7008 vs 7007

Gestart door astonmartin, augustus 21, 2013, 16:47:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op augustus 25, 2013, 11:28:01
Ehhhhhhhhhhh:

Citaat:
mmmmmm als je ze naast elkaar zet nog even over nadenken of je moet echt Marantz willen

Boe boe roept een Pioneer  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Okke

#31
Precies. Marantz is dus qua spec 's te duur. Maar uiterlijk ziet een Onkyo er gewoon niet uit...ik heb destijds ook een tx-nr818 overwogen, maar vond 'm niet heel anders klinken overigens. Audyssey X32, tja...

Qua prijs ontlopen ze elkaar nu niet veel, was destijds ook zo. Paar maanden ervoor was dat idd anders, en de Marantz veel duurder.

Anyway, schiet mij maar lek als de SR-7008 weer voor 1599,- in de markt wordt gegooid. Oja, volgens mij zit er behalve de X32 ook als extra de mogelijkheid om de HDMI op beide uitgangen te laten weergeven (kopie). Dat kan niet met de 7007.

SR-7007

JohnWx

Citaat van: Okke op augustus 25, 2013, 20:00:25


Anyway, schiet mij maar lek als de SR-7008 weer voor 1599,- in de markt wordt gegooid.

Zal ik vast mikken  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op augustus 25, 2013, 20:33:09
Zal ik vast mikken  8-)

Nope jij moet voor straf een een beurt overslaan.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Okke

@John Wx, nog even een reactie op een voorgaande post.

Citaat van: John Wx op augustus 25, 2013, 02:57:16

Weet niet hoe je aan de wijsheid komt maar totale onzin

De advies prijs = inkoop x 2 ex. BTW

Alleen bij lagere instappers is het minder marge x 1.7

Dus ligt niet aan de importeur maar aan een paar handelaren die vanuit semi "thuis" verkopen

Inkoop is voor iedereen gelijk alleen nemen sommige genoegen met 50/100 euro op een apparaat, daarbij moet je afvragen of dat wel gezond is voor de markt (lijkt me niet)

Zegt natuurlijk ook iets over Marantz vandaag de dag dat ze maar aan iedereen leveren, er is een recht van leveren wettelijk maar je zegt gewoon geen voorraad meer.....

Nadeel is dat Marantz zelf zwaar moet bijleggen op de inkoop ivm prijs protectie

Hoe ik aan die wijsheid kom? Dit is mijn mening, geen feit.

Verder zitten er in je betoog een aantal aanname's:

een paar handelaren die vanuit semi "thuis" verkopen

Marantz zelf zwaar moet bijleggen op de inkoop ivm prijs protectie


Hoe kom je daar bij? Jij werkt in ieder bedrijf dat Marantz verkoopt? Of werk je momenteel zelf voor D&M Holding?


Wat betreft de prijs voor de nieuwe SR7008, heb je gelijk en deze is 1599,- Euro. Belachelijk. Er is veel veranderd de afgelopen jaren, met de komst van internet zijn alle tot nu toe geldende wetten in deze branche komen te vervallen.

Dus als de marge's en adviesprijzen nog worden gehanteerd zoals jij beschrijft: goedemorgen het is inmiddels 2013. Tijd voor de importeur om de adviesprijs aan te passen. Want, en dat is mijn persoonlijke mening, ik vind het NIET kunnen dat een product wordt verkocht voor aanvankelijk 1599,- en uiteindelijk voor 735,- Euro na een jaar op de markt beland. En dat is niet alleen die handelaar zoals jij noemt die vanuit semi thuis verkoopt. Daar hoef je het verder niet met mij over eens te zijn.
SR-7007

JohnWx

Citaat van: Okke op augustus 28, 2013, 11:08:53
@John Wx, nog even een reactie op een voorgaande post.

Hoe ik aan die wijsheid kom? Dit is mijn mening, geen feit.

Verder zitten er in je betoog een aantal aanname's:

een paar handelaren die vanuit semi "thuis" verkopen

Marantz zelf zwaar moet bijleggen op de inkoop ivm prijs protectie


Hoe kom je daar bij? Jij werkt in ieder bedrijf dat Marantz verkoopt? Of werk je momenteel zelf voor D&M Holding?


Wat betreft de prijs voor de nieuwe SR7008, heb je gelijk en deze is 1599,- Euro. Belachelijk. Er is veel veranderd de afgelopen jaren, met de komst van internet zijn alle tot nu toe geldende wetten in deze branche komen te vervallen.

Dus als de marge's en adviesprijzen nog worden gehanteerd zoals jij beschrijft: goedemorgen het is inmiddels 2013. Tijd voor de importeur om de adviesprijs aan te passen. Want, en dat is mijn persoonlijke mening, ik vind het NIET kunnen dat een product wordt verkocht voor aanvankelijk 1599,- en uiteindelijk voor 735,- Euro na een jaar op de markt beland. En dat is niet alleen die handelaar zoals jij noemt die vanuit semi thuis verkoopt. Daar hoef je het verder niet met mij over eens te zijn.

Hoe ik daarbij kom nou heel simpel ik, heb jaren in die branche gewerkt en mensen uit die branche spreek ik nog wel is en ook eigenaren van winkels die ik persoonlijk ken

En ik weet gewoon uit ervaring dat zo de marge's zijn en hoe de inkoop geregeld word ivm afspraken

En ja het is 2013 en ja het is 1599 euro

En dat hij voor minder gaat is de verantwoordelijkheid van elke verkopende partij, maar als je goed de markt in de gaten houd zie je precies wanneer een prijs omlaag schiet en wanneer niet, dat doen niet de grote clubs maar die "semi" winkels die hebben dan weer cash flow nodig of salarissen moeten eruit of vakantiegeld etc.

Dat je iets veel geld vind voor een product dat is jouw mening



"Er is veel veranderd de afgelopen jaren, met de komst van internet zijn alle tot nu toe geldende wetten in deze branche komen te vervallen"

Waar staat dat ?


ps: mening is geen waarheid feiten wel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Okke

Citaat van: John Wx op augustus 28, 2013, 11:46:51
Hoe ik daarbij kom nou heel simpel ik, heb jaren in die branche gewerkt en mensen uit die branche spreek ik nog wel is en ook eigenaren van winkels die ik persoonlijk ken

En ik weet gewoon uit ervaring dat zo de marge's zijn en hoe de inkoop geregeld word ivm afspraken

En ja het is 2013 en ja het is 1599 euro

En dat hij voor minder gaat is de verantwoordelijkheid van elke verkopende partij, maar als je goed de markt in de gaten houd zie je precies wanneer een prijs omlaag schiet en wanneer niet, dat doen niet de grote clubs maar die "semi" winkels die hebben dan weer cash flow nodig of salarissen moeten eruit of vakantiegeld etc.

Dat je iets veel geld vind voor een product dat is jouw mening



"Er is veel veranderd de afgelopen jaren, met de komst van internet zijn alle tot nu toe geldende wetten in deze branche komen te vervallen"

Waar staat dat ?


ps: mening is geen waarheid feiten wel

John,

ik ben een andere mening toegedaan. Dat heb ik genoeg onderbouwd.

Citaat van: John Wx op augustus 28, 2013, 11:46:51
"Er is veel veranderd de afgelopen jaren, met de komst van internet zijn alle tot nu toe geldende wetten in deze branche komen te vervallen"

Waar staat dat ?

John,

Met alle respect. Je bent inmiddels al een tijdje uit deze branche. Ik heb dagelijks te maken met inkoop/ verkoop pro-audio. Ook ik ken die mensen. Maar daarmee hoef je de oude garde niet de handen boven het hoofd te houden.

Nogmaals, ik ga voor eerlijke prijs/ kwaliteitsverhoudingen. Gezonde (verkoop-) marges. Niets mis mee. Maar dit vind ik (uit naam van consument), gewoon niet goed gaan.

SR-7007

JohnWx

Citaat van: Okke op augustus 28, 2013, 13:34:47
John,

ik ben een andere mening toegedaan. Dat heb ik genoeg onderbouwd.

John,

Met alle respect. Je bent inmiddels al een tijdje uit deze branche. Ik heb dagelijks te maken met inkoop/ verkoop pro-audio. Ook ik ken die mensen. Maar daarmee hoef je de oude garde niet de handen boven het hoofd te houden.

Nogmaals, ik ga voor eerlijke prijs/ kwaliteitsverhoudingen. Gezonde (verkoop-) marges. Niets mis mee. Maar dit vind ik (uit naam van consument), gewoon niet goed gaan.

Bijna maandelijks heb ik nog contact met inkopers en oud-collega's, voor advies advertenties etc. dus mag wel 100% afgekeurd zijn, ze willen mijn expertise nog graag hebben, met alle respect.

Spreek en mail nog wekelijks met leveranciers en retailers dus ik weet nog wel wat er gaande is in de handel

Met alle respect en je pro audio inkoop maar je weet echt niet waar je over praat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Okke op augustus 28, 2013, 13:34:47
Maar dit vind ik (uit naam van consument), gewoon niet goed gaan.

Heb je absoluut een goed punt alleen de consument bepaald zelf zijn prijs dus goedkoop dus omzet draaien ipv duurkoop advies fatsoenlijke inruil etc .
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.