Marantz SA-15s2 Limited Edition

Gestart door Actionhost, april 29, 2013, 13:12:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Actionhost

Citaat van: RoGEK op april 29, 2013, 22:08:55
Ondanks dat ik pm15's nu af en toe voor heel weinig zie voorbijkomen

Bedoel je dan de PM15s1, s2 of s2 LE?

Want ik ben op zoek naar een 'betaalbare' PM15s2LE, en die zie ik (helaas) niet zo vaak 'voor weinig' op MP of op dit forum te koop.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

RoGEK

Heb het over een PM-15S1

Staan nu wel eens bieden vanaf 550.. wil niet zeggen dat ze hiervoor weg gaan maar toch....

Ik heb bijna 200 meer betaald maar dan wel voor eentje uit laat 2009, dus net voor de s2 uitkwam.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

Citaat van: Actionhost op april 29, 2013, 22:51:22
Bedoel je dan de PM15s1, s2 of s2 LE?

Want ik ben op zoek naar een 'betaalbare' PM15s2LE, en die zie ik (helaas) niet zo vaak 'voor weinig' op MP of op dit forum te koop.
Wat is betaalbaar? Denk dat eentje van de eerste lichting, welke nu slechts een ruime anderhalf jaar jong is, nog +/- €950 a €1100 zal doen.

"Ik heb 10 mille te besteden en ben op zoek naar een max. twee jaar oude 911 Carrera 4S ..." ? Dan dien je erg, erg veel geduld te hebben :wink:.

100%Marantz

Citaat van: xander32 op april 30, 2013, 09:58:25
Wat is betaalbaar? Denk dat eentje van de eerste lichting, welke nu slechts een ruime anderhalf jaar jong is, nog +/- €950 a €1100 zal doen.

"Ik heb 10 mille te besteden en ben op zoek naar een max. twee jaar oude 911 Carrera 4S ..." ? Dan dien je erg, erg veel geduld te hebben :wink:.

Voor dat geld zou ik een 911 turbo nemen  :-D :-D :-D
marantz, what else?

Exxar

Ik vind persoonlijk het verschil qua geluid tussen de gewone en de LE eigenlijk onhoorbaar. Ik geloof best dat er andere/betere componenten ingebouwd zijn, maar verschil heb ik niet gehoord. En 200euro extra voor wat zwarte verf vind ik nogal duur.

Iemand nog ervaringen tussen de gewone en LE versie?

xander32

#20
Citaat van: Exxar op april 30, 2013, 10:11:33
Ik vind persoonlijk het verschil qua geluid tussen de gewone en de LE eigenlijk onhoorbaar. Ik geloof best dat er andere/betere componenten ingebouwd zijn, maar verschil heb ik niet gehoord. En 200euro extra voor wat zwarte verf vind ik nogal duur.

Iemand nog ervaringen tussen de gewone en LE versie?
Heb je deze naast elkaar beluisterd, 1 op 1 vergeleken?

... Ik denk dat je een verschil slechts zal waarnemen, wanneer je beiden naast elkander kan horen en dan vooral met dynamische muziek en/of wat moeilijker aan te sturen speakers. Hetgeen gewijzigd is in de PM LE betreft de voeding en de capaciteit van de condensatoren. De LE kan op papier sneller en meer stroom leveren, inhoeverre dat in de praktijk hoorbaar is :roll:.

Omdat ik een combi van SA en PM kocht, kreeg ik een heel nette prijs, bij een al heel voordelige leverancier. Dan is de keuze snel gemaakt.

Actionhost

#21
Citaat van: xander32 op april 30, 2013, 09:58:25
Wat is betaalbaar? Denk dat eentje van de eerste lichting, welke nu slechts een ruime anderhalf jaar jong is, nog +/- €950 a €1100 zal doen.

"Ik heb 10 mille te besteden en ben op zoek naar een max. twee jaar oude 911 Carrera 4S ..." ? Dan dien je erg, erg veel geduld te hebben :wink:.

950-1100 euro bedoelde ik inderdaad met betaalbaar ja (nu is het begrip betaalbaar natuurlijk voor iedereen anders, vandaar mijn aanhalingstekens tussen het woordje betaalbaar!). Uiteraard begrijp ik dat ze niet voor (veel) minder zullen gaan (hoewel de SA LE dus ook al voor 800 voorbij is gekomen  :yes:). Als ik een PM LE voor 1000 euro zie dan ben ik zeker om!


En wat betreft de voordelen van LE. Tsja.....ik betwijfel ook of ik het verschil zal horen in een blinde test met een niet-S2 LE. Maar gezien de mooie prijs van deze 5 maanden oude speler was de keuze makkelijk gemaakt. Smoelt natuurlijk beter bij mijn zwarte Pearl Lite en ik neem de (kleine) verbeteringen vs de 'gewone' SA15s2 gewoon 'op de koop toe'  :-)). Nu nog de PM LE dus!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Actionhost

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Exxar

Citaat van: xander32 op april 30, 2013, 11:15:31
Heb je deze naast elkaar beluisterd, 1 op 1 vergeleken?

... Ik denk dat je een verschil slechts zal waarnemen, wanneer je beiden naast elkander kan horen en dan vooral met dynamische muziek en/of wat moeilijker aan te sturen speakers. Hetgeen gewijzigd is in de PM LE betreft de voeding en de capaciteit van de condensatoren. De LE kan op papier sneller en meer stroom leveren, inhoeverre dat in de praktijk hoorbaar is :roll:.

Omdat ik een combi van SA en PM kocht, kreeg ik een heel nette prijs, bij een al heel voordelige leverancier. Dan is de keuze snel gemaakt.

Jeps, bij een vriend van mij, die de PM15S2LE en SA15S2LE heeft staan. Het was een heel leuke dag, waarbij ik met een heel goed gevoel naar huis ging, en mijn vriend nog steeds heel tevreden was van zijn "mooi bij het woonkamerdesign passende set". Maar uiteindelijk heb ik net zoveel geld uitgegeven als hij, omdat ik er een garantie-uitbreiding naar 5jaar heb bij genomen.

Ik vind wel dat Marantz niet echt snapt wat "Limited edition" betekent. Je ziet die 15S2LE set bijna overal. Ze hadden het beter aangepakt zoals bij de KI Pearl: echt beperkt in aantal. Dat zou de prijs ook beter stabiel houden.

xander32

Citaat van: Exxar op april 30, 2013, 15:57:45
...
Ik vind wel dat Marantz niet echt snapt wat "Limited edition" betekent. Je ziet die 15S2LE set bijna overal. Ze hadden het beter aangepakt zoals bij de KI Pearl: echt beperkt in aantal. Dat zou de prijs ook beter stabiel houden.
Beschouw het maar als zijnde een tijdelijke, extra aangeklede laatste versie van de Premium 15-serie, totdat deze wordt opgevolgd door diens opvolger; de komende Premium 14-serie.

Eigenlijk net zoals dat bij auto`s vaak gebeurd bij een uitlopend model; een extra volgehangen laatste versie, om de verkoop enigszins op peil te houden, totdat het nieuwe model in de showroom staat 8-).

Actionhost

#25
Citaat van: Exxar op april 30, 2013, 15:57:45

Ik vind wel dat Marantz niet echt snapt wat "Limited edition" betekent. Je ziet die 15S2LE set bijna overal. Ze hadden het beter aangepakt zoals bij de KI Pearl: echt beperkt in aantal. Dat zou de prijs ook beter stabiel houden.

Beperkt aantal zegt ook niet altijd wat.

Zag een paar dagen geleden nog een PM Ki Pearl op MP voor 1450 euro of zoiets. Toch ook alweer gehalveerd t.o.v. de initiële adviesprijs van 2990 euro. Lijkt op een normale afschrijving....

Zelfde dag nog op gereserveerd, dat wel (helaas al binnen mijn 'twijfelperiode' want had 'm graag gehad).
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

100%Marantz

Als je echt "limited" wil kopen, koop dan vintage  :-D :-D :-D hello
Ze worden met de dag meer limited  :yes:
marantz, what else?

xander32

Citaat van: 100%Marantz op april 30, 2013, 19:22:55
Als je echt "limited" wil kopen, koop dan vintage  :-D :-D :-D hello
Ze worden met de dag meer limited  :yes:

:yes:

pameijer

Citaat van: 100%Marantz op april 30, 2013, 19:22:55
Als je echt "limited" wil kopen, koop dan vintage  :-D :-D :-D hello
Ze worden met de dag meer limited  :yes:

Waarom moeilijk doen. Gewoon je eigen handtekening op een een metalen plaatje kerven en op je speler plakken  clown1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Actionhost

#29
De beloofde foto   8-)

(in het echt veel mooier donkerder zwart, maar fotocamera van de 'foon niet zo best)

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213