Marantz SR7007 en Denon AVR3313

Gestart door pietr, mei 19, 2013, 23:42:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AndreC

Citaat van: pietr op mei 21, 2013, 22:56:22
Die iPhoneapp ziet er niet echt modern uit. Werkt het wel goed? Het volume bedienen lijkt me onhandig, als je het scherm op de verkeerde plaats aanraakt, schiet het volume ineens naar max., of valt dat wel mee? Mij lijkt een draaischijf handiger.

Via de app gaat hij zo wie zo niet tot de max, is afgeschermd, en ook instelbaar tot hoe hard je hem kunt bedienen via de app, ik heb hem nog standaard staan, geloof dat het -6 is.
Ik persoonlijk heb geen moeite ermee.
Je kunt op de + en - drukken, of je bediend het volume met je vinger via de schuifbalk.

Op de iPad is het wel net iets makkelijker omdat het scherm wat groter is.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

pietr

Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

pietr

#32
Helaas is er geen apart Denon forum, dus ik blijf hier wel meelezen. Ik ben niet zo'n actieve poster: ik heb niet zoveel te vertellen, meer te vragen eigenlijk.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

pietjepc

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! En ondanks dat het geen Marantz is, zal je hier ongetwijfeld veel plezier aan beleven! :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietr op mei 22, 2013, 17:04:11
Helaas is er geen apart Denon forum, dus ik blijf hier wel meelezen. Ik ben niet zo'n actieve poster: ik heb niet zoveel te vertellen, meer te vragen eigenlijk.

bij de meeste gaat het niet over Marantz  :wink:

gewoon lekker mee kletsen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: pietjepc op mei 22, 2013, 17:31:03
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! En ondanks dat het geen Marantz is, zal je hier ongetwijfeld veel plezier aan beleven! :wink:

binnenkant is hetzelfde  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op mei 22, 2013, 20:37:10
bij de meeste gaat het niet over Marantz  :wink:

gewoon lekker mee kletsen
Zet jij de thee John pak ik de maria kaakjes.  :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pietr

Kaakjes? Ik dacht meer aan een lekkere stroopwafel.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

AndreC

Citaat van: John Wx op mei 22, 2013, 20:37:43
binnenkant is hetzelfde  :evil:

Je kunt dit wel blijven aankaarten.

Intern zijn er toch zaken anders afgestemd, want ze klinken anders.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Citaat van: pietr op mei 22, 2013, 17:02:04
Net opgehaald.

Proficiat met je nieuwe aanwinst.
Veel plezier ermee.

Hou ons op de hoogte van je bevindingen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

pietr

Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 22, 2013, 22:05:09
Je kunt dit wel blijven aankaarten.

Intern zijn er toch zaken anders afgestemd, want ze klinken anders.

Dat vind jij en zo ja welke dingen dan roepen is 1 maar onderbouwen 2
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AndreC

Citaat van: John Wx op mei 23, 2013, 00:48:46
Dat vind jij en zo ja welke dingen dan roepen is 1 maar onderbouwen 2

Ik roep niet zo maar iets, ik heb het gehoord.
En wat moet ik onderbouwen?, ik hoorde verschil, ik heb gekozen voor de SR7007 en niet voor de AVR3313.
Mijn oren hebben besloten, is dit onderbouwing genoeg ?

Ik ken ook mensen die hebben op iedere product wel een op- of aanmerking zonder ze gehoord te hebben of zelfs gezien (buiten plaatjes op internet na). violent1
Getalletjes er reviews lezen zegt niks, hoe je oren het ontvangen des te meer.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 23, 2013, 01:00:59
Ik roep niet zo maar iets, ik heb het gehoord.
En wat moet ik onderbouwen?, ik hoorde verschil, ik heb gekozen voor de SR7007 en niet voor de AVR3313.
Mijn oren hebben besloten, is dit onderbouwing genoeg ?

Ik ken ook mensen die hebben op iedere product wel een op- of aanmerking zonder ze gehoord te hebben of zelfs gezien (buiten plaatjes op internet na). violent1
Getalletjes er reviews lezen zegt niks, hoe je oren het ontvangen des te meer.

Dat is een veronderstelling en dat is geen onderbouwing.

Getallen zijn feiten daar kan je niks aan veranderen

Als D&M Holding zelf zegt dat het zelfde artikel is, alleen heeft de een S-video meer de Marantz en jij hoort duidelijk verschil kan ik alleen maar concluderen dat er een van beide misschien wel niet 100% was
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AndreC

Citaat van: John Wx op mei 23, 2013, 01:18:33
Dat is een veronderstelling en dat is geen onderbouwing.

Getallen zijn feiten daar kan je niks aan veranderen

Als D&M Holding zelf zegt dat het zelfde artikel is, alleen heeft de een S-video meer de Marantz en jij hoort duidelijk verschil kan ik alleen maar concluderen dat er een van beide misschien wel niet 100% was

Ik onderbouw door te zeggen dat mijn oren de Marantz beter vond klinken.

Getallen blijven getallen, zijn meerdere Marantz apparaten met bv de cs4398 DAC erin, toch klinkt geen het zelfde.
Gaat om meer, en door dit soort dingen te lezen kun je geen oordeel geven.

Ik weet zeker dat hal9000 de beste versterker heel beroerd kan laten klinken, kwestie van intern aan wat potmetertjes te draaien, wil hier dus mee aangeven dat de marantz anders blijkt afgesteld, dit verklaart het andere geluid.

Dus jij beweerd dat een s-video €300 kost, er zal zeer zeker meerdere zaken intern anders afgeregeld zijn, want niet alleen ik geef aan dat de avr3313 anders klinkt dan een SR7007.
Als de avr3313 het zelfde geklonken had dan had ik mij de €300 natuurlijk gespaard. Voor het uiterlijk hoef ik het niet te doen, zie hem alleen als ik een blik bonen uit de kast pak  :schater:

En ik heb ook al redelijk veel gelezen, maar nergens kan ik iets lezen dat ze beiden 100% identiek qua geluid zijn.
Althans beweerd door D&M.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.