Squeezebox of Sonos (of beiden)?

Gestart door Actionhost, mei 07, 2013, 10:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slashhead

Citaat van: xander32 op mei 18, 2013, 11:06:15
Slashead hoorde juist GEEN verschil  :wink:

ik hoorde wel duidelijk verschillen, behalve als ik de SA8400/Sonos over de MF M1 liet gaan. Dan hoorde ik niet echt een wezenlijk verschil.

spekkie99

Citaat van: Slashhead op mei 17, 2013, 06:57:38
Ik heb beiden en gebruik alleen de Sonos. Ik vind de 24/192 SBT niet beter klinken dan de 16/44.1 van de Sonos. Als ik eerlijk moet zijn doet de Sonos het eigenlijk nog beter op 16/44.1. Het probleem IMHO van de SBT is dat het geluid erg plastisch is naar mijn beleving. Het is saai en ging me erg snel vervelen als ik die een tijdje heb aanstaan. Dit valt het meeste op als je de drum partijen volgt. De Sonos heeft meer ballen om maar zo te zeggen en daar kun je uren naar luisteren.

Beiden gingen over mijn MF M1 DAC.

Als ik vergelijk met mijn SA8400 speler dan is de ranking als volgt:

1)- SA8400 24/192 (SACD)
2)- Sonos Connect + MF M1 (16/44.1)
3)- SA8400 16/44.1 (CD)
4)- SBT + MF M1 (16/44.1 - 24/192)

Als ik mijn SA8400 over de MF M1 DAC laat lopen dan hoor ik geen verschil met de Sonos.

Citaat van: xander32 op mei 18, 2013, 11:06:15
Slashead hoorde juist GEEN verschil  :wink:

Hoe kan je een ranking maken als je geen verschil hoort?

joep

Moet zeggen dat de Sonos ook mijn voorkeur had boven de SBT.
Heb nu de Bluesound in huis. Maar kan door aanwezigheid van nog niet op oorlogssterkte spelen.

xander32

Citaat van: spekkie99 op mei 18, 2013, 17:53:52
Hoe kan je een ranking maken als je geen verschil hoort?
Transparantie is het oplossend vermogen, de resolutie. Het geen verschil horen tussen verschillende sample rates heeft m.i. mogelijk daarmee van doen (SBT vs. Sonos). Dat Slashead vervolgens de muziek via de Sonos heeft ervaren als met meer ballen, ik leg dat uit als met meer kracht, meer fundament, meer bass, heeft weinig met transparantie van doen maar veel meer met klankkleur.

Daar worden twee verschillende grootheden door elkaar gebruikt :wink:.

spekkie99

Citaat van: xander32 op mei 18, 2013, 19:52:59
Transparantie is het oplossend vermogen, de resolutie. Het geen verschil horen tussen verschillende sample rates heeft m.i. mogelijk daarmee van doen (SBT vs. Sonos). Dat Slashead vervolgens de muziek via de Sonos heeft ervaren als met meer ballen, ik leg dat uit als met meer kracht, meer fundament, meer bass, heeft weinig met transparantie van doen maar veel meer met klankkleur.

Daar worden twee verschillende grootheden door elkaar gebruikt :wink:.

jij begon over resolutie.
Slashead heeft een ranking gemaakt op basis van zijn gehoor en de waargenomen verschillen.

Heb je de 753 zelf gehad?

xander32

Citaat van: spekkie99 op mei 18, 2013, 20:33:03
jij begon over resolutie.
Slashead heeft een ranking gemaakt op basis van zijn gehoor en de waargenomen verschillen.

Heb je de 753 zelf gehad?
Uitvoerig aan de tand gevoeld en 1 op 1 vergeleken met andere speakers in dezelfde prijsklasse destijds  :wink:. Dat alles in dezelfde ruimte en in dezelfde keten.


Maar weer on-topic, met ons welles/nietes spelletje gaat de ts. niets opschieten, toch?

spekkie99

Citaat van: xander32 op mei 18, 2013, 20:42:27
Uitvoerig aan de tand gevoeld en 1 op 1 vergeleken met andere speakers in dezelfde prijsklasse destijds  :wink:. Dat alles in dezelfde ruimte en in dezelfde keten.


Maar weer on-topic, met ons welles/nietes spelletje gaat de ts. niets opschieten, toch?

Iemand hoort verschillen en jij begint over resolutie?
Snap je mijn punt?

xander32

Citaat van: spekkie99 op mei 18, 2013, 22:25:59
Iemand hoort verschillen en jij begint over resolutie?
Snap je mijn punt?
... Lees nog ff terug het eerste stukje van zijn ervaren; geen verschil tussen SBT hoge sample rate vs. Sonos lagere sample rate. Daar doel ik op. Mijn punt welke ik probeer aan te geven, is dat zijn speakers waarschijnlijk onvoldoende kwaliteit (onvoldoende resolutie) hebben om dat verschil te kunnen weergeven :wink:. De vervolgens daarop aangegeven verschillen aangaande "meer ballen" zeggen m.i. niets over de kwaliteit van de streamingcomponent, maar slechts wat over diens klank en de persoonlijke voorkeur van Slashead.


Hopenlijk snap je nu ook mijn punt. Zo niet dan niet, even goede vrienden :-).

spekkie99

Citaat van: xander32 op mei 18, 2013, 22:33:49
... Lees nog ff terug het eerste stukje van zijn ervaren; geen verschil tussen SBT hoge sample rate vs. Sonos lagere sample rate. Daar doel ik op. Mijn punt welke ik probeer aan te geven, is dat zijn speakers waarschijnlijk onvoldoende kwaliteit (onvoldoende resolutie) hebben om dat verschil te kunnen weergeven :wink:. De vervolgens daarop aangegeven verschillen aangaande "meer ballen" zeggen m.i. niets over de kwaliteit van de streamingcomponent, maar slechts wat over diens klank en de persoonlijke voorkeur van Slashead.


Hopenlijk snap je nu ook mijn punt. Zo niet dan niet, even goede vrienden :-).

Volgens jouw logica zit het dan in de m1 dac, want de hoge bitrate sa8400 staat bovenaan, dus dat verschil liet de keten wel horen.

xander32

Citaat van: spekkie99 op mei 18, 2013, 23:11:39
Volgens jouw logica zit het dan in de m1 dac, want de hoge bitrate sa8400 staat bovenaan, dus dat verschil liet de keten wel horen.
Te kort door de bocht :wink:, omdat hij er de sample rate bij heeft vermeldt wil niet automatisch zeggen dat dit dan ook hetgeen is wat verschil maakte :wink:. Dat zal dan m.i. eerder de klanksignatuur van de Sa zijn. Slashead heeft aangegeven van het warme, volle geluid te houden welke zijn Missions produceren. De Sa bezit ook eenzelfde karakteristiek ...

Maar dat is voor ons beide gissen :yes:.



Slashhead

#25
Mijn beoordeling van de prestaties is ook gericht op de elementen die er voor mij toe doen. Oplossend vermogen of resolutie zijn voor mij op dit moment geen elementen waar ik herkenning bij heb en kan koppelen aan eigenschappen die ik kan waarderen. Bij de beoordeling van de SBT gaat het uitsluitend om mijn persoonlijke mening.
Bij de SBT maakt het niet uit wat ik er in stop. Ik heb studio masters gebruikt en deze terug gezet naar 16/44 voor de Sonos. Ik heb zelfs een studio master 24/192 gekocht van een SACD die ik al had om te vergelijken. De SBT en ik zullen nooit vrienden worden om maar zo te zeggen.

De conclusie dat ik blijkbaar een voorkeur heb voor "made in UK", kan ook best wel kloppen. Dit was ook een van de redenen waarom ik erg gecharmeerd was van de Marantz CD10 en nu dus de SA8400 heb (is natuurlijk niet UK). Toen ik de MF A220 hoorde was ik ook meteen verkocht... (was wel UK).
Nu is mijn keten nagenoeg made in UK, maar dat is onbewust gegaan...

JohnWx

Citaat van: Slashhead op mei 19, 2013, 00:29:47
Mijn beoordeling van de prestaties is ook gericht op de elementen die er voor mij toe doen. Oplossend vermogen of resolutie zijn voor mij op dit moment geen elementen waar ik herkenning bij heb en kan koppelen aan eigenschappen die ik kan waarderen. Bij de beoordeling van de SBT gaat het uitsluitend om mijn persoonlijke mening.
Bij de SBT maakt het niet uit wat ik er in stop. Ik heb studio masters gebruikt en deze terug gezet naar 16/44 voor de Sonos. Ik heb zelfs een studio master 24/192 gekocht van een SACD die ik al had om te vergelijken. De SBT en ik zullen nooit vrienden worden om maar zo te zeggen.

De conclusie dat ik blijkbaar een voorkeur heb voor "made in UK", kan ook best wel kloppen. Dit was ook een van de redenen waarom ik erg gecharmeerd was van de Marantz CD10 en nu dus de SA8400 heb (is natuurlijk niet UK). Toen ik de MF A220 hoorde was ik ook meteen verkocht... (was wel UK).
Nu is mijn keten nagenoeg made in UK, maar dat is onbewust gegaan...

Gentleman  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.