7008 vs 7007

Gestart door astonmartin, augustus 21, 2013, 16:47:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

astonmartin

Beste forummers,

Heeft iemand de nieuwe sr 7008 al horen spelen, en hoe verhoud deze tot zijn voorganger de sr 7007??
Zitten er bijv kwalitatief betere componenten onder "kap" ??  Een groot voordeel is wel dat de 7008 XT 32 aan boord heeft.
Maar ja een 7007 is nu wel voor een gunstig bedrag aan te schaffen. ?

Bounty

Naar ik begrepen heb zijn de verschillen minimaal.
GEzien het prijsverschil van ruim 700 euri's ga ik a.s zaterdag voor de SR 7007!

Gerkro

Citaat van: Bounty op augustus 21, 2013, 16:49:40
Naar ik begrepen heb zijn de verschillen minimaal.
GEzien het prijsverschil van ruim 700 euri's ga ik a.s zaterdag voor de SR 7007!

700 euro.... shutup
Geloof nooit dat er zoveel verschil in wat er onder de kap zit kan zijn dat je dat prijsverschil kan rechtpraten!!

Maar ik heb ze nog niet vergeleken.

bas focal marantz

Citaat van: Gerkro op augustus 21, 2013, 17:27:10
700 euro.... shutup
Geloof nooit dat er zoveel verschil in wat er onder de kap zit kan zijn dat je dat prijsverschil kan rechtpraten!!

Maar ik heb ze nog niet vergeleken.
Als er een nieuw model komt , zeer kleine veranderingen in mogenlijkheden , maar als je het mij vraagt zijn 99% van de gebruikte componenten net als zijn voorgangen .

Dus het ''oude'' model gaat weg en kan je nu met ''voordeel'' kopen , en over een half jaar komt er 7009 .
Oud is ie niet , en voordeel wordt wel ingecalculeerd .

Dat is marketing strategie .

De een wil een nieuw model en de ander denkt zijn slag te slaan .

Bounty

Citaat van: Gerkro op augustus 21, 2013, 17:27:10
700 euro.... shutup
Geloof nooit dat er zoveel verschil in wat er onder de kap zit kan zijn dat je dat prijsverschil kan rechtpraten!!

Maar ik heb ze nog niet vergeleken.

Juist!
Da's precies mijn gedachte. Het zal dus nog wel ff duren voordat de 7008 een verkoop knaller gaat worden.

Cobraatje

Als je films e.d. belangrijk vindt, Audyssey XT vs XT32 is een behoorlijk verschil.
Verder verwacht ik buiten misschien wat gimmicks geen enkel kwaliteitsverschil.
De 7008 verwacht ik is met goed zoeken straks voor rond de €1250 te krijgen. Is nog steeds een groot verschil met de 7007.

Bounty

Citaat van: Cobraatje op augustus 22, 2013, 09:41:50
Als je films e.d. belangrijk vindt, Audyssey XT vs XT32 is een behoorlijk verschil.
Verder verwacht ik buiten misschien wat gimmicks geen enkel kwaliteitsverschil.
De 7008 verwacht ik is met goed zoeken straks voor rond de €1250 te krijgen. Is nog steeds een groot verschil met de 7007.

Da's dan nog altijd ruim € 500,- verschil!!! Best veel geld voor XT32. Kan je dat geld, als je toch wil/moet uitgeven, niet beter in een goede speler of speakers of zoiets dergelijks investeren?
Voor juni van dit jaar deed je met een SR7007 aardig mee dus dat zal de komende jaren ook nog wel zo zijn  HB

KEuze lijkt me makkelijk........7007!

Cobraatje

Heb jij ervaring met XT versus XT32?

Ik weet niet wat voor set TS heeft, dus misschien heeft hij wel al goede speakers.
Zelf weet ik uit ervaring, heb o.a. de Denon 3311(XT), Marantz 6006(XT), Integra dhc 80.2(XT32) als versterkers gehad, dat na speakers/kamer/plaatsing de overstap van XT naar XT32 bij mij de grootste vooruitgang in geluid bracht.

Bounty

#8
Heb er geen ervaring mee Cobra.
Maar is het die 500+ euro waard?

Voor mij persoonlijk hoeft het (nog) niet. Met een 7007 ga ik van -1 => 8,5 Dus al aanzienlijke verbetering!
Dus ga lekker iets anders doen met dat geld  HB

JohnWx

Citaat van: Bounty op augustus 22, 2013, 10:11:13
Heb er geen ervaring mee Cobra.
Maar is het die 500+ euro waard?

Voor mij persoonlijk hoeft het (nog) niet. Met een 7007 ga ik van -1 => 8,5 Dus een al aanzienlijke verbetering!
Dus ga lekker iets anders doen met dat geld  HB

hello hello hello hello hello



rondje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Bounty


Cobraatje

Citaat van: Bounty op augustus 22, 2013, 10:11:13
Heb er geen ervaring mee Cobra.
Maar is het die 500+ euro waard?

Voor mij persoonlijk hoeft het (nog) niet. Met een 7007 ga ik van -1 => 8,5 Dus al aanzienlijke verbetering!
Dus ga lekker iets anders doen met dat geld  HB

Veel plezier met de 7007 :lol:, een mooi apparaat.
Dat was het punt wat ik probeerde te maken: Er is verschil en behoorlijk ook. Of dat het extra geld waard is, is voor een ieder om zelf te bepalen.

ValentinoA

ik heb de SR7007 nu ongeveer een half jaar in bezit en geen seconde spijt van gehad. Deze als vervanger van de SR5004 die de geest gegeven heeft. De verschillen tussen de 7007 en 7008 kan ik je niet geven, tussen de 5004 en de 7007 wel en de upgrade is absoluut de moeite.

Gezien de prijzen online voor de 7007 zou ik eigenlijk niet twijfelen. Denk dat als je nu de 7007 koopt en volgend jaar de 7008 je misschien even duur uit bent dan nu gelijk de 7008 te kopen......en dan kan je mss de 7007 doorverkopen en komt het je dus uiteindelijk goedkoper uit?
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

astonmartin

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Een reciever die "aardig" meekomt is misschien niet de juiste keuze. De nieuwe reciever mag een onkyo tx sr805 vervangen. Ik heb een 7.1 opstelling met rondom focal speakers uit de 800 serie...(fronts 816v)  aangevuld met een svs subwoofer..
Dus misschien had de vraag moeten zijn, kan een 7007 mijn huidige onkyo "aan" of word dit toch de 7008 vanwege XT32?????

astonmartin

Nog vergeten marantz ud 5007 als speler..