Aankoop advies reciver en luidsprekers

Gestart door marcel35, januari 11, 2013, 17:47:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel35

Ben marcel 36 jaar uit het noorden van nederland en nieuw in de ht wereld.
Hoop hier veel info te krijgen over het ht gebeuren.

Hallo iedereen ben nieuw op dit forum en heb een paar vragen over aanschaf van een leuke set denk aan marantz sr 5007/6007 met een paar mooie vloerstaanders.
Wat zijn jullie ervaringen met welke speakers hier het best bij passen.
We hebben het gehad met onze jvc 5.1 systeem denk van ong bj 2002/2003.
Nu heb ik een beetje rond gekeken en wil graag beginnen met een leuke reciver en 2 vloerstaanders.
Ben even in de stad geweest bij hificorner daar eentje gehoord die in de aanbieding was yamaha rx-v 771 met en set kef eitjes klonk gewoon goed en hebben ook nog even naar de marantz sr 5007 geluisterd maar aangezien de sr 6007 maar 70 euro duurder is is dat mischien een betere keus?
Wie helpt me opweg.
Groeten uit


Mvg Marcel

Marvin

Welkom.

Met die receivers kan je weinig fout doen en luidsprekers kiezen is een zeer persoonlijke kwestie.
Wat er mooi uitziet hoeft niet per direct mooi te klinken en wat mooi klinkt ziet er soms niet mooi uit.
Daarbij is de ruimte waar in het staat het meest bepalen in de weergave.

Een beetje gaan luisteren in meerdere winkels en misschien ergens een afspraak maken om wat gerichter te gaan luisteren is geen overbodige luxe.

Merken die hier gebruikt worden zijn zeer uiteenlopend en je zal dus vele merken voor je kiezen krijgen.
Hier komen er alvast een paar.... :-D

Kef.
Dynaudio. .
Usher.
B&W.   
And last but not least;
Tannoy.

Er zijn nog vele andere merken op te noemen, maar dit is mijn korte lijstje van fijne luidsprekers.
Allen in een groot assortiment te krijgen. Van klein tot groot, van betaalbaar tot onhaalbaar. 


--Verstuurd zonder netwerk--

marcel35

Heb in de stad naar een paar kef,s IQ90 geluisterd en ook hadden ze daar een paar Canton,s Chrono 508.2   staan klonken ook goed maar weer heel anders dan de kef,s.
Daar zieden ze dat je met twee IQ90 als front en dan de kef eitjes erbij te doen een mooie set kon maken.

Marvin

Dat zou inderdaad een leuke zijn.



--Verstuurd zonder netwerk--

marcel35

De ruimte waar dit komt te staan is onze huiskamer totale opp 40m2 dit is een L kamer waarvan het grootste deel 27m2 van is daar komt de set ook te staan zou dit overkill zijn of is de ruimte groot genoeg?


mvg marcel

Marvin

Voor de vraag met overkill moet je niet bij mij zijn..... :-D

Vervelend is het wel met zo'n L.
Maar niet onoverkomelijk.


--Verstuurd zonder netwerk--

Sander

Wat misschien nog een goede vraag is die je jezelf kunt stellen is of je surround of stereo wilt.

Als muziek luisteren het belangrijkste is zou ik toch zeker eens overwegen om in ieder geval naar een paar stereo versterkers te gaan luisteren.
Laat je dan ook niet afschrikken door lagere vermogens dan bij Home Cinema receivers.

Toch als ik je verhaal zo lees denk ik dat je meer op zoek bent naar een Home Cinema receiver i.c.m. 2 mooie zuil speakers.

Mijn advies is om dan ook een center speaker uit dezelfde reeks als de gekozen front speakers er bij aan te schaffen. De Kef eitjes zijn prima surround luidsprekers hoor. Toch is de center erg belangrijk, dit zorgt ervoor dat het stemgeluid van de acteurs in films in balans zijn met de effecten en soundtracks die uit de front links en rechts komen. Dat gaan die kef eitjes niet halen bij die IQ90's. (niet in dezelfde kwaliteit iig)

Grtz Sander


Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

marcel35

Zoals boven beschreven hebben nu een jvc setje 5.1 waar we op uit gekeken/geluisterd zijn.
Willen graag een stap maken in het ht gebeuren met liefst een paar mooie vloerstaanders met een goede center werd ook in de winkel verteld dat dit belangrijk was en evetueel een paar boekenstaanders.
Bijvoorbeeld IQ90 als front een paar IQ30 als rear en als center een IQ60c.
Zou dit goed passen bij een marantz 6007?
Punt is wel dat we van een heel basis setje af komen en alles wat je hoort al snel beter klinkt kennisen hebben een oude marantz staan met een paar t+a t 100 speakers en vond dat ook heel goed klinken.

WilliamB

Citaat van: marcel35 op januari 11, 2013, 22:53:36
Zoals boven beschreven hebben nu een jvc setje 5.1 waar we op uit gekeken/geluisterd zijn.
Willen graag een stap maken in het ht gebeuren met liefst een paar mooie vloerstaanders met een goede center werd ook in de winkel verteld dat dit belangrijk was en evetueel een paar boekenstaanders.
Bijvoorbeeld IQ90 als front een paar IQ30 als rear en als center een IQ60c.
Zou dit goed passen bij een marantz 6007?
Punt is wel dat we van een heel basis setje af komen en alles wat je hoort al snel beter klinkt kennisen hebben een oude marantz staan met een paar t+a t 100 speakers en vond dat ook heel goed klinken.
Ja dat is een goede keuze, Ik heb zelf de IQ90, de IQ30 en de IQ60c als ht gebruikt. Met de Marantz SR7005.
Klinkt erg goed, en de IQ90 klinken ook erg goed in stereo.
Maar goed het belangrijkste is het om het zelf te ervaren.
En ik ben het met Sander eens. Een goede center is erg belangrijk.

Veel succes.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

marcel35

Is het ook een idee om te beginnen met een paar goede vloerstaanders icm een center en reciver en later uit te breiden.
Denk er ook aan om bijv een nieuwe reciver te kopen met gebruikte luidsprekers.
Hoe doen jullie dat alles nieuw of ook gebruikt kopen mits in goede staat.

WilliamB

Citaat van: marcel35 op januari 11, 2013, 23:33:32
Is het ook een idee om te beginnen met een paar goede vloerstaanders icm een center en reciver en later uit te breiden.
Denk er ook aan om bijv een nieuwe reciver te kopen met gebruikte luidsprekers.
Hoe doen jullie dat alles nieuw of ook gebruikt kopen mits in goede staat.
Pfff Moeilijke vraag, nieuw of gebruikt hebben zijn voor en nadelen.
Ik heb de luidsprekers nieuw gekocht, en later uitgebreid met een SUB. Deze laatste heb ik niet nieuw gekocht.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin


Cobraatje

+1 voor gebruikt.
Ik heb laatst bij De Groef een combinatie van Vincent met Wharfedale gehoord, dat klonk erg lekker.
De Wharfedales stonden in de koopjeshoek. Type weet ik niet meer, maar het waren flinke jongens.
Heb je al een budget ingedachten?

marcel35

Budget ligt er ook een beetje aan of je nieuw of gebruikt koopt maar wil om te beginnen een goede reciver aanschaffen bijv de sr6007 zodat ik daar een tijd mee vooruit kan en als ik die gebruikt voor een goede prijs kan kopen doe ik dat anders nieuw.
Ben wel van plan om sowieso gebruikte speakers aan te schaffen.
Denk dat ik ong 1500 euro uit wil geven voor reciver en 2 vloerstaanders.
En waar is De Groef bedoel is dit een winkel?

Perfect_audio

Citaat van: marcel35 op januari 12, 2013, 10:51:34
Budget ligt er ook een beetje aan of je nieuw of gebruikt koopt maar wil om te beginnen een goede reciver aanschaffen bijv de sr6007 zodat ik daar een tijd mee vooruit kan en als ik die gebruikt voor een goede prijs kan kopen doe ik dat anders nieuw.
Ben wel van plan om sowieso gebruikte speakers aan te schaffen.
Denk dat ik ong 1500 euro uit wil geven voor reciver en 2 vloerstaanders.
En waar is De Groef bedoel is dit een winkel?
Ook met dat budget kan ik wellicht iets moois bieden. Maak gerust een vrijblijvende afspraak!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.