6006

Gestart door michielw, juni 06, 2013, 12:56:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michielw

Hallo allen,
sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Marantz 6006. Naast het feit dat ik echt onder de indruk ben van het geluid, ik hoor echt geluiden die ik hiervoor nooit heb gehoord, heb ik een tweetal problemen:
- nadat het 1 keer gewerkt heeft ziet mijn iMac de 6006 niet meer. Gelukkig heb ik een airport en stuur ik de muziek daarheen en vervolgens met een optische kabel naar de 6006. Maar de 6006 hangt keurig in het netwerk en zou dan toch bekend moeten zijn en er moet dan toch direct muziek heen kunnen?
- De set top box is aangesloten op de 6006 (HDMI in) die vervolgens de TV aanstuurt (HDMI out). Alleen doet de TV het niet als de versterker niet aan staat. Als ik hem even aanzet komt er beeld (maar ook geluid over de speakers en dat wil ik lang niet altijd) en als ik hem dan uitzit blijft het beeld. Maar klopt het dat de versterker eerst aan moet voor het signaal wordt doorgegeven?

Misschien fout om 2 topics in 1 bericht te plaatsen, in dat geval excuses.
Ik hoor graag, groeten, Michiel

spekkie99

Voor 1 is er wellicht een software update voor je 6006?

In het menu kan je geloof ik instellen welke HDMI poort er doorgegeven moet worden als de receiver uit staat.

Veel plezier ermee!

michielw

Thnx, laatste firmware op gedownload maar mag niet baten. De Marantz hangt in het netwerk (internet radio werkt ook perfect) maar is onbekend qua Airplay. iMac, Spotify, Airfoil noch iTunes kennen 'm...

sattie

Alles even spanningsloos maken inclusief je netwerk router/modem even 5 min wachten dan alles weer opstarten en dan nog eens proberen.

michielw

OK Sattie dank! Helpt altijd zou je denken en via het menu werkte het ook weer maar kennelijk was deze erg harde reset nodig! Als ik nu de versterker aanzet en daarna de Mac, vindt Airfoil de 6006 meteen. Ik blijf wel de Airfol applicatie gebruiken want dan kan ik volume koppelen (dus met mijn toetsenbord harder en zachter zetten).
Zo eens kijken of hij nu ook spontaan signaal van de settop box doorgeeft aan de TV (in standby modus).
Nogmaals dank, dit werkt iig!