Squeezebox of Sonos (of beiden)?

Gestart door Actionhost, mei 07, 2013, 10:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Actionhost

Voor streamen gebruik ik nu (naar alle tevredenheid) een Sonos Connect. Echter heeft deze 1 nadeel en dat is dat 24 bit streaming niet mogelijk is.

Nu kan, zoals jullie weten, de welbekende Squeezebox dit wel. Ook op dit forum wordt deze veel gebruikt.  Op marktplaats betalen ze gemiddeld 250 euro voor een gebruikt exemplaar. Dus de SB is nog steeds erg in trek.

Wie heeft ervaring met beide streamers en wie is van Sonos naar Squeezebox gegaan of andersom? Wie heeft beide streamers?

Ik overweeg namelijk de aanschaf van een Squeezebox Touch naast, of in plaats van, de Sonos.


PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

joep

Heb een heel stuk over beide geschreven en waarom ik van SBT naar Sonos ben overgestapt.

Actionhost

Citaat van: joep op mei 07, 2013, 10:08:26
Heb een heel stuk over beide geschreven en waarom ik van SBT naar Sonos ben overgestapt.

Net gelezen. De prettige interface i.c.m. Spotify dus doorslaggevend. Ja daar kan ik me veel bij voorstellen. Er gaat weinig boven het gebruiksgemak van de Sonos app.

Geen behoefte aan 24 bit streaming?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Slashhead

#3
Ik heb beiden en gebruik alleen de Sonos. Ik vind de 24/192 SBT niet beter klinken dan de 16/44.1 van de Sonos. Als ik eerlijk moet zijn doet de Sonos het eigenlijk nog beter op 16/44.1. Het probleem IMHO van de SBT is dat het geluid erg plastisch is naar mijn beleving. Het is saai en ging me erg snel vervelen als ik die een tijdje heb aanstaan. Dit valt het meeste op als je de drum partijen volgt. De Sonos heeft meer ballen om maar zo te zeggen en daar kun je uren naar luisteren.

Beiden gingen over mijn MF M1 DAC.

Als ik vergelijk met mijn SA8400 speler dan is de ranking als volgt:

1)- SA8400 24/192 (SACD)
2)- Sonos Connect + MF M1 (16/44.1)
3)- SA8400 16/44.1 (CD)
4)- SBT + MF M1 (16/44.1 - 24/192)

Als ik mijn SA8400 over de MF M1 DAC laat lopen dan hoor ik geen verschil met de Sonos.

Actionhost

Citaat van: Slashhead op mei 17, 2013, 06:57:38
Ik heb beiden en gebruik alleen de Sonos. Ik vind de 24/192 SBT niet beter klinken dan de 16/44.1 van de Sonos. Als ik eerlijk moet zijn doet de Sonos het eigenlijk nog beter op 16/44.1. Het probleem IMHO van de SBT is dat het geluid erg plastisch is naar mijn beleving. Het is saai en ging me erg snel vervelen als ik die een tijdje heb aanstaan. Dit valt het meeste op als je de drum partijen volgt. De Sonos heeft meer ballen om maar zo te zeggen en daar kun je uren naar luisteren.

Beiden gingen over mijn MF M1 DAC.

Als ik vergelijk met mijn SA8400 speler dan is de ranking als volgt:

1)- SA8400 24/192 (SACD)
2)- Sonos Connect + MF M1 (16/44.1)
3)- SA8400 16/44.1 (CD)
4)- SBT + MF M1 (16/44.1 - 24/192)

Als ik mijn SA8400 over de MF M1 DAC laat lopen dan hoor ik geen verschil met de Sonos.

Een tevreden Sonos gebruiken!

Ik laat mijn Sonos lopen over de DAC van de SA15s2LE (vind ik beter klinken dan de DAC van de Sonis zelf). Klinkt bij mij ook idd meer dan prima. Zo heb ik een Dire Straits Remastered FLAC die echt klinkt als een zonnetje. En zo zijn er natuurlijk wel meer.

En op mijn wensenlijst (bij mijn set) heb ik de SB inmiddels al doorgestreept. Het kunnen streamen van 24/192 is meer een hebebdingetje dan wat anders. Ben in de markt voor een Marantz NR1504 voor surround. Deze kan ook 24/192 streamen.....koop ik 'm zeker niet om, maar nice to have.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

xander32

Citaat van: Slashhead op mei 17, 2013, 06:57:38
Ik heb beiden en gebruik alleen de Sonos. Ik vind de 24/192 SBT niet beter klinken dan de 16/44.1 van de Sonos. Als ik eerlijk moet zijn doet de Sonos het eigenlijk nog beter op 16/44.1. Het probleem IMHO van de SBT is dat het geluid erg plastisch is naar mijn beleving. Het is saai en ging me erg snel vervelen als ik die een tijdje heb aanstaan. Dit valt het meeste op als je de drum partijen volgt. De Sonos heeft meer ballen om maar zo te zeggen en daar kun je uren naar luisteren.

Beiden gingen over mijn MF M1 DAC.

Als ik vergelijk met mijn SA8400 speler dan is de ranking als volgt:

1)- SA8400 24/192 (SACD)
2)- Sonos Connect + MF M1 (16/44.1)
3)- SA8400 16/44.1 (CD)
4)- SBT + MF M1 (16/44.1 - 24/192)

Als ik mijn SA8400 over de MF M1 DAC laat lopen dan hoor ik geen verschil met de Sonos.
... is de rest van de keten in staat om de eventuele verschillen weer te geven  :roll:

joep

Of Bluesound natuurlijk. Gisteren een demo gehad vandaag zo'n ding ophalen voor de test.
Zal "op de set van Joep" wel e.e.a. neerpennen.

xander32

Citaat van: joep op mei 17, 2013, 10:23:51
Of Bluesound natuurlijk. Gisteren een demo gehad vandaag zo'n ding ophalen voor de test.
Zal "op de set van Joep" wel e.e.a. neerpennen.
Ben benieuwd Joep, ziet er potent uit (de Bluesound wel te verstaan  :-D).

Slashhead

#8
Citaat van: xander32 op mei 17, 2013, 08:27:20
... is de rest van de keten in staat om de eventuele verschillen weer te geven  :roll:

Bedoel je de SA8400 via de MF M1?


xander32

Citaat van: Slashhead op mei 17, 2013, 19:07:02
Bedoel je de SA8400 via de MF M1?
... M.n. Het oplossend vermogen van de speakers 8-).

Slashhead

Geen idee, voor mij hield het daar in elk geval op.
Ik draaide in de periode dat ik vergelijkingen maakte met een PM8200 op Mission 753. Tegenwoordig draai ik met een MF A220 amp. Geen idee of dat invloed had, maar ik draai eigenlijk alleen nog SACD en doe aan streaming. Gewone CD's draai ik alleen op mijn PC om ze te rippen naar FLAC  :-P
Dus erg interessant is de optie SA8400 via MF M1 niet voor me.

xander32

Citaat van: Slashhead op mei 17, 2013, 21:31:44
Geen idee, voor mij hield het daar in elk geval op.
Ik draaide in de periode dat ik vergelijkingen maakte met een PM8200 op Mission 753. Tegenwoordig draai ik met een MF A220 amp. Geen idee of dat invloed had, maar ik draai eigenlijk alleen nog SACD en doe aan streaming. Gewone CD's draai ik alleen op mijn PC om ze te rippen naar FLAC  :-P
Dus erg interessant is de optie SA8400 via MF M1 niet voor me.
Met alle respect; je hebt er een fraaie set staan maar de Missions betreffen een ontwerp van midden jaren '90 welke ik destijds niet als heel transparant heb ervaren. Ze hebben juist een typisch engels geluid; lekker warm, comfortabel, nergens scherp.

Slashhead

Citaat van: xander32 op mei 17, 2013, 21:40:48
Ze hebben juist een typisch engels geluid; lekker warm, comfortabel, nergens scherp.

Ja, lekker he. Nu met de MF A220 erbij is het helemaal zoals ik het hebben wil. Mijn set is inderdaad niet erg transparant, maar dat zoek ik ook niet.

spekkie99

Citaat van: xander32 op mei 17, 2013, 21:40:48
Met alle respect; je hebt er een fraaie set staan maar de Missions betreffen een ontwerp van midden jaren '90 welke ik destijds niet als heel transparant heb ervaren. Ze hebben juist een typisch engels geluid; lekker warm, comfortabel, nergens scherp.

753 is een mooie speaker, jaren mee gespeeld met diverse apparatuur. Wat is dan niet transparant als hij wel de verschillen laat horen?

xander32

Citaat van: spekkie99 op mei 18, 2013, 11:04:28
753 is een mooie speaker, jaren mee gespeeld met diverse apparatuur. Wat is dan niet transparant als hij wel de verschillen laat horen?
Slashead hoorde juist GEEN verschil  :wink: