De set van Ron_Marantz

Gestart door Ron_Marantz, mei 25, 2013, 14:35:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron_Marantz


Citaat van: Audiotic op mei 17, 2014, 21:33:10
Wat ook enorm goed werkt (en gaat ook op voor de 8005) is een SqueezeBox Touch als front-end. Bediening daarvan is ongeevenaard. Via de Coax dan naar de Marantz. OK, is max 96 kHz, maar 192 kHz files worden netjes gedownrate naar 96. En het klinkt nog steeds TOP.
Enkel DSD gaat erover heen.

Nog een vraag: ik ben erg benieuwd op welke filterinstellingen JIJ uitkomt!

Ik heb hem op Filter1 staan...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Marantz | B&W

Audiotic

En Noise Shaping en DC?
Ik heb filter 2, NS aan en DC off.


Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

polleke_cgc

Citaat van: Audiotic op mei 18, 2014, 22:01:53
Het afspelen met de Linn ging perfect via het netwerk. En ik heb qua hardware (alles gigabit) en software NIETS veranderd...

Heb je al eens gekeken hoe snel je netwerk werkt op dat kabeltje aangesloten aan de Marantz ? Eens je laptop erop aansluiten en een groot bestand kopiëren... Werken de overige dingen (spotify of internetradio) ?

Audiotic

Mijn netwerk is sneller (>100MB/s) dan de NAS (35 ongeveer). Let wel megabyte, niet bit. Dat is het probleem niet. Internetradio, spotify, netwerkbesturing doen het allemaal.....


Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

polleke_cgc

Citaat van: Audiotic op mei 19, 2014, 14:45:15
Mijn netwerk is sneller (>100MB/s) dan de NAS (35 ongeveer). Let wel megabyte, niet bit. Dat is het probleem niet. Internetradio, spotify, netwerkbesturing doen het allemaal.....

Getest op de kabel die naar je Marantz gaat ? Voor internetradio heb je quasi niets nodig (als dat aan 256 kb/s geraakt mag je heel gelukkig zijn), maar zelfs 5.6 DSD verpatst met moeite 11 Mb/s...
Een Gb netwerkgebruikt alle 4 koperparen van je kabel, de "netwerkkaart" in je Marantz is normaal een 100 Mbitter (meer is toch nergens voor nodig), die daar maar de helft van gebruikt. De kans is heel klein, maar bv. met een slechte kabel kan je rare effecten krijgen.

Hier stream ik mijn muziek met de streamsoftware van mijn Synology NAS (een 213J) : dat lukt zonder problemen. Misschien toch eens andere streamsoftware gebruiken : dat is de fout die je Marantz geeft...
T'is natuurlijk wel vreemd dat je met een andere speler geen problemen hebt en wel met die Marantz...

Audiotic

Dank je Polleke, de kabel is exact dezelfde Cat6 als vroeger naar de Linn ging. Komt van een switch nabij de set waar ook de Squeezebox aan hangt, die nu perfect 192/24 afspeelt, en de MacMini die de DSD van het netwerk haalt. Nee, de bekabeling is het niet. Ik heb 2 DLNA servers getest, die beide prima werkten met de Linn. Het moet iets met de Marantz zijn. Ik ga ze maar eens bellen!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

jowa

Krijg je die server error vanaf de NA 11 naar je NAS waar je muziek op staat of van de app  naar de Marantz?
Welke server draai je mee?
Is deze compatible met de NA 11?

Audiotic

Het verschijnt in het scherm van de NA11S1. Ik gebruik Squeezebox Server (heeft DLNA / UPnP) en Subsonic, beide deden het prima op mijn Linn. Ook de Linn eigen server (is DLNA) Kinsky is niet van plan met de Marantz te werken. Mimin server kan mijn library niet aan (te groot), en Twonky, nu ja, als ik me daartoe moet verlagen, dan laat maar.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

WimPeu

Wat is er mis met Twonky? Draait hier als een zonnetje met alles wat maar muziek kan afspelen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Audiotic

Krijgt mijn library niet gelezen. Te groot? Na 2 dagen was de indexering nog niet af.


Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

polleke_cgc

Heb vroeger nog mediamonkey gebruikt (voor ik mijn NAS had). Maar ik vrees dat die enkel voor windows bestaat. Heb een goeie 4000 flacs staan, en een 20.000 MP3's (die ik quasi nooit meer gebruik) : dat ding had daar geen problemen mee. Indexeren duurde een minuut of 10, kan ook minder geweest zijn...
Op mijn NAS staat dus hetzelfde en die werkt evengoed vlekkeloos.

Audiotic

Heb > 100.000 bestanden. Bijna alles lossless em hires....


Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Oh ja en met veel tags, grote album art, lyrics ...


Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

polleke_cgc

Eigenlijk zou dat geen probleem mogen zijn, toch als die stream-server een beetje een deftige database gebruikt... Een mediamonkey bv. gebruikt voor zover ik weet een SQLlite daarvoor.

PS : net voor de leute mijn flac'skes eens geteld : zijn er toch wat meer dan ik gedacht had. Meer dan 8000... De meeste heb ik trouwens zelf geript.

Cornelis1921

Citaat van: polleke_cgc op mei 20, 2014, 18:30:47
Eigenlijk zou dat geen probleem mogen zijn, toch als die stream-server een beetje een deftige database gebruikt... Een mediamonkey bv. gebruikt voor zover ik weet een SQLlite daarvoor.

PS : net voor de leute mijn flac'skes eens geteld : zijn er toch wat meer dan ik gedacht had. Meer dan 8000... De meeste heb ik trouwens zelf geript.
Heb jij de hard copies opgeslagen ter backup van of heb jij ze inmiddels de deur uit gedaan?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *