Volume SR7007 tov Stereo versterker

Gestart door Knupse, juli 11, 2013, 20:27:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Knupse

Hallo,

Ik heb een vraag.

Ik ben in het bezit van een SR7007, aangezien ik (nog) 2 luidsprekers heb, heb ik er een standaard stereo opstelling van gemaakt met de speakers aangesloten op Front L/R.

In vergelijking met mijn oude Sony FA 3 ES versterker vind ik het geluid van mijn luidsprekers zacht klinken.
Als ik op mijn oude stereo versterker de volume knop een kwart tot een derde open draaide, werden de buren echt niet blij van me.

Nu kan ik het volume tot ruim over de helft open schroeven om op het zelfde niveau te spelen.
(Als ik op mijn oude versterker tot over de helft was gegaan waren de ramen er uitgeblazen)
De FA 3 ES was trouwens maar 60 W (20-20khz @8 ohm)

Mijn luidsprekers:  Tannoy P40. (oude Precision serie uit '98) kunnen een versterker vermogen aan tot 200W per kanaal @ 8 ohm. de luidsprekers hebben een gevoeligheid van 92 dB

Dit zou toch probleemloos aan te sturen moeten zijn voor de SR7007?  

Misschien is het ook gewoon mijn beleving en moet ik wennen aan een volume schaal van 0-100 met daarbij een draaiknop die oneindig rond gaat i.p.v. een echte ouderwetse stalen volumeknop met db schaalverdeling (wel met AB en motordrive  :yes:
Maar voor mijn gevoel zou een SR7007 op half volume en blok verder te horen moeten zijn........

p.s. Alle bron ingangen staan nog gewoon op 0 dB. Is het raadzaam om die vol open te zetten ? (maakt mijn inziens wel wat uit, maar scheelt niet de hele wereld)


Wie van jullie weet raad?

Alvast bedankt,
Ton

Stadium III

Ton

Wat je nu vergelijkt is een wereld van verschil
Ik heb het zelf al verschil gemerkt tussen recievers van Marantz dat er verschil in volume zat

Hoe heb je de reciever ingesteld ? Audyssey of niks en hoe draai je de muziek ?

Je kunt de bronnen een paar DB erbij zetten maar goed stereo tov surround zal altijd anders blijven
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

De ene volume knop is de andere niet qua regeling en stapjes van harder zetten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Bij een "normale" stereo amp zit je bij een stand van +/- 12uur meestal op een vermogen van ongeveer 100%
Wat geeft de 7007 op zijn display aan bij ongeveer gelijk volume?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Niet druk om maken, gewoon een draai aan die knop geven tot jij, of je buurman, het mooi en/hard genoeg vindt.

AndreC

Mijn ervaring is ook wat Lo zegt.
Bij de vintage kan ik ook niet veel harder instellen dan 12 uur, ga ik verder gaat het peak lampje branden.
Gehoormatig zou ik zeggen dat de 7007 harder speelt dan de 140.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Cornelis1921

#6
 stupid Hey Ton, allereerst welkom geheten.

Wat leuk dat jij de P40 van Tannoy heb staan. Ik heb van 2000 tot in 2004 2x P30 als luidsprekers gebruikt. Vond het het ook fijne luidsprekers, zeker voor de prijs die ik er voor betaald heb: Hfl999,00 p.p. (Overgaauw, Leiden). De gevoeligheid van de P30 is een fractie lager n.l. 91dB. En de P30 heeft een 3-weg i.p.v. een 4-weg configuratie.
I.i.g. nog veel plezier in audioland en op het forum.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Knupse

Mensen, als eerste bedankt voor alle reacties tot zo ver.

Heb gisteren de audyssee set up gedraaid, geeft het systeem aan dat mijn front rechts uit fase zou staan... ???
Zal aan mij liggen, maar mijn luidspreker kabel heeft een duidelijke markering. de draad met de groene streep zit op zowel de receiver als op de boxen aangesloten op de zwarte connector (zowel links als rechts) dus theoretisch moeten de speakers in fase staan.  Was trouwens wel een crime om mijn draad (4mm2) langs die coneectoren te wurmen (bij mijn oude Sony ES konden de schroeven veel verder worden uitgedraaid...)

hoe dikke kabels gebruiken jullie gemiddeld?

Heb uiteindelijk alle instellingen weer terug op af fabriek gezet...
alleen in gesteld dat ik maar 2 front speakers heb.

verder gevoeligheid van de ingangen of luidsprekers in de instellingen aan gepast....
kan dus nog wel her en der opgeplust worden...

wat me wel op valt is dat ik veel meer laag heb dan vroeger  :yes:

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: Knupse op juli 12, 2013, 14:11:29
Mensen, als eerste bedankt voor alle reacties tot zo ver.

Heb gisteren de audyssee set up gedraaid, geeft het systeem aan dat mijn front rechts uit fase zou staan... ???
Zal aan mij liggen, maar mijn luidspreker kabel heeft een duidelijke markering. de draad met de groene streep zit op zowel de receiver als op de boxen aangesloten op de zwarte connector (zowel links als rechts) dus theoretisch moeten de speakers in fase staan.  Was trouwens wel een crime om mijn draad (4mm2) langs die coneectoren te wurmen (bij mijn oude Sony ES konden de schroeven veel verder worden uitgedraaid...)

hoe dikke kabels gebruiken jullie gemiddeld?

Heb uiteindelijk alle instellingen weer terug op af fabriek gezet...
alleen in gesteld dat ik maar 2 front speakers heb.

verder gevoeligheid van de ingangen of luidsprekers in de instellingen aan gepast....
kan dus nog wel her en der opgeplust worden...

wat me wel op valt is dat ik veel meer laag heb dan vroeger  :yes:
Dat gedoe met volume verschilt van versterker tot versterker en kan zelfs iets afwijken met 2 dezelfde versterkers onderling.
Ik heb eens 2 PM 7004 versterkers gehad en die moest ik iets anders instellen, niet veel maar toch.....
Ook dat uit fase gedoe ik gedoe heb ik ook wel eens, maar niet altijd, waar dat in zit weet ik ook niet maar als jij zeker bent dat de aansluiting goed is gewoon op doorgaan of negeren drukken.

abeeha

Hoi allemaal inheb een vraagje.
Het betreft een marantz sr3001 waarvan het uitschakel via afstandsbediening wel werkt ,maar aanschakelen niet meer?.
Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee!.

lo

Maak hier even een appart topic van als je wil ipv deze vraag in dit draadje te stellen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

janhifi

Hoi,

Wat je omschrijft klink bekend in de oren :-)
Ik ben ook gestart met een marantz SR7005 en een stereo opstelling.
Exact het gevoel wat je beschrijft had ik ook.

Zover ik het begrepen heb van mijn dealer;
- stereo versterkers reageren liniear op het draaien aan de volumeknop (dus verhoudingsgewijs is draaien en dan gelijk harder 1:1)
- AV receivers reageren nu eenmaal niet zo direct, een surroundversterker reageert exponentieel (dus in het begin weinig, totdat je op de 50% zit van je vermogen, iedere toename nu, klink harder)

Of zoals mijn dealer het zei: een AV receiver werkt pas als deze op gang is...

Probeer het eens met een koptelefoon op, dan krijg je hiervan een aardige indruk.

Niets om je druk over te maken!

Jeroen

Heb je al eens geprobeerd om de pure direct mode in te schakelen? Deze functie is ook om alle dsp uit te schakelen en juist alleen om in stereo te luisteren.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

janhifi

Citaat van: Jeroen op augustus 02, 2013, 18:47:38
Heb je al eens geprobeerd om de pure direct mode in te schakelen? Deze functie is ook om alle dsp uit te schakelen en juist alleen om in stereo te luisteren.


reeds geprobeerd, maak niets uit.
ik heb van collega's met een vergelijkbare receiver ook begrepen dat zij dit ook herkennen.