7008 vs 7007

Gestart door astonmartin, augustus 21, 2013, 16:47:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cobraatje

Citaat van: astonmartin op augustus 22, 2013, 15:24:52
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Een reciever die "aardig" meekomt is misschien niet de juiste keuze. De nieuwe reciever mag een onkyo tx sr805 vervangen. Ik heb een 7.1 opstelling met rondom focal speakers uit de 800 serie...(fronts 816v)  aangevuld met een svs subwoofer..
Dus misschien had de vraag moeten zijn, kan een 7007 mijn huidige onkyo "aan" of word dit toch de 7008 vanwege XT32?????

Als ik de opbouw en gewicht van de Onkyo zie, kan geen van beide de Onkyo aan.
Qua nieuw codecs, gimmicks e.d., Audyssey e.d. zit er natuurlijk een wereld van verschil.
Ik weet niet op welk volume jij films kijkt, maar een 7.1 opstelling kan voor een middenklasse receiver vrij veeleisend zijn.
Het beste is proberen te regelen om thuis te beluisteren.

JohnWx

Citaat van: astonmartin op augustus 22, 2013, 15:24:52
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Een reciever die "aardig" meekomt is misschien niet de juiste keuze. De nieuwe reciever mag een onkyo tx sr805 vervangen. Ik heb een 7.1 opstelling met rondom focal speakers uit de 800 serie...(fronts 816v)  aangevuld met een svs subwoofer..
Dus misschien had de vraag moeten zijn, kan een 7007 mijn huidige onkyo "aan" of word dit toch de 7008 vanwege XT32?????

http://www.onkyousa.com/Products/model.php?m=TX-SR805&class=Receiver


mmmmmm als je ze naast elkaar zet nog even over nadenken of je moet echt Marantz willen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

alleen die 10 kilo verschil ?  :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

astonmartin

Ik zou een reciever willen met Audyssey Xt32,  ik kwam bij Marantz terecht omdat dit merk altijd mijn interesse heeft gewekt.
Ik ben mij er ook van bewust dat mijn huidige Onkyo absoluut geen slechte reciever is..

Tja... keuzes.. thuis luisteren zou idd het beste zijn, maar wel een gedoe..

JohnWx

Citaat van: astonmartin op augustus 24, 2013, 13:17:24
Ik zou een reciever willen met Audyssey Xt32,  ik kwam bij Marantz terecht omdat dit merk altijd mijn interesse heeft gewekt.
Ik ben mij er ook van bewust dat mijn huidige Onkyo absoluut geen slechte reciever is..

Tja... keuzes.. thuis luisteren zou idd het beste zijn, maar wel een gedoe..


Thuis luisteren ?



95/98% word bepaald door de akoestiek en de speakers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Perfect_audio

Citaat van: Bounty op augustus 22, 2013, 09:54:09
Da's dan nog altijd ruim € 500,- verschil!!! Best veel geld voor XT32. Kan je dat geld, als je toch wil/moet uitgeven, niet beter in een goede speler of speakers of zoiets dergelijks investeren?
Voor juni van dit jaar deed je met een SR7007 aardig mee dus dat zal de komende jaren ook nog wel zo zijn  HB

KEuze lijkt me makkelijk........7007!

Ja, als je nog geld wilt uitgeven doe dan audyssey pro, de beste vorm van audyssey. Hou je nog geld over voor een lekker biertje of zo!

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Okke

Ga maar eens luisteren idd. Voor die 700,- euro haal je een prachtig apparaat in huis. Echter, als je geld te veel hebt ga je voor de 7008.

Beetje oren aan je hoofd kan je zelf eea prima inregelen. Echter wil of kan je dat niet dan moet je daar wat extra's voor over hebben. Zoals John al riep: grootse verschil is je luisterruimte, opstelling en je speakers. Laat je niet gek maken.

Overigens, ik vraag mij af wat D&M holding van plan is. Receiver was nieuw 1599,-. En nu 700.- Daar maak je jezelf en het merk volkomen belachelijk mee. Dus als je meteen een slordige 900,- euro wilt afschrijven meteen kopen die SR7008  :schater:
SR-7007

JohnWx

Citaat van: Okke op augustus 24, 2013, 20:22:34
Ga maar eens luisteren idd. Voor die 700,- euro haal je een prachtig apparaat in huis. Echter, als je geld te veel hebt ga je voor de 7008.

Beetje oren aan je hoofd kan je zelf eea prima inregelen. Echter wil of kan je dat niet dan moet je daar wat extra's voor over hebben. Zoals John al riep: grootse verschil is je luisterruimte, opstelling en je speakers. Laat je niet gek maken.

Overigens, ik vraag mij af wat D&M holding van plan is. Receiver was nieuw 1599,-. En nu 700.- Daar maak je jezelf en het merk volkomen belachelijk mee. Dus als je meteen een slordige 900,- euro wilt afschrijven meteen kopen die SR7008  :schater:

Prijs is niet van importeur maar gewoon dat sommige handelaren maar 50/100 euro pakken op een apparaat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Okke

Dan is de aanvankelijke prijsstelling associaal bij het in de markt zetten.

Ik ga van een gezonde marge uit van tussen de 20 en 40%. En dat laatste is echt al erg veel. Als je dus op 700,- geen verlies maakt, kan het er bij mij niet in dat de initiele prijs ooit 1599,- was.  violent1

Had imo nooit duurder dan 1000,- euro mogen zijn. Daar is ook D&M holding debet aan. Heeft te maken met adviesprijs, marge etc.
SR-7007

TurboMarco

Dus je kan beter niet het nieuwste van het nieuwste kopen maar gewoon even afwachten .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Okke op augustus 24, 2013, 22:38:27
Dan is de aanvankelijke prijsstelling associaal bij het in de markt zetten.

Ik ga van een gezonde marge uit van tussen de 20 en 40%. En dat laatste is echt al erg veel. Als je dus op 700,- geen verlies maakt, kan het er bij mij niet in dat de initiele prijs ooit 1599,- was.  violent1

Had imo nooit duurder dan 1000,- euro mogen zijn. Daar is ook D&M holding debet aan. Heeft te maken met adviesprijs, marge etc.


Weet niet hoe je aan de wijsheid komt maar totale onzin

De advies prijs = inkoop x 2 ex. BTW

Alleen bij lagere instappers is het minder marge x 1.7

Dus ligt niet aan de importeur maar aan een paar handelaren die vanuit semi "thuis" verkopen

Inkoop is voor iedereen gelijk alleen nemen sommige genoegen met 50/100 euro op een apparaat, daarbij moet je afvragen of dat wel gezond is voor de markt (lijkt me niet)

Zegt natuurlijk ook iets over Marantz vandaag de dag dat ze maar aan iedereen leveren, er is een recht van leveren wettelijk maar je zegt gewoon geen voorraad meer.....

Nadeel is dat Marantz zelf zwaar moet bijleggen op de inkoop ivm prijs protectie
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#26
 stupid Zomaar een nteressant draadje geworden. John, thnx! notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

CBdicX

#27
Citaat van: Cobraatje op augustus 24, 2013, 12:34:28
Als ik de opbouw en gewicht van de Onkyo zie, kan geen van beide de Onkyo aan.
Qua nieuw codecs, gimmicks e.d., Audyssey e.d. zit er natuurlijk een wereld van verschil.
Ik weet niet op welk volume jij films kijkt, maar een 7.1 opstelling kan voor een middenklasse receiver vrij veeleisend zijn.
Het beste is proberen te regelen om thuis te beluisteren.

Kan ik 100% onderstrepen, ik ben net 2 dagen overgestapt van de SR7007 naar een Onkyo TX-NR818, een wereld van verschil met de 7007, en dan in de positieve zin voor de Onkyo. Ik probeer hier op dit Marantz forum Marantz niet naar beneden te halen maar er is geen een merk, wie dan ook, die tegen Onkyo op kan. Onkyo levert al; jaren meer voor minder geld (NR818 heb ik gekocht voor 709,00 euro !!!!!!). En dan die heerlijke XT32. Goed die zit dan eindelijk op de 7008 maar tegen welke prijs, daar koop je 2 Onkyo's voor die dan ook nog eens meer mogelijkheden hebben. Ik zou maar eens goed naar de mogelijkheden kijken want na een setup Audyssey XT32 klinkt het allemaal het zelfde in dezelfde kamer met dezelfde speakers.......

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Ehhhhhhhhhhh:

Citaat:
mmmmmm als je ze naast elkaar zet nog even over nadenken of je moet echt Marantz willen