Marantz SA-15s2 Limited Edition

Gestart door Actionhost, april 29, 2013, 13:12:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Actionhost

Toch maar mijn bescheiden cd speler (CD6003) ingeruild voor een SA-15s2 LE. Mooie deal met een gebruikt exemplaar (december 2012 nieuw gekocht).

Snelle eerste indruk: Speler is veel fraaier om te zien. Afwerking erg mooi. Ook 2 x zo zwaar! (14kg ipv 7 kg....zegt ook veel). CD klinkt echt geweldig, echt duidelijk beter dan mijn 'oude' CD6003  (zal ook even paar SACD's scoren).

Ook even snel DAC Mode geprobeerd en geschakeld tussen Sonos via DAC MODE SA15 en DAC SONOS.
Ook dit is echt een stuk beter! FLACS klinken top en Spotify met 320kbps iets minder goed maar ook meer dan prima.Lastig om het verschil te omschrijven (want dan verval je al snel in cliches). Wat mij beteft ook beter dan de eerder geprobeerde MF M1 DAC.

Zal later nog even mijn ervaring met SACD posten (en foto posten natuurlijk  :yes:).

Mooie upgrade.....



PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Actionhost

#1
 pompom
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

xander32

#2
Leuk een tevreden LE gebruiker.
Geniet er van.


Recent hebben wij bij een mede forumgenoot vier Marantz cdp's met elkander vergeleken.
De uitkomst heel kort door de bocht; hoe hoger de speler op de Marantz-serie/model- ladder stond, hoe meer die liet horen (detaillering).

Actionhost

Citaat van: xander32 op april 29, 2013, 13:37:44

Recent hebben wij bij een mede forumgenoot vier Marantz cdp's met elkander vergeleken.
De uitkomst heel kort door de bocht; hoe hoger de speler op de Marantz-serie/model- ladder stond, hoe meer die liet horen (detaillering).

"As we speak" heb ik Sting op staan (CD All this time), en het eerste nummer Fragile gaf al een bak meer detaillering dan de CD6003.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

jrm

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

Voor het geld heb je een zeer fraaie speler!

Actionhost

Citaat van: jrm op april 29, 2013, 14:05:23
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

Voor het geld heb je een zeer fraaie speler!

Dank je!

Nu gaat de versterker natuurlijk ook kriebelen :-). MP in de gaten houden voor een PM15 LE  (niet LE kan natuurlijk ook maar smoelt niet zo mooi).

Gaat me dit ook nog veel brengen? (erg algemene vraag ik weet....)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

jowa

 stupid zo, die is hard gedaald in prijs.
Hele mooie speler  :yes:

Actionhost

Citaat van: jowa op april 29, 2013, 14:08:42
stupid zo, die is hard gedaald in prijs.
Hele mooie speler  :yes:

Ben ook best wel tevreden met de prijs  :yes:
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

xander32

Citaat van: jowa op april 29, 2013, 14:08:42
stupid zo, die is hard gedaald in prijs.
Hele mooie speler  :yes:
Of een(1) niet oplettende verkopende partij :wink:.

Als ik deze al te koop zou aanbieden betrof de verkoopprijs om en na de bij 1 mille. En dat is dan een speler van een jaar jong.

Actionhost

#9
Citaat van: xander32 op april 29, 2013, 14:18:49
Of een(1) niet oplettende verkopende partij :wink:.

Mwah.....ben bij hem thuis geweest. Leek een kenner te zijn. Hij had vrij mooi spul staan (o.a. een erg fraaie buizenversterker).

Tsja ik ken de overwegingen niet (wellicht behoefte aan liquide middelen).

ps net Dark Side of the Moon SACD (uiteraard Pink Floyd) besteld. Volgens mij toch 'de reference SACD'. Ben benieuwd!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

100%Marantz

Mooie speler gekocht, proficiat.

Heb zelf de S1 en zoals je zegt straalt deze kwaliteit uit.  :yes:
marantz, what else?

Exxar

Leuk, weer een nieuw lid in het premium 15 clubje  :-)

RoGEK

Citaat van: Exxar op april 29, 2013, 20:43:10
Leuk, weer een nieuw lid in het premium 15 clubje  :-)

Besmettelijk hoor..... :yes:
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Paul

Citaat van: RoGEK op april 29, 2013, 21:52:19
Besmettelijk hoor..... :yes:
Pls use the safe Marantz protocol.     :-D :-P 8-) :roll: clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

RoGEK

Citaat van: Paul op april 29, 2013, 22:02:20
Pls use the safe Marantz protocol.     :-D :-P 8-) :roll: clown1

Ondanks dat ik pm15's nu af en toe voor heel weinig zie voorbijkomen heb ik van de mijne alles behalve spijt.. Premium line van marantz "heeft wel wat" ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17