Music Fidelity DAC inspelen??

Gestart door Actionhost, april 26, 2013, 14:38:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

#30
Citaat van: kdt op mei 03, 2013, 20:05:35
Lees alle (goede) tekstvervalsing er maar op na: elektronica vers uit de doos is nog niet op het uiteindelijke niveau dat gaat worden bereikt na x-tijd. Als John-wx dit onzin vind oké, maar volgens kenners een feit.

Feit blijft bij onze hobby: je eigen oren zijn de bepalende maatstaf.

Wie zijn die kenners ?

Welk feit ? dat zijn dan mensen die denken of willen het horen maar er geen enkele logica of waarneembare verandering is maar het wel als feit op schrijven.

Gaat er dan wat groeien na een tijdje inspelen of zoiets of gaan er waardes omhoog/veranderen !


Ik kan ook wel een discussie aan gaan met de paus dat god niet bestaat, zal hij zeggen het staat geschreven ik pak een blocnote en schrijf erin god bestaat niet
 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op mei 03, 2013, 15:05:12
Kan goed maar ik merkte opeens een verschil op. Kan suggestief zijn of niet, ik hoorde wat veranderen.

Waarom alles moeten onderbouwen of bewijzen?
Bestaat God? Kan je dat bewijzen? Zo niet dan bestaat hij niet?
(ben niet religieus maar vind dit altijd wel een passend voorbeeld)

omdat onze maatschappij gebaseerd is op wetenschap en feiten anders kom je nergens, er moet ergens een ijkpunt zijn

dus als de hele wereld zegt de lucht is blauw en ik zeg geel HLP

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: kdt op mei 03, 2013, 20:05:35
Lees alle (goede) tekstvervalsing er maar op na: elektronica vers uit de doos is nog niet op het uiteindelijke niveau dat gaat worden bereikt na x-tijd. Als John-wx dit onzin vind oké, maar volgens kenners een feit.

Feit blijft bij onze hobby: je eigen oren zijn de bepalende maatstaf.

tuurlijk dat laatste klopt helemaal alleen als er totaal geen onderbouwing/logica is het dus puur autosuggestie dus geen feit maar een veronderstelling


ik ga ook niet naar Schneider luisteren of Soundwave maar dat is niet voor de klank er spelen meer dingen mee die een emotie oproepen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: kdt op mei 03, 2013, 20:05:35
Lees alle (goede) tekstvervalsing er maar op na: elektronica vers uit de doos is nog niet op het uiteindelijke niveau dat gaat worden bereikt na x-tijd. Als John-wx dit onzin vind oké, maar volgens kenners een feit.
Dus mijn nieuwe koffiezetapparaat en wasmachine doen het na een tijdje beter/anders?, niet zulke onwaarheden verkondigen. Wie zijn die kenners?, neem aan de zelfbenoemde met de gouden oortjes.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op mei 03, 2013, 21:31:49
Dus mijn nieuwe koffiezetapparaat en wasmachine doen het na een tijdje beter/anders?, niet zulke onwaarheden verkondigen. Wie zijn die kenners?, neem aan de zelfbenoemde met de gouden oortjes.

Nou mijn Senseo word steeds slechter heb ik het idee  HLP zal hem even naar SB Marantz sturen voor een revisie
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: kdt op mei 03, 2013, 20:05:35
Feit blijft bij onze hobby: je eigen oren zijn de bepalende maatstaf.
Ja natuurlijk, maar hou het dan ook bij je eigen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: John Wx op mei 03, 2013, 21:33:02
Nou mijn Senseo word steeds slechter heb ik het idee  HLP zal hem even naar SB Marantz sturen voor een revisie
Nog even geduld nog niet goed ingespeeld.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Actionhost

Citaat van: renes59 op mei 03, 2013, 21:31:49
Dus mijn nieuwe koffiezetapparaat en wasmachine doen het na een tijdje beter/anders?, niet zulke onwaarheden verkondigen. Wie zijn die kenners?, neem aan de zelfbenoemde met de gouden oortjes.

Mijn PC wordt eigenlijk alleen maar trager na al die jaren inspelen....
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Rob46

Citaat van: renes59 op mei 03, 2013, 21:31:49
Dus mijn nieuwe koffiezetapparaat en wasmachine doen het na een tijdje beter/anders?, niet zulke onwaarheden verkondigen. Wie zijn die kenners?, neem aan de zelfbenoemde met de gouden oortjes.

Deze discussie wordt keer op keer gevoerd. Is het nu wel of niet bewezen dat na inspelen de kwaliteit verbetert?

JohnWx

Citaat van: Rob46 op mei 03, 2013, 21:48:38
Deze discussie wordt keer op keer gevoerd. Is het nu wel of niet bewezen dat na inspelen de kwaliteit verbetert?

Antwoord is nee. maar als mensen het horen voor hun wel alleen kan er geen bewijs van feit opgeplakt worden  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 03, 2013, 20:09:49
Mijn SA-15s2 SE was al 5 maanden ingespeeld toen ik 'm kocht......en hij klinkt (inderdaad) goed als CD-speler EN Dac!

   :wink:

ps en mijn Pearl Lite was een demo.....ook al ingespeeld.....damn!  :-)

dus jij kent een frisse Marantz niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Citaat van: Actionhost op mei 03, 2013, 21:40:44
Mijn PC wordt eigenlijk alleen maar trager na al die jaren inspelen....
Ah, een bekentenis: only on Windows! :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Rob46

Citaat van: John Wx op mei 03, 2013, 21:55:16
Antwoord is nee. maar als mensen het horen voor hun wel alleen kan er geen bewijs van feit opgeplakt worden  8-)

:-D

renes59

Citaat van: Rob46 op mei 03, 2013, 21:48:38
Deze discussie wordt keer op keer gevoerd. Is het nu wel of niet bewezen dat na inspelen de kwaliteit verbetert?
Dat zal heel persoonlijk blijven, bij de één wel bij de ander niet. Ik denk dat het aan de persoon ligt en niet aan het apparaat. Bij mij wordt de kwaliteit niet anders na inspelen.
Het enige wat ik hoor is dat als mijn buizenversterker koud is wat scherper klinkt, niet aangenaam. Maar na pak weg 15 á 30 minuten aan te hebben gestaan en het is warm klinkt het aangenaam.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: Audiotic op mei 03, 2013, 21:58:03
Ah, een bekentenis: only on Windows! :-)

Heb van de week mijn iBOOK weggedaan omdat ik zo geïndoctrineerd ben door Bill

Komt nu een Esprimo met 4 gb en dual core flopper de flop morgen

He weer lekker dubbel klikken ipv het logische 1 keer  :wink:




Er zijn mensen met een mac met windows 8 HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.