Welke Marantz amp heb jij?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 02:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

dr?amy

Ok dat begrijp ik wel, hoewel alle onderdelen natuurlijk minder nauwkeurig worden na veel gebruik.

@Mr Marantz. Jij weet toch veel van Marantz verterkers en daarbij ook zelf modificeren, of niet?
Zou het zinvol zijn om zelf mijn Pm66se te modificeren? Voor een niet al te groot bedrag. Ik kan wel een beetje solderen, en mijn broer nog beter en heeft verstand electro techniek.
Ik weet alleen nieet wat ik het beste kan vervangen. Ik was aan de voedings-elcos aan het denken, als het niet al te duur is mss zelfs een grotere voeding, mocht dat zin hebben. Misschien de condensatoren ook.
Heb je mss nog tips voor mij? :)

SB_Marantz

Citaat van: dr?amyOk dat begrijp ik wel, hoewel alle onderdelen natuurlijk minder nauwkeurig worden na veel gebruik.

@Mr Marantz. Jij weet toch veel van Marantz verterkers en daarbij ook zelf modificeren, of niet?
Zou het zinvol zijn om zelf mijn Pm66se te modificeren? Voor een niet al te groot bedrag. Ik kan wel een beetje solderen, en mijn broer nog beter en heeft verstand electro techniek.
Ik weet alleen nieet wat ik het beste kan vervangen. Ik was aan de voedings-elcos aan het denken, als het niet al te duur is mss zelfs een grotere voeding, mocht dat zin hebben. Misschien de condensatoren ook.
Heb je mss nog tips voor mij? :)


Modificatie heeft alleen zin wanneer jij perse met de 66 wilt blijven spelen.

Het 2e punt is; Ik zou niet weten wat te modificeren want ik heb het schema niet.

Ben je niet tevreden met je huidige set-up??

Waar bestaat de complete set uit?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

dr?amy

Ik zal uiteindelijk zeker naar een grotere duurdere versterker overstappen, alleen ik vroeg me af of ik voor een bedrag van rond de 100 euro een redelijke upgrade uit een modifictie kan halen.
Set bestaad verder uit CD63, Infinity reference 81 mk2a met Belden kabel ertussen. Verder nog opgewaardeerde dropveter. Geen netfilter of powerkabels.

Akoestisch gezien zouden andere speakers een redelijke verbetering kunnen opleveren bij mij. Maar toch blijf ik een moeilijke kamer hebben en moet ik het probleem uiteindelijk daar ook aanpakken. Het zijn 3-weg speakers met 4 units, 2 voor het laag, dikke basreflexpoort aan de achterkant van ongveer 10 cm. 6-8 ohm

Ik merk gewoon dat deze amp wat problemen heeft bij complexere muziekstukken met veel instrumenten en sterke dynamiek.

Ik wil alle onderdelen opwaarderen uiteindelijk, daar is geen twijfel over :wink:  8)
Dus het maakt voor mij niet zoveel uit waar ik begin, maar ik was dus wel vorrnamelijk aan versterker en speakers aan het denken. Het kan ook net zo goed zijn , dat wanneer ik leuke speakers 2e hands voorbij zie komen en ik kan het geld missen dat ik daar eerst voor ga.
Ik zou voor 300 euro ook een mooie Rotel einversterker kunnen kopen.
keus genoeg dus 8)

groeten dreamy

celicav8

Sinds enige tijd heb ik een PM-84, uit de Quarter-A serie.




Interieurplaatje is van een zwarte uitvoering, maar de ingewanden zijn hetzelfde.

SB_Marantz

Citaat van: dr?amyIk zal uiteindelijk zeker naar een grotere duurdere versterker overstappen, alleen ik vroeg me af of ik voor een bedrag van rond de 100 euro een redelijke upgrade uit een modifictie kan halen.
Set bestaad verder uit CD63, Infinity reference 81 mk2a met Belden kabel ertussen. Verder nog opgewaardeerde dropveter. Geen netfilter of powerkabels.

Akoestisch gezien zouden andere speakers een redelijke verbetering kunnen opleveren bij mij. Maar toch blijf ik een moeilijke kamer hebben en moet ik het probleem uiteindelijk daar ook aanpakken. Het zijn 3-weg speakers met 4 units, 2 voor het laag, dikke basreflexpoort aan de achterkant van ongveer 10 cm. 6-8 ohm

Ik merk gewoon dat deze amp wat problemen heeft bij complexere muziekstukken met veel instrumenten en sterke dynamiek.

Ik wil alle onderdelen opwaarderen uiteindelijk, daar is geen twijfel over :wink:  8)
Dus het maakt voor mij niet zoveel uit waar ik begin, maar ik was dus wel vorrnamelijk aan versterker en speakers aan het denken. Het kan ook net zo goed zijn , dat wanneer ik leuke speakers 2e hands voorbij zie komen en ik kan het geld missen dat ik daar eerst voor ga.
Ik zou voor 300 euro ook een mooie Rotel einversterker kunnen kopen.
keus genoeg dus 8)

groeten dreamy

Voor 300,- heb je ook een mooie Marantz klassieker zoals een 170DC welke ik zeker prefereer boven de Rotel
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SimonPeter

Hallo,
Ik heb een Marantz sr 5600 en een PM 4 Marantz. Ik luister vooral naar de PM 4.

Maurice

Citaat van: SimonPeterHallo,
Ik heb een Marantz sr 5600 en een PM 4 Marantz. Ik luister vooral naar de PM 4.
Hee, een PM 4. Dat zegt mij niets, heb je ook pics?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

D.A.R.R.Y.L.

Heb ook nog pm-4 staan. Leuk dingetje. Goed op hoogrendementsluidsprekers.

D.A.R.R.Y.L.

PS Mr Marantz, welke is geen aanwijzend voornaamwoord.
Gewoon die of dat.
:evil:  :arrow:  :D

Nicolas

Nieuwe foto van mijn Marantz spullen!



Sc-6 voorversterker met EQ-10 equalizer op.
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

celicav8

Leuk... zo'n EQ-10 heb ik ook hier staan (niet in de set, momenteel niet aangesloten; hij komt in de PC-set, mar ik heb geeninterlinks meer).

En dan het "grote" nieuws: mijn PM-84 gaat weer weg!
Er komt wat anders voor in de plaats 8) : een Luxman C-02 voorversterker en een Marantz 170DC eindversterker :).

Struikie

Citaat van: celicav8En dan het "grote" nieuws: mijn PM-84 gaat weer weg!
Er komt wat anders voor in de plaats 8) : een Luxman C-02 voorversterker en een Marantz 170DC eindversterker :).
Mooi, eindelijk een echte Marantz!  :wink:

frans

Marantz 170DC en Marantz 2350

Cornelis

Mijn Marantz is de PM-94 met hieraan IMF-TLS80mkIIa improved uit 1982!!
(gemodificeerd in 1987 door Audio-dome A'dam) Nu superhoog vervangen door bandtweeter die er bovenop staat!
Mijn 2e Marantz is de PM-40SE met hieraan zelfb. luidspr. (22mm MDF) met oude Philips compo's (uit 1975-76 schat ik) ooit eens overgenomen en zelf wat dikkere bedrading erin en betere demping: NIET onaardig!!