Aankoop advies reciver en luidsprekers

Gestart door marcel35, januari 11, 2013, 17:47:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander

Citaat van: marcel35 op januari 11, 2013, 23:33:32
Is het ook een idee om te beginnen met een paar goede vloerstaanders icm een center en reciver en later uit te breiden.
Denk er ook aan om bijv een nieuwe reciver te kopen met gebruikte luidsprekers.
Hoe doen jullie dat alles nieuw of ook gebruikt kopen mits in goede staat.

Die 6007 is gewoon een mooie machine. Als die je bevalt en nieuw voor een aantrekkelijk prijs te kopen is zou ik dat gewoon doen. Die IQ30's kom je regelmatig 2e hands tegen.

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

marcel35

Gebruikt heb ik die 6007 gezien op mp enzo en vind dat gebruikt ook aanzienelijk goedkoper moet zijn dan nieuw.
Die 6007 staat nu bij hificorner voor 649 euro en als ik dan gebruikt 500 moet geven koop ik liever nieuw.
En heb er ook geen zin in om heel nederland door te rijden aangezien ik in het noorden woon.

marcel35

Bedoel dat ik die nog niet op mp heb gezien

Adriaan

Ik heb zelf speakers gebouwd de Kef transmissielijn dit zijn zeer grote speakers waarin de kef B190 en de A110 in verwerkt zijn, dit geluid was zeer goed, welliswaar dat ik later de Kef speaker zou vervangen door een JBL of soort gelijke. Dit is nooit meer zover gekomen, nu ik wat ouder geworden ben wil ik niet meet zo pochen met enorme speakers dus de transmissie boxen van Kef (H110xB35xD45cm-40kg stuk) overgestapt op Bose 901 6 series, ook deze hebben jaren met veel plezier gewerkt, op een betere Denon versterker, uiteindelijk heb ik gekozen voor een Marantz 5006 (nu de 5007-6007 serie) geweldige mogelijkheden maar mijn huidige boxen (die de Bose  901 hadden vervangen) B&O CX100 met passieve Sub werkte niet meer op deze versterker. dus moest ik naar een sctive Sub gaan zoeken ik heb geluisterd naar een complete set van Boston A25 en de grote center cs225c speaker en de normale Sub ASW250, dit was niet zo indrukwekkend, heb de Sub nu van Klipsch KSW10 met de grote boekenplank speakers van Quadral Rodium 20, zeer indrukwekkend.
Na heel veel recenties gelezen te hebben en geruchten gehoord te hebben dat ik zeker de Boston A26 nu moet luisteren want dat is een hemelsbreed verschil met zijn kleinere broertje A25, maar weinig leveranciers hebben deze speaker in mijn buurt, heb ik besloten ze gewoon te kopen, ze klinken goed zeker voor de grootte van de box maar gaan nu als rear speaker fungeren de Quadral is toch beter zeker in stereo weergave hij is lichter in klank maar het lijkt alsof het geluid 6 meter uit elkaar staat i.p.v. 1 meter.
Nu bij elkaar en een jaar verder is het geluid formidabel Quadral front Boston center Klipsch Sub en Boston rear. Film kijken geeft een zeer zware bassen en zeer Dolby surround effect en stereo speelt hij ruimte vullen (70m2 woonkamer) ik ben hier eindelijk tevreden mee en zal het hiermee weer 10 jaar gaan doen.
Zuilen??? ik heb ook naar de indrukwekkende grote Zuilspeakers van Q accousticts en Kef geluisterd maar deze halen het er niet bij.
ik moet hierbij wel zeggen dat ik van hele droge bassen (duidelijk voelbaar) en ruimtelijk geluid hou (speakers moeten makkelijk spelen op elk niveau, dus als ik op normaal geluidsniveau speel merk je dat het er soepel uit komt)
dat heb ik van mijn vader geerft (ook Audiofiel, met Quad versterker Thorens draaitafel en Kef speakers omdat de Quad Elektrostaten toen te duur waren)
Als je meer van Boem bassen houd, zeg maar als je liever loudness aan hebt dan uit moet je meer naar grote JBL's, Bose of Pioneer gaan luisteren.

Marvin

Ok, -en wat is nu het moraal van dit verhaal?



Marantz 81

#20
Ik zou die SR6007 gewoon kopen heb je een goede Reciever waar je jaren mee vooruit kunt ,zeker aangezien wat je nu hebt staan zal er een wereld opengaan  :-)

Betreft speakers is het beter om eerst div merken te gaan beluisteren ( kan toch ook bij hificorner ? ) zodat je weet welk merk jou het meeste aanstaat en je ook makkelijker 2de hands kan kopen

Als je nu niet genoeg geld hebt zou ik gewoon eerst alleen 2 vloerstaanders kopen ( je ruimte is groot genoeg voor die KEF IQ90) en later een Center erbij met evengrote woofers erin als de vloerstaanders ,sourround kunnen wel wat kleiner zijn

Marantz 81

Voordeel van die KEF IQ90 is ook dat ze de basspoort aan de voorzijde hebben waardoor ze makkelijker dicht tegen de muur zijn te plaatsen en ze klinken gewoon goed  :yes:

marcel35

Denk ook dat het gewoon en nieuwe reciver word wat ik eerder ook al aangaf dat gebruikte recivers te duur zijn staat nu eentje op mp een sr6005 voor 550euro veel te duur in mijn ogen omdat een nieuwe 6007 100 euro duurder is en weet ook wel dat het de vraagprijs is maar toch.
En het klopt dat je bij hificorner kunt luisteren naar de speakers heb daar de kef,s ook gehoord en dat klonk goed.
Wil eerst met 2 vloerstaanders beginnen en liefst ook een center erbij heb al een beetje rond gekeken op mp en daar is genoeg te vinden.
En denk ook dat het een wereld van verschil word met wat we er nu staan hebben.

Marvin

Voor honderd euro verschil zou ik ook een nieuwe aanschaffen.
Met je luidsprekers is er gewoon een heel groot verschil tov nieuwe.

Je zou ook eens op het HT forum kunnen gaan kijken, daar staan vaak relatief nieuwe versterkers voor een hele nette prijs.
Daar zijn wat meer leden aktief en zodoende is daar een groot aanbod van tweedehands spullen.

Ook zou je op het aanbod van Ron in kunnen gaan, informeren kan altijd.


Citaat van: Perfect_audio op januari 12, 2013, 11:20:20
Ook met dat budget kan ik wellicht iets moois bieden. Maak gerust een vrijblijvende afspraak!

ron

Cobraatje

Citaat van: marcel35 op januari 12, 2013, 10:51:34
Budget ligt er ook een beetje aan of je nieuw of gebruikt koopt maar wil om te beginnen een goede reciver aanschaffen bijv de sr6007 zodat ik daar een tijd mee vooruit kan en als ik die gebruikt voor een goede prijs kan kopen doe ik dat anders nieuw.
Ben wel van plan om sowieso gebruikte speakers aan te schaffen.
Denk dat ik ong 1500 euro uit wil geven voor reciver en 2 vloerstaanders.
En waar is De Groef bedoel is dit een winkel?
Yep, zit ook in Groningen.

Marantz 81


marcel35

Zijn er ook nog luidsprekers die goed matchen met marantz of is dat echt iets persoonlijks zie op mp wel luidsprekers staan bijv kef/canton/focal maar ook b&w word veel aangeboden.
Welk merk/merken matchen het best met een sr6007.

pietjepc

Je zult zelf moeten gaan luisteren om te ontdekken wat het beste bij jou in de smaak valt...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marvin

Het is inderdaad heel erg persoonlijk, als je het mij zou vragen zeg ik Tannoy met een Dual Concentric driver. 

Vraag je het een ander, komt er een ander merk naar voren.
We hebben het allemaal zelf uitgedokterd.
Of bij andere thuis gehoord, of zoals ik het in een Engelse nachtclub heb zien hangen.
Zo zal je zelf een keuze moeten maken wat bij jou past.
Gehoormatig en/of met een onderbuikgevoel.
Hoe je die ervaring opdoet is aan jou.
Je zou bij leden kunnen gaan luisteren, in winkels, op beurzen, weet ik het waar...




--Verstuurd zonder netwerk--

Marantz 81

Hier een lijstje van wat hificorner heeft staan volgens zijn site ,die je naar mijn mening zou moeten gaan beluisteren om een indruk te krijgen van merken

Dali ikon-6-mk2

Kef IQ90

Focal 726 V

Klipsch WF35 / Klipsch RF62

Monitor audio RX6 / RX8

Wharfdale diamond 10.5 / 10.6


Dit zou ook nog kunnen http://hificorner.nl/speakers/home-cinema/dali-zensor-home-cinema-set-4753.html