige gesprek met een mooie jongedame gehad over uiteraard het merk klipsch......waar anders over ??????  alleen ben haar 06 kwijt.

Onze enige verbazing was bij de stand van interlinks prijzen vanaf 400 euro tot 3500 euro.
Deze hoefde niet meer ingespeeld te worden.......maar wij vroegen ons al eerder af....moeten interlinks ingespeeld worden.

Verder helemaal met Marco eens de broodjes en het bier smaakte net zo goed als thuis.

Dus voor herhaling vatbaar.



Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stadium III

Volgende wordt de doelen in rotterdam !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

aha allemaal weer veilig thuis dus  :wink:    ff eerlijk afgezien dat het gezellig was ( lees ik)  heb ik wat gemist :?

grtz mars

@ paul, hoe kan je een 06 nr  van een leuke dame kwijt raken  frusty hahaah
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

Paul was helemaal van slag door de klipsch  clown1
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Even kort mijn mening:

- Marantz demo zeer geslaagd. Erg leuk om die uitleg te krijgen, van een echte muziekliefhebber. KI blijkt zo'n 8-9000 lp's te hebben! Daarna ook nog een stukje Dreamtheather met KI beluisterd, die dat ook mooie muziek vindt. De aangesloten speakers hebben echter niet voldoende potentie om in die ruimte een goed beeld te geven van de aangesloten apparatuur. Laag had het er regelmatig moeilijk mee, waardoor je snel opbreekverschijnselen en het typsche BR geruis hoorde.

- Jamo stond weer ondergewaardeerd opgesteld. Maar zeker erg mooi om te horen, één van de betere speakers op de beurs. Helaas was de versterker niet krachtig genoeg om die dipolen goed aan te sturen.

- Dali stond met verpletterende speakers, lekker dynamisch. Zeker nog favoriet bij mij.

- Mijn oude liefde Dynaudio viel erg tegen, zal hopelijk te maken hebben met dat audiofiele showgepingel

- Verpletterend systeem die helaas niet de ruimte kreeg die het nodig heeft: de Speakerland Maxima! Wederom één van de betere speakers op de beurs.

-Sonoro: onbekend merk, lijnbron. Ongelooflijk snel en dynamisch. Helaas weer iets te gangbare hifishow muziek, geen DT op beluisterd. Maar wel een merk met potentie bij de beter draagkrachtige audiofielen.

- Penaudio: leuk klein klinkend systeem. Maar meer ook niet. Miste wel nog de nodige fundering, wat de standhouder afdeed als: beter geen laag dan slecht laag en in real live hoor je ook geen laag. Jammer, merk heeft denk ik voldoende potentie.

-Cambridge was overtuigend met DT en Jarré. Aangesloten op Spendors die ik niet echt geweldig vindt. Toch een zeer goede indruk achtergelaten in HT.

- PMC: de transmissie deed ook in het geluid mee.....

- Bij Macintosh Nordic stond een systeem opgesteld die het geld niet waard was. De speakers stonden in de mechanische begrenzing te spelen!

- Verder een hoop getingeltangel muziek, waarbij voor mij enkele merken al snel weer afvielen aangezien zelfs het getingeltangel niet goed ging....

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

Het slechtste dat ik heb gehoord was de JK Ultimate luidspreker. Binnen de minuut zijn ik en mijn vriendin gevlucht. Het deed pijn aan de oren (letterlijk). En de set stond nog niet eens te luid.

De 150.000 Euro kostende set van Sound E-motions in kamer 31 was wel mooi van klank. Toch liet het mijn maag niet ongevoelig. Er was zelfs iemand die naar buiten moest vluchten om te braken.

Hetgeen mij het meest is bijgebleven was de set van Eurogram International BV, net bij het binnenkomen in zaal 116.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

mars

heuh???? :?  een set waar je van gaat kotsen , apaaaaaaaaart . vertel wat was dat voor opstelling en wat lieten ze horen??

bij mij op werk zijn ze ook nogal gecharmeerd van reacties van mensen op geluiden   ( zoals een snoeiharde white noise om een zaal waar onrust is uitgebroken leeg te krijgen )

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

dmeerpa

Citaat van: mars op oktober 22, 2007, 09:10:56
heuh???? :?  een set waar je van gaat kotsen , apaaaaaaaaart . vertel wat was dat voor opstelling en wat lieten ze horen??

bij mij op werk zijn ze ook nogal gecharmeerd van reacties van mensen op geluiden   ( zoals een snoeiharde white noise om een zaal waar onrust is uitgebroken leeg te krijgen )

grtz mars

Het ging om deze set van het voor mij onbekende merk MBL


Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Surround opstellingen

Yamaha
Ik was niet onder de indruk van de surround opstelling van Yamaha. Bij Dolby TrueHD (HD DVD Dukes of Hazard) was de spraak veel te stil in vergelijking met de muziek effecten.
Dit was veel beter tijdens de weergave van een tekenfilm vanop DVD. Toch kon het geluid niet tippen aan mijn surround opstelling thuis. Vooral de dynamiek miste ik van thuis. Maar misschien ligt dit ook wel aan de gebruikte ruimte.

Classé & B&W
Hier was het geluid wel top op de center speaker na, deze klonk vrij zwaar tijdens de demo van iRobot. Will smith had een zeer zware stem, ook de robot en zijn vrouwelijke tegenspeelster hadden een vrij zware stem. Maar de surround en LFE effecten uit de bolvormig sub waren wel beter dan ik had verwacht.

Mitsubishi Electronics
Hier was ik wel onder de indruk van de HC6000 projector, die een mooi HD plaatje projecteerde. Toch waren er soms kleine foutjes tijdens de weergave, waar je gelijk de opbouw van het beeld kon waarnemen bij snelle acties. Vermoedelijk eerder een probleemke bij de HD speler dan de projector.
Ik zat op de 2e rij, denk iets minder dan 4 meter van het scherm. Zoals mijn kijk afstand thuis, dat bleek voor ons toch iets te dicht om thuis ook zo'n ding te plaatsen.
De gebruikte geluidsinstallatie was ondermaats, maar het hoofddoel was het beeld, maar hadden ze hier geen overeenkomst kunnen maken met Tannoy, REL, Onkyo, dan had ik ook eens deze aan het werk kunnen horen. Nu stonden die op een podium te blinken zonder mogelijkheid die te horen.

Epson
Heb ik pech gehad, telkens dat ik voorbij kwam was een demo sessie aan de gang, dus niks van gezien.

Verder heb ik niks gezien/gehoord van HomeCinema, behalve losstaande componenten met weinig uitleg. Blijkbaar had Yamaha een 11.2 receiver, dat is dus het eerste dat ik erover verneem want tijdens de demo is dit niet verteld.

Op stereo gebied was er veel meer te beleven. Spijtig was soms de muziek keuze, wie van iets monderner houd moest op zijn honger blijven zitten. Bij Pioneer stond wel een DVD van Robbie Williams te spelen, maar geen geluid. Was zoals mijn vriendin het verwoorde een Homecinema set voor doven en slechthorende.

Uiteindelijk hadden mijn vriendin en ik er meer van verwacht, en ik denk nietdat ik volgend jaar terug keer. Ik steek meer op over de nieuwigheden hier op het internet dan hinder op de show.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25